Gezondheid alle pijlers

prozac en alcohol

04-06-2007 21:32 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een heel lage dosis prozac (sinds een jaar). Nu ga ik soms in het weekend uit en drink dan best veel alcohol. Ik merk dat ik dan een lekker xtc-achtig gevoel krijg. kan dit kloppen: geeft alcohol plus Prozac dit effect?

Ik ga hiermee door omdat ik er niet suf van wordt, het de volgende morgen weer is uitgewerkt en ik verder nergens last van heb. Alcohol en Prozac tegelijk gebruiken wordt ontraden; voor zover ik weet alleen omdat het sufheid opwekt en de lever iets meer belast wordt. Wie weet meer over deze middelen in vergelijking met de werking van xtc. En wie weet meer over de gevolgen van alcohol en prozac. Bedankt:)
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



ik ken dat gevoel. Gebruik zelf ook al sinds twee of drie jaar prozac en merk dat ik met alcohol ook in een soort zweverige roes terecht komt. Zelf neem ik ook wel eens een xtc pilletje maar ik moet zeggen dat ik geen nadelige effecten merk. Tuurlijk moet je niet alles gaan overdrijven, alles met mate en zolang jij je er lekker bij voelt, waarom niet.

Denk alleen dat wanneer je net prozac slikt, je de eerste drie maanden ff goed moet opletten omdat je lichaam dan nog moet wennen aan de dosis serotine die het binnenkrijgt.



Dus veel stapplezier!
Ik ken één iemand die alcohol en prozac combineerde. In combinatie met kleine hoeveelheid (2 biertjes) alcohol werd hij er ontzettend suf van (als in: om 10 uur 's avonds al in slaap vallen), in combinatie met grotere hoeveelheden hondsberoerd. Meer weet ik er niet over.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zowel alcohol als xtc zorgen ervoor dat het serotoninelevel afneemt,waardoor bv depressies kunnen ontstaan.

Jullie nemen juist prozac om het serotoninelevel omhoog te krijgen.

Zou maar lekker de alcohol en xtc laten staan.

Sowhat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven