Gezondheid alle pijlers

Veel stress... zonnebank --> rood gezicht!?

15-09-2017 17:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen

De afgelopen tijd heb ik ongelofelijk veel stress gehad... ik heb aan mijn lichaam gemerkt dat die hier ook onder lijdt.

Omdat ik vandaag vrij had heb ik besloten heerlijk te gaan ontspannen bij een zonnebank hier in de buurt. Ik ga zo'n 1 a 2 keer in de maand maar nu is het echt al heel lang geleden.

Ik ben 15 minuten gegaan, ik voel me weer helemaal zen: mijn huid is al wat verkleurd alleen mijn gezicht is rood. Dit heb ik altijd als ik naar de zonnebank ben geweest. Nu vraag ik me af of het telkens komt door de doorbloeding; ik heb een goede doorbloeding en ook snel last van rode wangetjes etc. of dat het gewoon verbrand is.. dat mijn gezicht hier niet tegen kan ofzo.

Wel heb in altijd na 1 a 2 dagen dat ik een kleurtje er voor terug krijg. Heeft iemand enig idee ?

Zonnebank ?

Totaal aantal stemmen: 12

Ja, ontspannen en een mooie teint! Geen stemmen
Nee, slecht en te warm! (100%)
Alle reacties Link kopieren
Je bent verbrand?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Verbrand waarschijnlijk.
Of jij daar een mooie teint mee krijgt weet ik niet, of je dit moet willen al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ongezond
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gewoon komt door de warmte eerlijk gezegd. Als je echt verbrand zou zijn dan doet het pijn en houd het wel een paar dagen aan. Na de zonnebank heb ik zelf ook altijd rode wangen (en veel anderen ook als ik daar zo eens om me heen kijk)
Is je huid dun, gevoelig?
(Als je veel stress hebt, zijn zonnebank en sauna aan aanslag op je weerstand).
Gewoon niet doen. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is vaak bloedheet bakken onder die lampen dus dat je rooie kop krijgt lijkt me vrij normaal.
Ja en?
xxxYummytummy schreef:
15-09-2017 17:18
of dat het gewoon verbrand is..
Er iets niets gewoons aan want na een x-aantal keer verbrand te zijn op die plek, kun je huidkanker krijgen. Ik ken diverse mensen die alleen al in hun gezicht huidkankerplekjes eruit hebben moeten laten snijden.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt erop alsof je gezicht licht verbrand is. Misschien een idee om de helft van de tijd met gezicht onder zonnebank te liggen en helft van de tijd gezicht te bedekken met een theedoek o.i.d.?
Waar je onder de zonnebank gaat hebben ze daar nog advies?
natuurlijk is je huid verbrand. ook als is de huid niet rood, de zonnebank beschadigt de huid tot diep in de huidlagen. Schade die nooit meer zal herstellen en invloed heeft op het DNA. Huidveroudering is het minste erge gevolg
Alle reacties Link kopieren
Bij de zonnebank geven ze telkens aan dat het zou komen door de bloedsomloop
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de zonnebank medewerkers dit ook zeggen om geen klanten te verliezen. Mocht je toch heel graag onder de zonnebank willen halve tijd je gezicht bedekken lijkt mij geen verkeerd idee.
ja je bloedsomloop is twee dagen van slag
lijkt me helemaal een reden om er nooit meer onder te gaan
van zonnebanken krijg je kanker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven