Gezondheid alle pijlers

Nachtmerries voor menstruatie

24-05-2017 12:10 20 berichten
Een vraagje.

Ik heb een paar dagen voor ik ongesteld moeten worden echt de vreselijkste nachtmerries, inclusief het wel 10 keer per nacht wakker worden ervan. Voornamelijk vermoord ik gewoon iedereen die ik ook maar een beetje lief vind op de meest gruwelijke manieren. Herkend iemand dit, is er iets aan te doen? Ik voel me namelijk echt een dweil, dit in combinatie met pms, ben ik een paar dagen voor mijn menstruatie echt niet te genieten...

Help!
anoniem_64e72ed244341 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 12:22
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slik je de pil ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je dokter.
Nee ik slik geen pil, dokter kan het niet plaatsen, alles is verder goed. Is wel erger geworden na een ingreep aan mijn baarmoedermond na een pap3b uitslag.
:hug:

Nachtmerries zijn %#$@
Ja echt dank je voor de knuffel! Klinkt zo stom maar ik ben dan echt een dag half verdrietig, terwijl het maar een droom is...
toeffie schreef:
24-05-2017 12:26
:hug:

Nachtmerries zijn %#$@
Alle reacties Link kopieren
Raar dat je huisarts het niet kan plaatsen. Google eens op hormonen en dromen.
Je hormoonhuishouding is echt van invloed op de slaapgedrag (en je dromen)
Ja ik mocht terug aan de pil, maar dan wil ik wat ik droom in het echt uitvoeren (niet zo extreem, maar ik en hormonen is geen goede combi) Dan droom ik misschien niet meer maar ben ik ongelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel aan de pil en heb er ook altijd last van wanneer ik ongesteld ben, dus ik denk sowieso niet dat de pil de oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
24-05-2017 12:41
Ik ben wel aan de pil en heb er ook altijd last van wanneer ik ongesteld ben, dus ik denk sowieso niet dat de pil de oplossing is.
wel als je geen stopweek inlast.
Alle reacties Link kopieren
Anders laat je je doorverwijzen naar een gynaecoloog of een endocrynoloog.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-05-2017 12:42
wel als je geen stopweek inlast.
Klopt en dat doe ik meestal een aantal maanden ook, maar nog steeds moet je af en toe een stopweek inlassen. Je hebt wel gelijk dat je er dan idd minder vaak last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Op je strepen staan en een doorverwijzing vragen aan de huisarts. Alleen "Ik kan het niet plaatsen" is niet goed genoeg. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen met serieuze gezondheidsproblemen vaak worden weg gestuurd onder het mom "gewoon ongesteldheidklachten." Als jij iedere maand vreselijke nachtmerries hebt, dan moet jouw huisarts je helpen.
Ik ga over 2 weken weer naar de gynaecoloog, misschien dat ze me kan helpen. Ik hoopte dat iemand misschien iets wist van kruiden of een tekort ergens van.
Alle reacties Link kopieren
ekster1980 schreef:
24-05-2017 12:59
Ik ga over 2 weken weer naar de gynaecoloog, misschien dat ze me kan helpen. Ik hoopte dat iemand misschien iets wist van kruiden of een tekort ergens van.
Ik heb zelf altijd 2-3 dagen voor ik ongesteld word, hele levendige dromen en slaap ik veel onrustiger (warm!). Al-tijd. Ik gok dus hormonaal. Dus het is niet gek dat je het heb, maar wel naar dat het bij je zo heftig is. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen hoor!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Tiswa schreef:
24-05-2017 12:48
Klopt en dat doe ik meestal een aantal maanden ook, maar nog steeds moet je af en toe een stopweek inlassen. Je hebt wel gelijk dat je er dan idd minder vaak last van hebt.
Waarom zou je een stopweek moeten inlassen? De pil is in eerste instantie bedacht om gewoon door te nemen. Bij de meeste pillen kan dat dus gewoon. Als je last hebt van doorbraakbloedingen kan het handig zijn om een stopweek in te lassen. Maar voor de rest moet dat helemaal niet.

Ik slik de pil het hele jaar door. Geen stopweek. Dat heeft mijn huisarts voor mij besloten omdat ik steevast een blaasontsteking kreeg nadat ik ongesteld was geweest. Daar is een medische oorzaak voor die niet even makkelijk kon worden opgelost. Dus het meest voor de hand liggende was de trigger (maandstonden) weg te nemen. Klaar!

Maar dit gaat weer een discussie worden ongetwijfeld. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Oke laat ik het anders verwoorden. Ik moet iig af en toe een stopweek inlassen, anders krijg ik last van alle ongesteldheidssymptomen, behalve het bloeden. Maar to heeft al aangegeven dat ze niet aan de pil wil.
Tiswa schreef:
24-05-2017 15:00
Oke laat ik het anders verwoorden. Ik moet iig af en toe een stopweek inlassen, anders krijg ik last van alle ongesteldheidssymptomen, behalve het bloeden. Maar to heeft al aangegeven dat ze niet aan de pil wil.
Oh kijk. Toch geen discussie. :blob: Dan is een stopweek idd beter.

OT: Ik zou zoals hierboven al gesuggereerd werd nog eens naar de dokter gaan en mij niet laten afschepen. Nachtmerries zijn nu niet bepaald bevorderlijk voor je nachtrust zoals je zelf al aan gaf en dat gaat dan weer ten koste van je gezondheid. Een pasklare tip heb ik dan niet aangezien de pil geen optie is voor jou TO.
Alle reacties Link kopieren
Verdiep je eens in lucide dromen. Dat is een techniek waarbij je tijdens je droom beseft dat je droomt en je droom kan sturen. Misschien is niet te voorkomen of op te lossen dat je heftig droomt, maar je zou dan in elk geval zelf de inhoud een beetje kunnen veranderen waardoor ze misschien minder beangstigend zijn.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Een update, dan heeft misschien iemand er straks wat aan :)

Ik ben Teunisbloemolie gaan slikken en het is echt 10 keer beter, is nog maar een maand maar veel minder last van dromen en pms. Echt blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven