Gezondheid alle pijlers

rechten bij doorverwijzing voor een scan

23-05-2017 11:47 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week door een arts in het ziekenhuis doorverwezen voor een scan.
Ik heb in het ziekenhuis een afspraak voor deze scan gemaakt, maar er is een wachttijd van ruim 4 weken.

Een scankliniek hier in de buurt heeft op korte termijn wel plek, en mijn verzekering dekt de scan bij deze kliniek ook.

Nu weigert het ziekenhuis alleen om een doorverwijzing op papier te geven, omdat dat hen geld kost en de scan ook intern gedaan kan worden (dat is telefonisch als reden doorgegeven). Zonder schriftelijke verwijzing, worden de kosten voor een scan niet vergoed.

Kan het ziekenhuis dit zomaar maken? Ik heb mijn verzekering al gebeld, maar die zegt niets te kunnen doen.

Overigens ben ik zzp-er zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering en kan ik niet werken tot na de scan. Dit kan mij zomaar een maand inkomsten kosten dus (scan is om te bepalen of behandeling met spuit of kijkoperatie moet worden).
Wat voor scan is het? Kan je huisarts geen verwijzing schrijven? (checken bij je zorgverzekering)
Dan betaal je die scan zelf, 800 euro. Een maand niet werken kost je meer.
Alle reacties Link kopieren
Heb je contact gehad met de huisarts? Wellicht dat hij/zij iets voor je kan betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet fijn, maar als het nodig is doe de scan. Wat als je het niet doet en achteraf vergroten de gezondheidsproblemen zich. Niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Het is niet fijn, maar als het nodig is doe de scan. Wat als je het niet doet en achteraf vergroten de gezondheidsproblemen zich. Niet fijn!
Pluisi schreef:
23-05-2017 11:50
Dan betaal je die scan zelf, 800 euro. Een maand niet werken kost je meer.
Hoe weet jij nou wat die scan kost. Dat is per lichaamsdeel en per ziekenhuis/instelling verschillend.
Vraag je huisarts om een verwijzing.
Alle reacties Link kopieren