Gezondheid alle pijlers

Harde lenzen kopen op internet?

06-05-2008 16:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Het is weer tijd voor mij om nieuwe harde, zuurstofdoorlaatbare lenzen te kopen. Heb een ogentest laten doen, dus heb de gegevens die nodig zijn, en na een potje googelen viel het me op dat je op internet veel goedkoper je lenzen kunt bestellen dan het bij de opticien kost (ongeveer 120 euro goedkoper!). Je krijgt dan natuurlijk geen controle en niemand die naar de pasvorm kijkt. ik heb al jaren harde lenzen dus ik weet wel zeker dat dit de juiste soort lens voor mij is.



Heeft iemand ervaring met het kopen van lenzen op internet? Welk merk ben je voor gegaan, welke website? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen... Want waar ga je heen als het toch niet goed blijkt te gaan? Hoe weet je zeker dat je de juiste pasvorm hebt? Heb je al die gegevens op papier?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf bij een bedrijf, dat contactlenzen via internet verkoopt, en voor zover ik weet, zijn harde lenzen niet via internet verkrijgbaar. Ze worden steeds een voor een op maat gemaakt. Als jij iets anders uitvindt, dan hoor ik het graag, want wij krijgen er dagelijks vragen over.



Wij verkopen dus zachte lenzen en vloeistof etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja volgens mij heb ik alle gegevens op papier. Zo gaat dat hier in Engeland - je betaalt (duur) voor een ogentest en kan met die gegevens dan naar een opticien van je keuze stappen (daar waar ze het leukste montuur hebben, bijv).



Es, zie bijv lenscatalogue.co.uk
Alle reacties Link kopieren
De combinatie lenzen en geen controle lijkt me voldoende om het niet te doen, eerlijk gezegd. Je kunt wel zeker weten dat het de juiste lens voor je is, maar wie houdt dan de conditie van je ogen in de gaten? En of het over een jaar nog steeds de juiste lens voor je is?



Het zijn wel je ogen waar je mee speelt.
Alle reacties Link kopieren
Nooit doen zonder controle. Tenzij ze bij die meting ook alle gegevens van je lenzen bekeken. Heb je een onderzoek met de spleetlamp gehad? Dus die lamp waarmee ze naar je lenzen kijken?



Ik zou gewoon echt met controle pas lenzen kopen, dan maar wat meer geld kwijt. Of eerst volledig lenzenonderzoek laten doen (tegen die betaling waar je het over hebt), en dan via internet aanschaffen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ja nee, dan ga ik natuurlijk gewoon op controle (daar moet je hier namelijk toch voor betalen, of het nou bij je 'eigen' opticien is of bij een willekeurige andere).



Echt, ik ben niet van plan om mijn ogen tekort te doen! Het gaat me alleen om de initiele aankoop. ik denk dat het hele opticien circus hier in Engeland zo verschillend werkt, dat het lastig uit te leggen is...
Alle reacties Link kopieren
Mareis, dat is precies wat ik heb gedaan. Ze hebben het oranje stripje gedaan, met een blauwe lamp, zelfs naar mijn netvlies gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgt via internet dezelvde lenzen als die zij ook via de opticien zou krijgen (althans bij zachte lenzen) ik weet ook niet of ik harde lezen aan zou durven, want op maat gemaakt, al kan het via deze website die zij heeft blijkbaar wel. En de reguliere check-ups blijft de opticien doen, alleen verkoopt hij de lenzen niet.

Aangezien Caramella in Engeland woont, mag zij trouwens niet eens bestellen zonder aan de internetshop een recent recept te laten zien, in Groot-Britannië mag je alleen contactlezen verkopen, die van een opticien geadviseerd werden.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik reageerde op Wen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je dat weet allemaal Es. Dat voelt dan weer een stuk veiliger. Verklaard ook meteen waarom je op iedere straathoek een opticien hebt die oogtesten verkoopt.

Dat op maat gemaakt stukje vind ik inderdaad spannend, vandaar dat ik om advies vroeg maar ik denk dat ik toch advies van Engelsen zal moeten zien te krijgen, want het klinkt me alsof dit in Nederland geen 'normale' praktijk is.

Het is gewoon zo'n stuk goedkoper: 40 pond ipv 160 pond, en als het geld niet perse in de kwaliteit van het product gaat (je kan bijv Bausch & Lomb lenzen op internet kopen, dat is toch een reputabel merk?), maar rechtstreeks in het laatje van de opticien gaat, dan weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Al met al zit het verschil dus in de kromming van de lens, begrijp ik dat goed? Zachte lenzen zijn een soort 'one size fits all', maar harde lenzen hebben een kromming die opgemeten moet?
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een hele andere situatie, Caramella. Misschien inderdaad een goed idee om het aan Engelsen te vragen, je zult ze waarschijnlijk ook bij een Engelse internetshop kopen?



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies, al is het niet helemaal 'one size fits all' bij zachte lenzen, want er zitten wel dergelijk verschillen tussen de verschillende zachte lenzen en je hebt ook verschillende maten, maar minder dan bij harde lenzen. Vandaar dat ik ook dacht dat harde lenzen helemaal niet verkrijgbaar zijn op het net.



Caramella, wij zijn ook voor de UK geregistreerd en onze bestlopende website is de UK-website, dus vandaar dat ik moet weten.

Ik heb net trouwens mijn baas gevraagd en hij zegt dat hij nooit harde lenzen op het web zou kopen. Omdat het veel specifiek is. En je ogen serieus beschadigd worden als het niet precies past.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel mijn zachte lenzen al jaren via internet. Ik laat (tegen betaling) mijn ogen controleren bij de opticien en bestel de lenzen daarna via internet. Voor de controle ben ik ongeveer ¤15,- kwijt en de lenzen waren bijna ¤100,- goedkoper dan bij de opticien, voor exact hetzelfde merk en soort. Maar aangezien je zegt dat het harde lenzen zijn, wordt het waarschijnlijk wel wat lastiger.



(de kromming is ook verschillend te bestellen, dus voor mij zijn de lenzen goed op maat.)
anoniem_3928 wijzigde dit bericht op 06-05-2008 17:40
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha. OK. Case closed. Even flink doorsparen dan maar. Bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zachte lenzen is zeker geen 'one size fits alll!' Ik heb bij een oogartsenpraktijk gewerkt en heb daar dikwijls het resultaat mogen aanschouwen van verkeerde zachte lenzen. Dat kan echt een hoop narigheid geven.



Maar goed, blijkbaar verschilt het systeem in Engeland dus nogal wat. Apart!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven