Gezondheid alle pijlers

Kan stress zoveel met je lichaam doen??

10-02-2015 16:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar rond deze tijd had ik last van mijn knieen en ellebogen. Toen is er op vitamine d geprikt en die was laag (31) en heb ik supplementen gekregen. De klachten verdwenen en ik ben er vanuit gegaan dat deze hier mee te maken hadden. Nu eind December kwamen de klachten terug. Weer bloed geprikt en waarde vitamien d was niet erg hoog maar ook niet te laag (56). Toch voor 3 maanden een supplement gekregen. De klachten namen niet af en kreeg steeds meer klachten. Pijn nek, polsen en handen. Pijn zijkant heupen en een plek aan binnenkant voet die pijn doet. Pijn is niet extreem maar een zeurderige pijn die de hele dag aanwezig is. Ook heb ik last van brandende pijn aan mijn nek bovenarmen en bovenbenen. B12 laten prikken (255) en de actieve b12 (66). Waardes zijn niet echt te laag maar arts heeft toch besloten om 5 weken een injectie te geven. Ook liet zij meteen het woord fibromylagie vallen. Klachten zijn er nu 6 weken en ik wordt er enorm onzeker van. Helemaal als ik de verhalen lees van mensen met fibro. Pffffff ze zeggen dat men het meest lijd onder wat men vreest. Nou dat is op dit moment bij mij ook wel...

Ik slaap s nachts wel goed. Ben natuurlijk door het piekeren wel eens wakker, maar niet door pijn. Rare is dat ik ook geen pijn heb als ik wakker wordt, maar op het moment van bewegen, ga ik het voelen. Heel verhaal, maar ben benieuwd of iemand dit herkend.... Opeens is het weer even duidelijk hoe belangrijk het is dat je gezondheid goed is.

Ik heb een periode met stress gehad omdat mijn moeder ziek was......Kan stress dit uitlokken in je lichaam??
Alle reacties Link kopieren
Ja, stress kan dat met je lichaam doen en meer.



Mijn dochter heeft uitval van lichaamsdelen door stress en valt af en toe flauw.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
O ja, stress kan zeker heel veel met je lichaam doen. Zelf heb ik er nu gelukkig geen last meer van, maar er is een periode geweest dat ik bijna niet meer kon lopen en dat een arm omhoog doen nauwelijks mogelijk was.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Alle reacties Link kopieren
Stress doet veel met je lichaam.

Ik kan mijn nek dan niet meer bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, stress is echt heel naar voor je lichaam.



Ik zou je, gezien je nog maar korte klachtenperiode, niet bezig houden met fibromyalgie. Dat is namelijk de vergaarbak van de reumatoloog (uitsluitingsdiagnose) en het is echt veel te vroeg om daar al over te praten. Ik zou eerder een verwijzing naar een internist vragen als je klachten blijft houden. Wat mij betreft loopt de huisarts veel te ver op de zaken vooruit.
ik heb ook een paar maanden overal spierpijn gehad en pijnlijke gewrichten wegens stress/burnout. Inmiddels, na een paar maanden, zo goed als weggetrokken. Stress kan heel veel met je lichaam doen! En door de angst houdt je de stress ook in je lichaam.... dat is het lastige. Om na 6 weken fybriomyalgie te opperen vind ik ook wel heel voorbarig.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je wel genoeg magnesium binnen?

Dat wordt door stress ook afgebroken.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gevoel had ik ook wel dat fibromylagie wel heel snel uit haar mond kwam. Maar ik schrok er toch wel van... En daardoor krijg ik weer meer stress en meer klachten. Ja het blijft een cirkeltje......

Normaal uitte stress zich bij mij met hyperventilatie, maar daar heb ik op dit moment geen last van..... Blijkbaar heft mijn lichaam een andere manier gevonden om me te waarschuwen?? De onzekerheid is natuurlijk het ergste. Konden ze maar gewoon zeggen; het ligt hier aan. Dan weet je het maar.

Maar als ik het zo lees overall uit fibromylagie zich ook met veel ergere klachten? Ik ervaar het wel als vervelende maar het zijn geen pijnen die ik niet aan kan.....
Alle reacties Link kopieren
Ik slik op het moment meer magnesium idd... Ja stress doet blijkbaar een hoop. Fijn voor je Bloem dat je je beter voelt. Ik mag hopen dat ik over een tijdje ook mag zeggen dat het bij mij over is
Alle reacties Link kopieren
Ik liep al 30 jaar met pijnklachten, voordat ik de diagnose fibromyalgie kreeg. 6 weken is inderdaad erg snel. Daarvoor heb ik vele malen, op aanraden van de huisarts, ontspanningstherapiën gehad. Daar zou ik me eerder op richten. En/of yoga ofzo.
Later is nu
quote:*bloem schreef op 10 februari 2015 @ 17:07:

ik heb ook een paar maanden overal spierpijn gehad en pijnlijke gewrichten wegens stress/burnout. Inmiddels, na een paar maanden, zo goed als weggetrokken. Stress kan heel veel met je lichaam doen! En door de angst houdt je de stress ook in je lichaam.... dat is het lastige. Om na 6 weken fybriomyalgie te opperen vind ik ook wel heel voorbarig.Waarom is dat voorbarig? Lijkt me vrij logisch dat de huisarts met dit soort klachten fybromyalgie ook meeneemt in het onderzoek, evenals vitamine B tekort. Er is toch niet helemaal geen daadwerkelijke diagnose gesteld?
Alle reacties Link kopieren
quote:kvdb78 schreef op 10 februari 2015 @ 17:08:

Ja dat gevoel had ik ook wel dat fibromylagie wel heel snel uit haar mond kwam. Maar ik schrok er toch wel van... En daardoor krijg ik weer meer stress en meer klachten. Ja het blijft een cirkeltje......

Normaal uitte stress zich bij mij met hyperventilatie, maar daar heb ik op dit moment geen last van..... Blijkbaar heft mijn lichaam een andere manier gevonden om me te waarschuwen?? De onzekerheid is natuurlijk het ergste. Konden ze maar gewoon zeggen; het ligt hier aan. Dan weet je het maar.

Maar als ik het zo lees overall uit fibromylagie zich ook met veel ergere klachten? Ik ervaar het wel als vervelende maar het zijn geen pijnen die ik niet aan kan.....

In zekere zin is fibromyalgie niets. Fibromyalgie betekent: u heeft klachten die ergens reumatisch van aard zijn, maar u komt voor geen enkele diagnose (RA, Bechterew, etc.) helemaal in aanmerking. Dus noemen we het nu fibromyalgie. En daar horen dus zeer uiteenlopende klachten bij. Een deel van die patiënten verdwijnt later weer uit die bak omdat er een andere ziekte opduikt die de klachten wel verklaard.



Waarmee ik niets zeg over de klachten, want die zijn er zeker!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik je vragen bloem of je het ook overal had en in verschillende gewrichten?? En herken je het brandende gevoel.....???
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kijken of je ontspanningtherapie kunt volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 10 februari 2015 @ 17:14:

[...]



Waarom is dat voorbarig? Lijkt me vrij logisch dat de huisarts met dit soort klachten fybromyalgie ook meeneemt in het onderzoek, evenals vitamine B tekort. Er is toch niet helemaal geen daadwerkelijke diagnose gesteld?Omdat de huisarts niet degene is die fibromyalgie moet diagnosticeren.
Alle reacties Link kopieren
Mee nemen in het onderzoek is het niet echt. Ze noemde fibromylagie en dat ze daar niet veel aan kunnen doen...........
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad al gekeken naar Yoga.. Denk altijd dat ik best kan ontspannen maar blijkbaar denkt mijn lichaam daar anders over
Alle reacties Link kopieren
quote:kvdb78 schreef op 10 februari 2015 @ 17:18:

Mee nemen in het onderzoek is het niet echt. Ze noemde fibromylagie en dat ze daar niet veel aan kunnen doen...........Ik vind dat onzin. Hoe zeggen politici dat ook al weer zo mooi? Bijzonder prematuur
Alle reacties Link kopieren
Merk ook dat te veel googlen niet goed voor je is. Al die verhalen van mensen die wel de diagnose hebben gekregen van fibro. Die niets meer kunnen en moeten stoppen met werken. Lijkt me echt een verschrikking. Ik ga nu eerst maar eens kijken hoe ik mijn lichaam weer in de relaxed stand kan krijgen en hopen dat als straks het zonnetje weer komt, mijn lichaam ook weer meer zin heft. Bedankt in ieder geval voor al jullie reacties,,,,,,,
Alle reacties Link kopieren
Wees lief voor jezelf. Bewegen voor zover je kunt, gezond eten, regelmatig leven. Chocolade

En misschien een dagje sauna of een aantal keer een massagetherapeut bezoeken. Geef jezelf even de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja soms vergeet je het allemaal even. Een kind thuis, 30 uur werken, huishouden. Ik denk dat ik het altijd zo goed kan en voor elkaar heb, maar altijd wel het idee dat ik aan het rennen ben van het 1 naar het ander....

Ben blij om te horen dat het in ieder geval stress zou kunnen zijn en dat ik er zelf misschien wel de hand in heb om het om te draaien en de klachten te verminderen...
quote:kvdb78 schreef op 10 februari 2015 @ 17:16:

Mag ik je vragen bloem of je het ook overal had en in verschillende gewrichten?? En herken je het brandende gevoel.....???



Spierpijn had ik overal, gewrichtspijn met name in mijn benen, bij belasting. En ook een (spier)stijfheid overal. Ik vreesde ook dat het fybrio was trouwens, heb ook vanalles gegoogled daarover. Een brandend gevoel had ik niet, maar wel mindere gevoeligheid in ledematen, soms tintelingen. Maar bij mij was het wel duidelijk vanuit de ontstaansgeschiedenis dat ik een burnout had, lastig dat jij niet zo zeker weet of het door stress komt of niet. Als ik je zo hoor over dat je altijd het gevoel hebt dat je van hot naar her moet rennen + je moeder + winter, zou het wel goed kunnen.



Wat mij erg hielp was wandelen. Ter ontspanning en om mijn spieren soepel te krijgen en gewrichten te 'smeren'. En niet te veel paniekeren over je lichaam: je hebt al eens eerder klachten gehad en die zijn ook weer weggegaan, komt nu ook weer goed hoor! Lief zijn voor jezelf inderdaad, wandelen, rust en regelmaat, natuur in, massage, yoga, haptonoom, mindfullness... Je kan alle kanten op
Alle reacties Link kopieren
Thanks Bloem... Ja ik ken het wel. Ik ben 2 jaar geleden ook overspannen geweest en toen had ik ook allerlei rare kwaaltjes. Maar nu krijg ik het opeens op zoveel plekken tegelijk in mijn lichaam en mijn ellebogen die elke dag pijn doen, dat ik toch weer ga twijfelen.

Ja dat googlen...soms zou je willen dat het niet was uitgevonden, want het helpt niet voor je rust gevoel...
Ik heb ook erge stress, ik kan mijn nek niet meer draaien en erg veel pijn in schouders en bovenarmen. De huisarts geeft aan dat het door stress komt.



Ook ben ik in een paar weken tijd behoorlijk afgevallen. Slapen lukt me ook niet. Heb een verwijs voor een psychotherapeut.
Laat je eens bij een fysio onderzoeken op triggerpoints/verklevingen in de spieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven