Gezondheid alle pijlers

opgeblazen buik!

22-04-2007 10:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik al een tijdje last van en ik vind het erg vervelend. Ik heb verder een slank postuur, maar mijn buik is soms net een buik van een zwangere dame..

Niet echt flatteus dus

Ik vraag me af waar het vandaan komt. Kan het van spanning komen of van verkeerd eten?

Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben? Mijn buik is dan trouwens ook hard..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook altijd een opgeblazen buik, behalve als ik 's ochtends uit bed kom. Bij mij komt het omdat ik het prikkelbare darm syndroom heb. Het ligt er bij mij aan of ik genoeg drink, verdeeld over de dag eet, of ik gezond of ongezond eet (bij gezond eten heb ik het minder!) en of ik genoeg vezels eet. En ook heeft het te maken met stress en spanning. Dat merk ik bij mezelf ook. Mijn buik is dan ook hard. Ik kan mijn buik in ieder geval niet inhouden, moet veel moeite doen om dan 5 seconden vol te houden zeg maar. Of bedoel je iets anders met een harde buik?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie!



Wat jij beschrijft bedoel ik ook met een harde buik. Als ik sochtends wakker word heb ik een heerlijk platte buik. Dan ben ik ook helemaal ontspannen. Na het opstaan begint het piekeren vaak al gauw, ik heb het idee dat alle stress bij mij in mijn buik gaat zitten. Het is echt iets van de laatste paar maanden. Het ziet er gewoon niet uit. Ik ga over 6 weken op vakantie en wil lekker mijn bikini aan, maar of ik dat doe met die rare buik...Misschien doet die rust me dan ook wel weer goed.



Ben jij er wel eens mee naar de huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben ervoor naar de huisarts geweest. Maar dat was omdat ik ook andere klachten had die door de PDS komen. Onder andere dus het opgeblazen gevoel. Hij heeft mij doorgestuurd naar een dietiste. Ik weet hoet ik al die klachten kan verminderen maar alleen een opgeblazen buik niet. Als ik een opgeblazen buik heb, en ik ga 's avonds slapen, heb ik wel nogal last van winderigheid (ja, heel genant!) en voel ik mijn buik een beetje slinken, dus dat werkt:P. Misschien helpt het voor jou op je vakantie om minder te stressen, veel te drinken, gezond en niet te veel in 1x eten maar een beetje gespreid over de dag, of juist alleen 3 maaltijden. Maar dan moet je even testen wat het beste voor jou werkt (als het werkt ;)). Verder heb ik niet echt meer tips voor je. Gewoon lekker vakantie vieren en ontspannen! O ja, en lichaamsbeweging is natuurlijk ook altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde! Opgezette buik die in de loop van de dag komt opzetten en meestal ook een enorme winderigheid. Gruwelijk irritant, vooral als je in gezelschap bent want dan hou ik me in (au....). Onlangs ontdekte ik wat slijm bij mijn ontlasting en toen ben ik toch maar eens met al die klachten (die ik al wel 2 jaar heb) naar de huisarts gegaan. Hij heeft me metamucil voorgeschreven, een vezeldrankje. Dat drink ik nu dagelijks, 2 weken lang, en dan moet ik melden wat het doet. Tot nu toe (heb nu 6 dagen gebruikt) lijkt mijn opgezette buik wat minder en de winderigheid ook.



Ik heb net toevallig even op www.pdsb.nl gesurfd, volgens mij heb ik dat. Kan niet missen, ik heb alle symptomen zo ongeveer, op de hele heftige buikpijnen na dan (thank God).



Kauwgum, drop, pepermunt, laat eten, direct na het eten langdurig staan (bijvoorbeeld uit eten en dan gaan stappen) helpen ook niet echt. Koffie is ook geen succes.



Tot zover de bevindingen van mijn 'onderzoek'... hopelijk heb je er iets aan. Laat me vooral weten als jij nog 'nieuws' hebt!



Groet, Snoek
Alle reacties Link kopieren
door stress maakt je lichaam ook cortisan aan wat maakt dat vet specifiek rond de buik gaat zitten, hier heb je wel supplementen voor op de markt

ook schijnt artisjok tegen een opgeblazen gevoel te helpen, balen is dat he.



ik momenteel een bolle buik door medicijnen, zo bol dat mijn lijf bijna als vanzelf richting prenetal word getrokken ,blah



sterkte missy en geniet v je vakantie straks
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miss!

Ik heb het ook! Echt irritant, heb daardoor wel eens voor de spiegel gestaan en bedacht 'ik MOET wel zwanger zijn' haha, helemaal niet dus, gewoon een echt dikke buik! Bij mij helpt het wel om bepaalde etenswaren te laten staan en minder melkproducten eten hebben geloof ik ook een goed effect. Ik vind het eigenlijk teveel gedoe om erop te letten en neem af en toe die buik voor lief... Buikspieroefeningen helpen bij mij om mijn buik ipv in de avond een acht maanden zwangere buik, een zes maanden zwangere buik te hebben, hahaha. Irritant, ook winderigheid idd! Moet zeggen dat een opgeblazen buik ook van obstipatie kan komen en dan is het goed om idd veel te drinken en veel vezels te nemen.

Oh ja, er bestaan ook tabletjes: aeropax. Die kan je kopen bij de apotheek. Helpt bij sommige mensen. Doet iets met de chemie zodat er minder lucht ontstaat en wordt niet door het lichaam opgenomen. Ik vond het een beetje duur.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik open daarnet ook een topic met dezelfde klacht. Ga jouw topic ook meelezen hoor! Heb dus hetzelfde.....



Sterkte he...
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Goed te lezen dat ik niet de enige ben met een mega buik(minder voor jullie want jullie hebben het dus ook:P)



Vanochtend weer met een heerlijk opgeblazen buik opgestaan en ja hoor.. een uur later alweer straks van de spanning! Nu ben ik ook wel iemand die vanaf het moment dat ie wakker is kan gaan piekeren over van alles. Heb sterk het idee dat dat ook een grote rol speelt.Hebben jullie dat ook, dat je denkt dat het daardoor komt? Ik eet net als al die 27 jaar hiervoor en nu ineens een papbuik:$



Dat vezeldrankje, kun je dat ook bij een gezondheidswinkel halen? Of alleen op recept? trusten voor wie al slaapt.



@Sto, wat ben je toch ook een schatje..Ik las van je ongeluk, hoop dat je snel opknapt
Alle reacties Link kopieren
Oh nog een tip: roggebrood schijnt erg goed te zijn. En ik heb nu die yoghurtjes van activia gekocht.
Alle reacties Link kopieren


Oh nog een tip: roggebrood schijnt erg goed te zijn. En ik heb nu die yoghurtjes van activia gekocht.





ik schreef n heel stuk en woppa weg, k-tvivasite.



miss, je kunt ook biogarde yoghurt eten, zitten dezelfde goede bacterieen in, kost alleen 29 cent per 500 gr.

ik koop ze bij of ah, vd zaanse of bij jumbo en dirkson v konings

ik gooi er cruesli v atkins doorheen,(AH) want die bevat nagenoeg geen koolhydraten, als je dat niet lekker vind kun je ook lijnzaad met een halvajam erin doe.

wat goed helpt is zoiezo bij elke maaltijd n kopje yoghurt te eten, breekt vetten af en het zorgt bij mij voor n plattere buik.



nog beter zou zijn ,het mode te maken dat n bolle buik het meest sexy is wat je kunt hebben, zijn we vh gezeik af, allemaal
Alle reacties Link kopieren
Waarom van die dure drankjes kopen? Tarwezemelen werken ook prima en zijn véél goedkoper dan die drankjes. Te koop bij natuurwinkels, maar ook bij supermarkten (bijvoorbeeld van het merk zonnatura). 99 cent voor zo'n zak.
Alle reacties Link kopieren
bij de tuinen ook te koop samen met lijnzaad is dit een toppertje

lijnzaad is ook maar 89 cent, weet alleen nooit welke nou beter is de gebroken of de hele, weet iemand dat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren veel last gehad van een opgezette buik. Maar ik ben er achter gekomen wat de oorzaak was: melk en andere zuivel! Ik was altijd een fervente melkdrinker tot ik ergens las dat dat gaat gisten in je buik waardoor die op kan zetten (het kan, niet iedereen heeft daar last van natuurlijk). Het kostte me moeite, maar ik ben er van 'afgekickt'  en mijn klachten zijn grotendeels weg (behalve soms rond mijn menstruatie nog wel eens). Ik ben echt zo blij! Ik dronk ook altijd 's avonds bij het eten melk en vaak baalde ik ervan als ik nog een afspraak had 's avonds vanwege die enorme ballonbuik! Ook had ik veel last van gasvorming, daar ben ik gelukkig ook vanaf :D. Nu ben ik overgestapt op karnemelk wat dat effect niet heeft, dat drink ik alleen in de ochtend met een bakje yoghurt. De rest van de dag eet of drink ik geen melk of yoghurt meer. Ik doe dit nu al meer dan een jaar en ik ben er echt vanaf dus ben er van overtuigd dat dit de oorzaak was. Maar als je weinig zuivel neemt heb je niks aan deze tip, maar misschien kan iemand er iets mee. Ik hoop het, ik weet hoe vreselijk het voelt.
Alle reacties Link kopieren
Die metamucil heb ik via de dokter, volgens mij is dat ook alleen op recept.



Wat betreft melk enzo: ik drink erg weinig melk maar eet wel dagelijks als ontbijt yoghurt met cruesli. Ik heb het idee dat dat juist wel oké voelde. Ik heb nu vanavond een salade gegeten en djiezus, ik zwel weer op als een ballonnetje én ik heb winderigheid all over the place... handig, heb zo nog een afspraak ;( Moet wel zeggen dat die metamucil het opgeblazen gevoel lijkt te verminderen. Meestal had ik het al vanaf een uurtje of 11 's ochtends en nu 'pas' na het eten. Gister had ik het nauwelijks: kool met kip en gebakken aardappels... Dat aeropax, kun je dat wel zonder recept krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb sinds een aantal jaren regelmatig een opgezette buik waarbij ik me onprettig en ongemakkelijk voel en voel me dan op dat moment net hoogzwanger...Mijn zusje heeft een geconstateerde spastische darm en uit haar verhaal kan ik opmaken dat de kans groot is dat ik hier ook mee te maken heb. Het kan van de ene op de andere dag op komen zetten en de grootste boosdoener is stress. Ik probeer de harde en bolle buik zoveel mogelijk te beperken door goed op mijn eten te letten. Veel fruit eten, vezels, yakult drinken, zilvervliesrijst eten en tarwemacaraoni. En yakult helpt echt als je dat een week of twee volhoudt (iedere dag)!



x
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

kreeg jaren geleden dus ook last van een opgezette maag en flinke winderigheid:$ .... ik had ook last van buikloop afgewisseld met obstipatie,durfde daarom ook niet naar de dokter omdat ik bang was voor gek verklaard te worden hihi toch maar die stap genomen want ik kon ondertussen scheten laten als een vent;) en wat bleek... heel simpel een spastische dikke darm!!! ik slik nu al wat jaartjes duspatal en zolang ik ze niet vergeet gaat het goed maar zou toch wel zonder medicijnen ervanaf willen.

TO ben je eigenlijk al langs de dokter geweest hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik hebook last van een opgeblazen buik. Bij mij komt het voornamelijk door stress. Ben bij een homeopatische arts geweest, en die gaf mij het middeltje Iberogast mee. Helpt bij mij best goed! Ook adviseerde ze mij, zo min mogelijk producten met eiwitten te eten...
Alle reacties Link kopieren
pfffffffffffff, en ik maar denken dat ik de enige was die binnen een paar uur minstens 6 maanden zwanger kon worden! :$

heb inderdaad ook last van een bolle buik. het enige wat bij mij echt helpt is gaan liggen (broek uit of los) en winden laten. gelukkig (voor dit geval dan) ben ik vrijgezel, want ik laat scheten waar 'n bouwvakker trots op zou zijn! meestal is het de ochtend erna over. wat een beetje helpt (stel ik ben op 'n feestje of op 'n cursus), is heen en weer lopen en soms naar het toilet gaan. maar eigenlijk wil ik dan alleen maar naar huis..............;(



alle tips om klachten te verminderen zijn welkom, en na het lezen van dit topic heb ik al ingeslagen: lijnzaad, activia en vezelsmuesli
Alle reacties Link kopieren
hallo hallo,



Ik deel ook graag mee in de 'feestvreugde'! Met vlagen kan ik echt enorme last van mijn darmen krijgen. en en pens die daar bij komt kijken.... echt n iet te geloven..Mijn vriendje geloof me nooit, want die denkt dat ik dan expres mijn buik uitzet... was het maar zo grrr...

Ik eet nu al een maand heel regelmatig dwz; 's octends melk met allbran, een banaan, 's middags 2x volkorenbrood met kaas, dan 's middags een bak kwark met 2 stuks fruit en 's avonds warm eten... maar ik begrjp er geen snars van... die pens blijft echt helemaal dik en staat superstrak.. echt irritant. Ik heb wel een tijdje pro-biotica gehaald. dat is een poeder wat je moet aanlengen met water. Te verkrijgen bij de natuurwinkels.. Dat hielp wel goed.. dus ga dat maar snel weer halen.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat het soms tijden goed gaat en soms gaat het echt voor geen meter...echt een vreselijk drama die darmperikelen.. Maar goed mijn oma en tante hebben het ook dus 'it runs in the family'. Nou succes dames!!! t is toch echt een vreselijke vrouwenkwaal...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, er zijn echt veel meiden die dit probleem hebben merk ik in mijn omgeving. Zelf sport ik veel en had er daardoor ook meer last van, vooral na een wedstrijd verging ik van de buikpijn. Ik ben sinds een paar weken bij een sportdietiste en heb ook pro-biotica gekregen (schijnt echt te helpen vooral als je antibiotica gehad hebt, daar kunnen je darmen ernstig geschaad door worden, helemaal als je er gevoelig voor bent). Daarnaast veel vezels (volkorenbrood in plaats van meergranen of bruinbrood) en rauwkost en een mueslibol... Het helpt echt, ik ben voor een groot deel van mijn buikpijn af. Met stress komt het uiteraard nog wel terug...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven