Gezondheid alle pijlers

galblaas onsteking en vewijderen

23-09-2017 18:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag heeft iemand hier op dit forum ervaring met ontstoken galblaas verwijderen? zo ja wat zijn jullie ervaringen hier mee, dit wordt mijn aller eerste operatie, en ben behoorlijk nerveus hier om gezien de narcose, ik hoor graag van jullie jullie reacties, een fijne avond nog gewenst Grtjes Antonia
Een ontstoken galblaas verwijderen ze niet. Dan krijg je eerst antibiotica, dan moet de galblaas minimaal 6 weken rustten en dan pas verwijderen ze hem.
Zo ging t bij mij in ieder geval. Na 6 weken werd ik geopereerd. Je krijgt narcose, dan slaap je, en dan word je wakker. Is het al gebeurd? Denk maar zo: er sterft nooit iemand door een foute narcose.
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is begin augustus verwijderd. Mij is inderdaad ook verteld dat ze een ontstoken galblaas niet verwijderen. Ook vertelden ze dat wanneer ze zicht hadden op de galblaas en er toch iets mis bleek, deze via een grote snee verwijderd zou worden (zo'n 15 cm) ipv 4 kleine gaatjes. Gelukkig is dit niet nodig geweest. Operatie stelde niets voor en 2 uur later stond ik alweer buiten!
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is vorig jaar oktober verwijderd. Ik heb hier echt heel lang last van gehad, zeker een maand of 5-6. De operatie op zich vond ik meevallen, ik had alleen erg veel pijn wat dus erg lang aanhield. Maar mijn schoonvader heeft ook dezelfde operatie gehad, en hij was de volgende dag weer zo fit en energiek als anders, en had geen centje pijn gehad. Het verschilt dus echt per persoon.

Heb je nu veel last van galsteen-aanvallen ook?
Pluisi schreef:
23-09-2017 18:51
Zo ging t bij mij in ieder geval. Na 6 weken werd ik geopereerd. Je krijgt narcose, dan slaap je, en dan word je wakker. Is het al gebeurd? Denk maar zo: er sterft nooit iemand door een foute narcose.
Wat zeg je dat stellig. Kun je dat aantonen?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik stond trouwens ook zeker niet na 2 uur weer buiten, maar moest een nachtje en een dag blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem onlangs laten verwijderen. De operatie stelt niet zoveel voor, maar ik vond het op het moment dat je in je eentje ligt te wachten om naar de OK te gaan toch ook wel spannend worden. Ik mocht uiteindelijk kiezen of ik een nachtje wilde blijven of niet en ben naar huis gegaan. Daar had ik wel spijt van, aangezien het bed in het ziekenhuis helemaal verstelbaar was en ik thuis zo een gigantische last van dat gas wat uit je schouders wil kreeg. Eigenlijk deed dat het meeste pijn. Na een week kon ik eigenlijk bijna alles weer en nu zie je alleen nog de verse littekens. Geen last van eten ofzo ook.
Alle reacties Link kopieren
Greendale schreef:
23-09-2017 19:06
Oh ik stond trouwens ook zeker niet na 2 uur weer buiten, maar moest een nachtje en een dag blijven.
Ik mocht naar huis zodra ik wat gegeten had en zelfstandig naar de wc kon. Ik kan al slecht stil zitten dus wilde zelf ook zo snel mogelijk naar huis. Heb de eerste nachten wel met 3 kussens in mijn rug geslagen ivm het gas en ik kon niet plat liggen door de littekens, dus was zeker niet topfit toen ik thuis aan kwam. Na een dag of 5/6 kon ik de meeste dingen weer, al heb ik wel langere tijd last gehad van de narcose wat zich uitte in snel vermoeid zijn. Ik heb 1,5 jaar lang rondgelopen met 2/3 maal per week galkolieken, en helaas is het probleem nog niet verholpen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is mijn galblaas net verwijderd. Ik mocht dezelfde dag naar huis. Ik was gelukkig als eerste aan de beurt zodat ik heel veel tijd had op de dagopname om bij te komen en te rusten zodat ik 's avonds naar huis mocht.
Ik heb 4 incisies, waarvan één grote waarlangs de galblaas is verwijderd. Ik heb heel veel pijn in mijn rug en schouderbladen gehad. Nu, de tweede dag is dat langzaam weggetrokken. Mijn buik voelt erg beurs en trekt en ik heb moeite met goed doorademen, met name bij rechtop staan en rechtop zitten. Ik kon vandaag alweer van alles eten, had ook enorm veel trek na een dag amper wat eten.
Ik voel mij eigenlijk wel prima. Ik heb wel de hele dag in bed gezeten. Heerlijk!
Morgen kan ik vast weer lekker beneden zitten/hangen.
Ik heb trouwens gelukkig een bed waarvan het hoofdeind omhoog kan. Platliggen kan ik echt niet.
Ik ben al best vaak geopereerd en nog nooit bang geweest voor de narcose. Als je bang bent, dan kun je dat goed aangeven van tevoren, dan kan je kalmeringstabletjes krijgen. Verder is het personeel echt super aardig. Alle anesthesiemedewerkers zijn lief voor je, ze willen natuurlijk dat je zo kalm en rustig mogelijk onder narcose gaat. Ze proberen je echt op je gemak te stellen.
Het onder narcose gaan, gaat erg snel. Je voelt dat je slaperig wordt en dat je moeilijk kunt nadenken of uit je woorden kunt komen. En dan ben je weg. En dan ben je weer wakker......dat gaat meestal ook erg rustig waarbij je vaak weer in slaapt doezelt en dan weer bij bent.
Plum, heb je wel nog een echo gehad? Ik had t ook, en bij mij zat er nog ergens een galsteen vast.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
23-09-2017 19:58
Plum, heb je wel nog een echo gehad? Ik had t ook, en bij mij zat er nog ergens een galsteen vast.
Er staat over een week een nieuwe echo gepland omdat ze verwachten dat er nog een galsteen in de galweg zit inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Als dat het geval is, krijg je volgens mij eerst een ERCP.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
23-09-2017 18:46
Een ontstoken galblaas verwijderen ze niet. Dan krijg je eerst antibiotica, dan moet de galblaas minimaal 6 weken rustten en dan pas verwijderen ze hem.
Oh dat verschilt helemaal per situatie hoor. Mijn galblaas was helemaal ontstoken, ik was doodziek, enorm veel pijn, had hoge koorts, met de ambu naar het ziekenhuis en een spoedoperatie.
minoes5 schreef:
23-09-2017 20:48
Als dat het geval is, krijg je volgens mij eerst een ERCP.
Ja klopt. Wel met een roesje hoor, en dan merk je er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is 2 maanden terug verwijderd. Ontstoken en veel galstenen. Operatie was een eitje.
Er zitten helaas nog wel galstenen in mijn galwegen, maar heb nu ursochol en dat helpt goed.
ERCP is niet mogelijk bij mij helaas.

Geen zorgen de operatie valt echt mee.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik moest wel een nachtje blijven, maar meer omdat de operatie in de namiddag was.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ja hier de galblaas bleek behoorlijk ontstoken achteraf. Ik was ook heel bang voor de operatie, maar na wekenlang non stop pijn smeekte ik de arts om een operatie. Die vond dat aanstelleritus op zaterdag ( lag opgenomen ik kon niet meer). Achteraf bleek dat het logisch was dat ik zoveel pijn had gehad. Steen was ook zo groot dat ze het gaatje in mijn buik groter hebben moeten maken en kreeg ik excuus vd chirurg.
Daarna nog 6 weken met opknappen bezig geweest.
Sterkte het is een vreselijke pijn.
Er zijn al best veel topics over galblaasoperaties en narcose. De zoekfunctie hier is waardeloos, maar via Google (dan zoekopdracht vivaforum galblaasoperatie) lukt het meestal wel om de informatie te vinden.
Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
De operatie was echt een fluitje van een cent. Ik vind een gaatje vullen bij de tandarts erger.

Wel laten opereren hoor. Bij hebben ze zolang gewacht dat ik ontstekingen kreeg in de alvleesklier en lever. Die kan je alleen maar wegkrijgen met zoutwater oplossing en niet eten en drinken. 4 dagen duurde dat. Dus doorduwen dat dat ding eruit gaat.

Als je, zoals hierboven staat, in die ruimte staat om klaar gemaakt te worden voor de OK, is het even eng. Maar na de operatie liep ik binnen een half uur weer naar de wc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven