GGD test

05-08-2019 15:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal weken geleden heb ik een waarschuwing voor chlamydia ontvangen van mijn ex. Dus er staat nu een afspraak bij de GGD om dit hopelijk uit te sluiten.

Ik vraag me alleen af in hoeverre de behandeling anoniem is, stel ik heb chlamydia opgelopen? De test is anoniem, maar wordt er bij het eventueel ophalen van medicatie gevraagd om gegevens van de zorgverzekering? Moet dit bij de GGD zelf of een apotheek? Of moet er gewoon betaald worden? Kortom, hoe werkt het proces van behandeling?

Je zou zeggen, ze ziet vanzelf, maar ik wil deze zaken graag vooraf weten. Zijn er ervaringsdeskundigen?
Geen ervaring mee, maar waarom is dit zo'n groot probleem? Volgens mij wordt chlamydia behandeld met antibiotica, dat is op recept. Ik neem aan dat daar dus je naam op staat.
emily97 schreef:
05-08-2019 15:25
Een aantal weken geleden heb ik een waarschuwing voor chlamydia ontvangen van mijn ex. Dus er staat nu een afspraak bij de GGD om dit hopelijk uit te sluiten.

Ik vraag me alleen af in hoeverre de behandeling anoniem is, stel ik heb chlamydia opgelopen? De test is anoniem, maar wordt er bij het eventueel ophalen van medicatie gevraagd om gegevens van de zorgverzekering? Moet dit bij de GGD zelf of een apotheek? Of moet er gewoon betaald worden? Kortom, hoe werkt het proces van behandeling?

Je zou zeggen, ze ziet vanzelf, maar ik wil deze zaken graag vooraf weten. Zijn er ervaringsdeskundigen?
Anders bel even met de GGD, volgens mij krijg je daar die antibiotica al mee (een of enkele tabletten).
Chlamydia is erg besmettelijk, zeker van man op vrouw. Dus er is wel een aanzienlijke kans dat je besmet bent, als je ex-vriend het had en jullie vaak/lang onveilige seks hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me heeft iets soortgelijks gehad. Alles was volgens mij anoniem, medicatie die ze nodig had kreeg ze geloof ik ook via hun.
Alle reacties Link kopieren
wat is belangrijker je gezondheid of je anonimiteit?

je zult ook je (ex)bed partners moeten inlichten, mocht de test positief zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
05-08-2019 16:56
wat is belangrijker je gezondheid of je anonimiteit?

je zult ook je (ex)bed partners moeten inlichten, mocht de test positief zijn.
Doet de GGD voor je.

Vriendin van me bleek chlamydia te hebben, zij hebben haar ex bed partner toen ingelicht dat het raadzaam was te testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven