Gezondheid alle pijlers

Weeenachtigepijn vanaf 19e cyclusdag. Herkenbaar?

22-03-2008 09:32 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een half jaar heb ik vanaf mijn 19e tot ongeveer mijn 26ste cyclusdag last van weeenachtige pijnen. Een aantal malen per dag 10 minuten ondraagbare pijn. Steken, samentrekkingen van de baarmoeder die ik dan echt even moet wegzuchten.



Na de sex doet het pijn, of na het klaarkomen. Het kom ook iets vaker voor bij het slapen gaan of wakker worden.



De eerste maanden dat ik er last van had, had ik mijn spiraaltje nog. Omdat ik en de huisarts dachten dat het wel eens met het spiraaltje te maken zou kunnen hebben is deze verwijderd.



De laatste 3 maanden zijn zonder spiraaltje geweest maar de pijnen bleven. Vorige maand waren ze op hun ergst maar achteraf bleek ik zwanger te zijn en is dat een miskraam geworden.



Ik ben al meerder malen naar de huisarts geweest. Eerst moest ik maar afwachten. Uiteindelijk hebben ze gevoeld etc. Maar daar werden ze ook niet wijzer van. Ik heb nu mijn verwijsbrief voor de gyn. alleen is dat pas over een maand dat ik daar terecht kan.



Herkent iemand dit? Hoe langer dit aanhoud hoe meer doomscenarios's ik me in mijn hoofd haal. Ook ivm met onze kinderwens. Misschien zijn er geruststellende ervaringen...?
Hoe weet jij hoe een wee voelt, je bent toch nog nooit bevallen?

Gewoon een vraagje...
Alle reacties Link kopieren
Ik omschreef mijn pijn en de huisarts zegt "Ow dat lijkt dan nog het meest op weeen" Een miskraam stoot zichzelf ook uit met weeen.
Alle reacties Link kopieren
Hey Aruba!

Ik heb er wel last van tijdens en na eisprong (kan heel heftig zijn soms), maar niet zo laat in cyclus dus.. Het lijkt wel alsof je last hebt van het afstoten van de niet bevruchte eicel.. volgens mij is dat wat er in die dagen zo'n beetje gebeurt. Lijkt me goed om er door een gyn naar te laten kijken.. Misschien is er iets mis in je eileiders of zo (verkleving/verstopping)?



Sterkte!
Ah ok. Al vind ik de pijn bij een miskraam 0,0 te vergelijken met weeen.
Alle reacties Link kopieren
Correctie: - 0,0 ;-)

Ik zou even het verhaal van de gyn afwachten en de pijn omschrijven op een a4tje als het weer eens op komt zetten, zodat je dat kan laten lezen aan de gyn. Pijn later omschrijven is altijd moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Himmie schreef op 22 maart 2008 @ 10:52:

Het lijkt wel alsof je last hebt van het afstoten van de niet bevruchte eicel..




Dat gevoel heb ik zelf ook. Net of me baarmoeder geirriteerd is ofzo.

Het bevruchte eitje wilde me baarmoeder helemaal kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Sunlight: Ja goede tip.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 22 maart 2008 @ 10:59:

Ah ok. Al vind ik de pijn bij een miskraam 0,0 te vergelijken met weeen.
Het lijkt er zelfs niet op.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftig verhaal zeg!



Maar je huisarts heeft gezegt dat het op een wee lijkt hoe kan dat dan?

Heb je het goed laten onderzoeken? Mij lijkt het meer iets van pijn dat uit je banden in je buik komt dat hebben vrouwen wel vaker die een zware bevalling hebben gehad maar als dit elke x terug komt zou ik het maar eens erg goed laten onderzoeken door een gynecoloog ofzo?



Heel veel succes!
Begin de dag met een lach!
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 22 maart 2008 @ 10:59:

Ah ok. Al vind ik de pijn bij een miskraam 0,0 te vergelijken met weeen.
Off topic, ik ook niet! Ik vond het een heel ander soort pijn en 100* erger dan een miskraam qua pijn maar bij sommige vrouwen schijnt het wel ongeveer zo te voelen als bij een miskraam. Bij mij voelde het meer als kuitkrampen maar dan in mijn rug.
Alle reacties Link kopieren
De pijn bij een bevalling zal zeker 100 keer erger zijn. Je moet het alleen een naam geven he. Een pijnlijke samentrekking van de baarmoeder die opkomt en weer weggaat dan? Misschien betere omschrijving.



Himmie: Wat voel jij dan rond en na je eisprong? Kan je dat eens omschrijven?
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij de ene keer erger dan de andere keer.. Heb weleens gehad dat ik van ellende niet meer wist waar ik het zoeken moest.

Het is een zeurende pijn (soms is het dat alleen maar) met heftige krampen die een paar minuten aanhouden. Die echte kramp heb ik volgens mij alleen maar bij ovulatie.. Dat duurt ook max. een paar uur. Zeurende gevoel is af en aan, een paar dagen rond eisprong.

Ik heb dat al sinds ik ongesteld werd op mijn 13e. De eerste keer dacht de huisarts dat ik misschien een blindedarmontsteking had, maar dat was dus niet zo. Het is echt ovulatiepijn of 'middenpijn'.
Alle reacties Link kopieren
De omschrijving die jij geeft van de pijnen komt aardig overeen. Ben 2 maanden geleden midden in een museum op de grond gaan zitten van de pijn.

Alleen de tijd is anders.

Jij in ieder geval ook sterkte elke maand!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is wel herkenbaar. Ik ben een keer de supermarkt uitgelopen en moest op een bankje gaan zitten.

Gelukkig is het niet altijd zo erg hoor!



Ik hoop dat je erachter komt waar het vandaan komt, Aruba!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een keer echt ondraaglijke pijn (leek op weeen) gehad tussen mijn menstruaties in. Meteen diezelfde dag nog naar de huisarts geweest en die zei dat het wel eens kon zijn dat er een eitje in de buikholte was geraakt. Dat duurde een aardig tijdje voordat die pijn weg was. En het was met tussenpozes. Wie weet heeft het dus wel met de eitjes te maken!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Voor niemand meer herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit vorig jaar heel erg gehad toen ik pas gestopt was met de pil. Ik had zo'n krampen in mijn buik dat ik voor over gebogen moest lopen om minder pijn te voelen.

Ik had dit ook rond dag 19 en dag 20 van mijn cyclus. Dit was vooral in de eerste maanden nadat ik gestopt was met de pil. Wat het geweest is, geen idee!

Ik ben nu weer gestopt met de pil dus ik ben benieuwd of het terug komt. Ik hoop van niet want het was geen pretje!



Ik ben benieuwd wat je gyn zegt aruba!
Alle reacties Link kopieren
Aruba: Ik had vroeger een koperspiraaltje, jij ook? Misschien dat die pijn daar mee te maken heeft?



Toen ik die helse pijnen had dacht ik dat mijn baarmoeder beschadigd was vanwege het koperspiraaltje, maar dat kan toch niet?



Je gaat je nderdaad hele vreemde dingen in je hoofd halen. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nou die gedachte heb ik dus precies zo gehad melodie! Of dat ik misschien een onsteking in me baarmoeder had ofzo. Maar ivm met mijn miskraam een aantal weken geleden heb ik ook een echo gehad. Dan zou je denken dat als er iets vreemds te zien was die gyn. dat ook wel was opgevallen. Maar klopt wat je zegt. Je gaat je rare dingen in je hoofd halen. En dan duurt het ook nog eens een maand voordat ze tijd voor je hebben!



Ik had inderdaad ook een koperspiraaltje. Had jij die pijnen ook daarna? Of alleen na de pil?
Alle reacties Link kopieren
Aruba: Ik had deze pijnen alleen de eerste 2 a 3 maanden na het stoppen met de pil en het verwijderen van koperspiraal. Bij mijn 4e en 5e cyclus was het voorbij gelukkig!



Ik had deze pijnen dus zowel bij het stoppen met de pil en nadat mijn spiraal eruit was gehaald. Hoe lang ben je al gestopt met anticonceptie?



Ik hoop dat het voorbij gaat ook bij jou. Miischien heeft het te maken met dat je baarmoeder nu het werk weer zelf moet doen dus het opbouwen van baarmoederslijm en het afbreken van baarmoderslijm wanneer er geen bevruchting is opgetreden.....en misschien dat dit pijn doet?



Wanneer kun je terecht bij de gyn? over een maand pas? Pfff dat duurt nog lang. Kon de gyn niet telefonisch iets uitleggen waar deze pijn vandaan kan komen? En wat zei je huisarts hierover?



Ik denk dat er niet mis is met je baarmoder omdat je ook al een echo gehad hebt, als dar wat afwijkends op te zien was dan zouden ze toch wat zeggen. Hebben ze je eierstokken en eileiders ook bekeken?
Alle reacties Link kopieren
Hey Aruba,



Heel herkenbaar. Ik had er als jong meisje al last van, ben 3 x naar de EHBO gestuurd vanwege verdenking op blindedarmontsteking, maar dat was het dus niet. Omdat ik nog zo jong was wilden ze allemaal geen vervelende onderzoeken doen dus kreeg ik de pil. Toen ik daarmee de eerste keer stopt kwam die pijn ook weer terug. Ik kan dan soms zelfs niet lopen van de pijn. Op een keer was het zo erg dat ze dachten aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dat kon niet (of het zou een onbevlekte ontvangenis moeten zijn geweest hihi). Dus moest ik weer aan de pil, dat hielp nou eenmaal. Er is nooit iets byzonders gevonden dus het bleef bij "waarschijnlijk ovulatiepijn". Nu ben ik weer gestopt met de pil en nu is die pijn ook weer terug, deze keer nog niet zo heftig, maar dat had ik ook niet elke keer. Ik had het alleen bij de eisprong rechts (volgens de gyn destijds) en die zei dat de eerste pijn (rond de eisprong) kwam doordat er dan rechts bij de eisprong bloed vrijkwam waarop mijn lichaam met heftige krampen reageert. Dat bloed en het niet bevruchte eitje moet vervolgens weer afgestoten worden en dat traject verloopt dus ook met pijnen. Dan ben ik er een paar dagen vanaf en dan begint de menstruatiepijn (zucht...) Kortom van de 4-wekencyclus heb ik er 3 buikpijn. Gelukkig niet altijd zo extreem heftig maar toch wel om de paar maanden. Ik moet 9 april naar de gyn en dan ga ik het er ook weer over hebben. Ik laat je wel weten wat ze er nu van zegt, ik wil namelijk niet aan de pil.

Veel succes, rommel.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb jij exact hetzelfde als ik Romilda :-( Ik heb ook al zo lang ik me kan herinneren ovulatiepijn, in eerste instantie met verdenkingen van blindedarmontstekingen en zo. Af en toe is het niet te harden!!



Ik heb ook even een koperspiraaltje gehad, omdat ik van hormoonhoudende anticonceptie weer andere problemen krijg. Heb die spiraal er weer vrij snel uit laten halen omdat ik toen, veel heftigere menstruatiepijn kreeg (ovulatiepijn werd niet erger trouwens).
Alle reacties Link kopieren
Melodie: Dat komt dan wel overeen zeg. Bij mij is mijn spiraaltje nu ± 2,5 - 3 maanden eruit. Het lijkt ook wel alsof de pijnen afnemen. In ieder geval geen koperspiraal meer voor mij!

Gynaecoloog heb ik niet gesproken. Misschien wel eens goed om uit te zoeken of deze misschien niet een een telefonisch spreekuur heeft. Huisarts kon helaas niets zeggen.



Romilda: Bij mij is de blindedarmonsteking ook al voorbij komen vliegen. Maar ik weet zeker dat het me baarmoeder is.

Dus jij had ook altijd de pijn aan de rechterkant? Dat vind ik bij mezelf nu zo vreemd. Het is nu duidelijk links terwijl het daarvoor meestal gewoon midden in was. Ben benieuwd wat ze er van zeggen Romilda.



17 April heb ik mijn afspraak. Ik laat jullie zeker weten wat daar uit komt. Het kan toch niet zo zijn dat het bestempeld word als "waarschijnlijk ovulatiepijn"!
Alle reacties Link kopieren
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven