Gezondheid alle pijlers

heftige vermoeidheid na iets later slapen

12-06-2007 18:38 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of dit herkenbaar is! Ik heb er al lang last van en heb nooit echt iemand ontmoet die hetzelfde heeft; Als ik later als ongeveer half 12 's avonds naar bed ga, dus helemaal niet zo laat (door de week of in het weekend) ben ik de volgende dag helemaal uit mijn doen. Een soort heftige vermoeidheid. Ik reageer overal 10x zo traag op, kan niet nadenken en heb geen coördinatie. Op zo'n dag kan ik nauwelijks uit mijn woorden komen en ben heel erg shaky en onzeker. Ik denk dat het bij een ander hetzelfde zou voelen alsof je 5 dagen nauwelijks hebt geslapen. Kort samengevat ben ik dan een compleet ander mens als wanneer ik gewoon goed geslapen heb. Het beheerst vaak behoorlijk mijn leven, ik doe door de week weinig omdat ik anders de volgende dag echt niet functioneer op mijn werk.

Ik heb 10 jaar geleden pfeiffer gehad, en ik heb weleens gehoord dat je daarna nooit meer echt de oude wordt maar ben voor de rest gewoon gezond en sterk en eigenlijk nooit ziek. Ik heb verschillende keren mijn bloed getest maar daar komt ook niets uit.

Het is ook niet zo dat ik altijd moe ben, dus niet het probleem dat veel andere mensen hebben. Ik ben erg benieuwd of iemand dit ook heeft, want ik zou graag een keer de oorzaak willen weten en er vanaf komen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad is het zo dat er veel mensen zijn bij wie Pfeiffer altijd invloed lijkt te houden....

Oplossing: Provigil (Modafinil). Geen speedy achtig of caffeinachtige kick. Gewoon geen kick (misschien de eerste twee weken een wat gejaagd gevoel). Gewoon (klaar)wakker zijn en blijven, maar als je wil gaan slapen kan dat ook. Bij diverse mensen met mononucleosis (pfeiffer) werkt dit prima.

Ik weet alleen niet of je het NL voorgeschreven kan krijgen. Vermits je geen betablokker slikt, is er weinig gevaarlijks aan modafinil en kun je het eventueel via internet bestellen (en dan je dokter alsnog verwittigen of je dokter hiervan verwittigen, dat je het gaat bestellen).

Ik heb het in poedervorm en het werkt prima, als ik duf ben. Als een korte naht heb gehad en het niet neem, word ik midden op de dag extrem slaperig. Met modafinil niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb je topic met belangstelling gelezen. Ik heb soortgelijke klachten maar weet niet precies of dat is wat je bedoelt. Ik heb sinds enkele jaren ME (ernstige vermoeidheid) en heb veel slaap nodig. Ik moet inderdaad ook in het weekend niet later dan 11 slapen want anders ben ik niets waard, gebroken en uitgeput ben ik dan. Soms als ik te laat ga slapen dan lukt het me niet, dan ben ik gewoon 'te moe' om te slapen.Eigenlijk moet ik vaste tijden aanhouden. Ik wil niet suggereren dat je ME hebt of zo, maar herkende wel wat. Overigens was ik vroeger ook al iemand die niet te laat naar bed moest, ik kon bv. ook niet echt uitslapen zodat ik toch aan mijn uren kwam. En als ik al aan mijn  uren kwam voelde ik me nog gebroken, gek he.

Mijn vriend daarentegen is een heel makkelijke slaper en zegt dan: als je moe bent slaap je toch zo, nou bij mij niet.

Ik heb je waarschijnlijk niet echt geholpen maar misschien heb je iets aan de herkenning.

Groetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven