Gezondheid alle pijlers

slaapprobleem

23-04-2007 11:55 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke nacht weer hetzelfde, ik ga slapen, wordt wakker na een paar uur en kom vervolgens niet meer in slaap, ja tegen de tijd dat de wekker afloopt.

Ik word hier zo moe van (letterlijk en figuurlijk)

Wat kan ik hier tegen doen??

Toen ik nog thuis woonde had ik hier nooit last van, kon gemakkelijk tot 11 uur in mijn nest liggen zonder onderbrekingen.

Soms gaat het wel iets beter, maar over het algemeen ben ik dus een slechte slaapster (geworden)

Ik drink geen koffie na 5 uur, doe geen gekke dingen s'avonds, dus waar kan het aan liggen?

Mijn vriend heeft me wel eens gevraagd of ik ergens over pieker, maar dat is ook niet zo, tenminste, als je wakker bent en je hebt niks te doen ga je vanzelf over vanalles nadenken, maar ik heb geen zorgen of zo. Ik zit soms met een duf liedje in mijn hoofd, wat ik maar blijf afspelen, zou je denken dat ik daar mischien moe van word??? Neee, ook niet. Iemand een oplossing voor mij???



Groetjes Sari
Alle reacties Link kopieren
Wat jij omschrijft daar heb ik altijd last van in periodes van stress,

intense veranderingen (je bent recentelijk uit huis gegaan?), drukte en zorgen.

Je zegt dat je niet piekert, maar soms ben je je er helemaal niet van bewust dat je gestresst bent en teveel aan je hoofd hebt, omdat die gevoelens gewoon opgaan in de hectiek van de dag. Maar als je je dan klaarmaakt om te gaan slapen blijkt dat je je hoofd gewoon niet rustig genoeg kan krijgen om lekker in slaap te vallen en vooral om lekker door te slapen.

Ontspanning en rust is dus eigenlijk de oplossing. Omdat dit niet altijd mogelijk is, slik ik als ik onrustig ben/slecht slaap valeriaancapsules.(extra krachtig, van Etos eigen merk, iets van 3 euro per potje) Dit helpt bij mij heel goed en een bijkomend voordeel is dat de capsules geheel natuurlijk zijn en je verder niet duf maken of moeilijk wakker laten worden.

Verder draag ik oordopjes (sleepsoft) en doe ik zo'n slaap/oogmaskertje op (o.a. bij H&M), dan sluit je uit dat je door geluiden of licht wakker wordt



Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Carisia
Alle reacties Link kopieren
Hoi Carisia,



Nee, ik woon al 6 jaar samen en ik heb echt geen zorgen, ik heb het nooit druk, werk partime en hou van mijn baan, geen kinderen, fijne woonomgeving, doe genoeg aan sport, geen stress, echt niks. Het in slaap vallen lukt ook heel goed, maar daarna als ik wakker word, dan heb ik dus een probleem met weer terug in slaap te vallen. Maar mischien dat valeriaan wel zou kunnen helpen, als het toch natuurlijk is zal het geen kwaad kunnen (denk ik)

Maar meer suggesties zijn ook welkom.



Groetjes Sari
Alle reacties Link kopieren
Hai, wat vervelend voor je! Ik ben zelf al van kinds af een moeilijke slaper :(, maar heb misschien wat tips voor je: Tips die je overal kan vinden zijn o.a. geen spannende boeken lezen/ tv kijken voor je gaat slapen. Geen andere dingen doen in je slaapkamer dan slapen ( o.k. sexen mag ook ;)).

Wat mij verder nog wel eens wil helpen als ik wakker lig omdat ik aan vanalles zit te denken (hoeft niet eens piekeren te zijn, kan ook gewoon verheugen op iets zijn) is heel structureel de dag van vandaag (of gister, hangt af van het tijdstip van wakker worden) doornemen en zo dus niet denken aan wat nog komen gaat. Verder kan je ook wat ontspanningsoefening doen: visualiseer je dat je langzaam stukje bij beetje je gehele lichaam ontspant, beginnend bij je voeten en dan langzaamaan naar boven tot je bij je hoofd bent (tegen die tijd ben je hopelijk al in slaap gevallen :P). Of wat ademhalingsoefeningen.

Als je altijd op hetzelfde tijdstip wakker wordt, kan je ook wel eens voor het slapen gaan tegen jezelf zeggen dat je vannacht niet op dit tijdstip wakker wil worden. Klinkt misschien stom, maar bij mij werkt het serieus!

Nou is het dus niet zo dat ik dankzij al deze tips iedere avond als een roosje slaap, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes ermee! Madelief
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de gouden tip!



Zelf ben ik ook - met vlagen - een slechte slaapster. Lig ik net als jij uren wakker en voel ik me de volgende dag ellendig en zooo moe. Ik beland dan ook in een vicieuze cirkel, waar ik uiteindelijk wel weer uit kom, maar t is zo vervelend!



Via via ben ik in aanraking gekomen met slaapsap. Een middel op basis van kruiden wat je online maar ook in bepaalde winkels kan kopen. Ik ken inmiddels meerdere mensen in mijn omgeving die het gebruiken en het werkt ECHT. Zelfs bij mensen die voorheen slaapmedicatie op voorschrift van de huisarts gebruikten. Je valt er allereerst van in slaap, maar slaapt vervolgens gewoon lekker door!



Google maar eens op "slaapsap" en je komt vanzelf terecht bij de site waar het verkocht wordt (easysleepplaza).



Succes en slaap lekker
Alle reacties Link kopieren
oppassen met slaapsap - google het maar eens, er is een persoon die onder steeds andere naam schrijft over het middel en er zit een 'regulier' slaapmiddel in. probeer valeriaan, warme douche, warme melk, boek, YOGA, - sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven