Zwanger

20-06-2019 23:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen,

Ik zit heel erg in stress omdat ik voor het eerst in aanmerking ben gekomen met seks. Mijn vriend en ik hebben tweemaal seks gehad die zo is verlopen:

De eerste keer was op 06-06. Ik was klaar gekomen en hij was een 15/20 min eerder klaargekomen en heeft dat afgeveegd aan een handdoek. Diezelfde handdoek kwam later toen ik klaargekomen was tussen mijn benen om mijn troep af te vegen. Kan het zijn dat ik hierdoor zwanger raak?

Een week later had ik een broek en onderbroek aan maar hij was aan het schuren op me zonder iets aan. Toen kwam hij klaar op mijn broek. Er was een vlek. Ik heb daarna binnen 1 uur een map ingenomen. Paar uur daarna zag ik bloed, de volgende dag zag ik dat mijn menstruatie was gekomen. Normaal gesproken ben ik 5 dagen ongesteld en nu al 7 dagen heb ik last van bloed nog. Kan dit door de map komen of is het innestelingsbloed. Volgens mij cyclus moest ik sowieso een van die dagen ongesteld worden. Kan iemand me helpen?

En ja, ik heb biologieles gehad maar heb de gekste topics gelezen waardoor ik nu argwaan heb.
Alle reacties Link kopieren
De map brengt je cyclus in de war, dus ja wellicht is het langer bloeden daar een reactie op.
Alle reacties Link kopieren
Serieus, met dit verhaal en deze vragen, ben je nog niet toe aan seks!

Doe het altijd met condoom en ga aan de pil.
Alle reacties Link kopieren
als hij niet IN je klaarkomt, wordt je niet zwanger
Neem dan ook geen MAP, want dat is rotzooi en gooit je cyclus in de war

Ga gewoon aan de pil, dat brengt je rust
Alle reacties Link kopieren
Gebruik een condoom, ga aan de pil en wees verstandig. Als je niet zwanger wilt worden en dus té bang bent om zwanger te worden (door seks ;)..) Heb dan gewoon géén seks.

En jij had een broek aan en hij kwam klaar gewoon op je broek, waarom neem je dan een map? Ik had dan eerder die 06-06 een map genomen, niet dat ik dat ooit genomen heb maar wees gewoon verstandig en denk na.
Alle reacties Link kopieren
Ikheetannoniem..
Na jaren ik een strenge familie geleefd te hebben waar ook sprake is van eerwraak, heb ik alles super laat pas kunnen ontdekken. Vandaar ook mijn angst en het niet logisch na kunnen denken. Toch bedankt voor de eerlijke reactie!
Alle reacties Link kopieren
Sjalaladieda schreef:
21-06-2019 11:44
Ikheetannoniem..
Na jaren ik een strenge familie geleefd te hebben waar ook sprake is van eerwraak, heb ik alles super laat pas kunnen ontdekken. Vandaar ook mijn angst en het niet logisch na kunnen denken. Toch bedankt voor de eerlijke reactie!
Het is ook niet erg om alles laat te ontdekken. Er staat nergens een leeftijd voor. Maar ga eerst informatie zoeken, bespreken met je vriend hoe en wat. En als je op dat moment al denkt: misschien gebeurt er nu dit of dat, bespreek dat met elkaar en neem het zekere voor het onzekere. Denk aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Sjalaladieda schreef:
21-06-2019 11:44
Ikheetannoniem..
Na jaren ik een strenge familie geleefd te hebben waar ook sprake is van eerwraak, heb ik alles super laat pas kunnen ontdekken. Vandaar ook mijn angst en het niet logisch na kunnen denken. Toch bedankt voor de eerlijke reactie!
Heb je iemand met wie je wel praten kan?
Dit soort 'zorgen' zijn eigenlijk zonde van de tijd, want volledig ongegrond
Ga naar de huisarts, laat je voorlichten en ga anticonceptie gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-06-2019 11:47
Heb je iemand met wie je wel praten kan?
Dit soort 'zorgen' zijn eigenlijk zonde van de tijd, want volledig ongegrond
Nee ook niemand eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sjalaladieda schreef:
21-06-2019 11:50
Nee ook niemand eigenlijk.
Gooi je vragen dan op dit forum. leg even uit, waar je kennisachterstand door komt
en laat ons je zorgen weg nemen
oh, en ga aan de pil
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-06-2019 11:51
Gooi je vragen dan op dit forum. leg even uit, waar je kennisachterstand door komt
en laat ons je zorgen weg nemen
oh, en ga aan de pil
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf toch angst hebben omdat ik misselijk ben en nog steeds bloedverlies heb. Zou het toch wel mogelijk kunnen zijn een zwangerschap? Wanneer kan ik het best een test doen?
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met het lezen van de bijsluiter van de map.
De symptomen die jij nu hebt kunnen van de map komen.

Je kunt testen op de dag dat je had verwacht ongesteld te worden. Nu door de map gooi je dat door elkaar. Zou dan 14 dagen na de onbeschermde seks aanhouden om te testen. Denk dat jullie op 6-6 ook geen condoom hebben gebruikt?
Dan zou je nu dus al wel ongeveer een test kunnen doen.

Verder, ga eens wat rondzoeken op internet en lezen over zwanger worden en zwangerschap voorkomen. Dan weet je beter wat je wel en niet moet doen en hoef je niet zo in de zenuwen te zitten.
Die map was niet nodig. ga naar de huisarts en laat je voorlichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven