Gezondheid alle pijlers

Partner met een hersentumor

27-10-2007 23:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar de ervaringen van anderen...



3 jaar geleden is (na 2 zware epileptische aanvallen) uit een MRI scan gebleken dat mijn vriend een hersentumor heeft (2e graad). Inmiddels is dit een "ei" van ca. 5,5 bij 3 cm wat bij mijn vriend met name klachten geeft in het lopen. Zijn linkerbeen en voet kan niet meer goed bewegen. Niet dat hij niet meer kan lopen, maar na een kilometer is de kracht er toch echt uit. Hij "sloft" als het ware zijn been vooruit.



In 3 jaar tijd is de tumor ca. 1,5 cm gegroeid en heeft de neuroloog een paar weken geleden, na de laatste MRI, besloten om een biopt te gaan nemen. Na een periode van 3 jaar een beleid te hebben gevolgd van afwachten komt het dan nu ineens een stuk dichterbij. Over ongeveer 3 weken zal het waarschijnlijk al zover zijn... We zijn nu in spannende afwachting van het telefoontje van de neurochirurg voor het maken van een afspraak.



We weten nog niet of er na het biopt bestraling en/of chemo wordt toegepast. En ik ben zo ontzettend benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen van tijdens en na de bestraling en/of chemo. En of de specifieke klachten die een tumor met zich mee brengt ook minder worden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Laulau,



Jeetje, dat wordt spannend zeg! Ik heb ook een biopt gehad (bij mij wisten ze helemaal niet wat het was) en ik vond het echt DOODENG. Maar in principe zeggen ze dat een biopt het een 'lichte' operatie is, voor in je hoofd dan.



Bij mij is ontdekt dat ik een tumor heb rechts (ik had ook al uitvalsverschijnselen aan mijn been, arm, hand en gezicht links). Door het bestralen kreeg ik vocht rond de tumor, wat ging drukken, waardoor ik heel erge hoofdpijn rechts kreeg en nog meer uitval links (kon bijna niet meer lopen en mijn hand kon geeneens meer open). Daarvoor heb ik prednison gekregen en na een paar dagen ging links het weer doen en was de hoofdpijn weg.



Tijdens het bestralen is mijn linkerkant zelfs al vooruit gegaan (wat alle dokters ook verrast, zij zeiden dat het pas daarná beter kon gaan). Maar ik heb nog geen MRI gehad, 28 nov pas, dus ik weet nog niet met zekerheid hoe het is geworden, maar het heeft iig al een stuk geholpen. Nu maar hopen dat het JAREN stil komt te staan...



Verder heb ik niet heel veel last van het bestralen gehad, vermoeidheid en duizeligheid en hoofdpijn, maar niet zo dat ik de hele dag op bed moest liggen. En nu gaat het ook al beter, slaap eigenlijk nooit meer overdag en doe verder heel veel.



Nou, veel succes ermee!



Groetjes Essie1987
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb ook een partner met een hersentumor gehad..

Heb alles meegemaakt, operatie, bestraling en chemo..

Als je specifieke vragen hebt..mag altijd!



Meghan
Alle reacties Link kopieren
Goh Meghan ik las op een ander topic dat je partner overleden is en op weer een ander topic dat je zelf ook een hersentumor hebt.

Ik wens je veel sterkte en kracht toe.

Gr. Chrisje
Alle reacties Link kopieren
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven