Gezondheid alle pijlers

Kan een beginnende blaasontsteking nog overgaan?

22-10-2017 19:22 41 berichten
Ik ben net twee dagen klaar met mijn AB kuur. Urine was gister en eergister helemaal schoon. Maar nu brand het weer tijdens het plassen. Ik heb een thuis test gedaan en deze geeft aan dat ik weer blaasontsteking heb. Wel een lichte verkleuring, dus beginnend.

Kan dit uit zichzelf nog overgaan?
Alle reacties Link kopieren
hebben ze geen kweek gedaan welke bacterie het was?
miedo schreef:
22-10-2017 19:24
hebben ze geen kweek gedaan welke bacterie het was?
Nee, omdat de vorige ook een lichte blaasontsteking was.
Vrijdag is er een kweek gemaakt en die was schoon en zaterdag alleen een gewone test.
Alle reacties Link kopieren
terug naar de huisarts voor een kweek lijkt me.
miedo schreef:
22-10-2017 19:29
terug naar de huisarts voor een kweek lijkt me.
Ja, dat ga ik morgen zeker doen.
Ik ben nu veel aan het drinken. Maar Het brand sinds twee uurtjes weer behoorlijk :'(
Ik hoop eigenlijk dat het uit zichzelf nog wel kan gaan, aangezien de test heel licht aangeeft dat het een blaasontsteking is.
Ik zou niet gaan afwachten. Je hebt geen zin in een nierbekkenonsteking door een uit de hand gelopen blaasontsteking.
Bel morgenochtend de huisarts. Je kunt morgenochtend voor de zekerheid al urine opvangen om in te leveren.
Normaal gesproken zou ik zeggen ja maar aangezien je net klaar bent met je AB denk ik dat het verstandig is om weer een arts op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen beginnende blaasontsteking, maar eentje die nooit helemaal weggeweest is. Laat je urine kweken om zeker te weten dat je het juiste antibioticum krijgt. Ik heb dat een aantal keer niet gedaan en heb daarom een jaar lang met terugkerende blaasontstekingen rondgelopen. Na kweek bleek dat ik naast een gewone e coli ook nog een vrij zeldzame bacterie had die maar matig gevoelig was en daarom steeds bleef terugkomen totdat ik een ander kuurtje kreeg. Nooit meer last gehad.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
[quote=fayanna post_id=27696304 time=1508693690 user_id=277213]
Dit is geen beginnende blaasontsteking, maar eentje die nooit helemaal weggeweest is. Laat je urine kweken om zeker te weten dat je het juiste antibioticum krijgt. Ik heb dat een aantal keer niet gedaan en heb daarom een jaar lang met terugkerende blaasontstekingen rondgelopen. Na kweek bleek dat ik naast een gewone e coli ook nog een vrij zeldzame bacterie had die maar matig gevoelig was en daarom steeds bleef terugkomen totdat ik een ander kuurtje kreeg. Nooit meer last gehad.


precies
Ik ben zwanger, dus de meeste antibiotica mag ik niet. Maar het rare was, dat de blaasontsteking na de start na twee dagen al niet meer zichtbaar was. En nu is die twee dagen na de kuur ineens weer aanwezig.

Ik ga sowieso morgen langs de huisarts, maar ik hoop stiekem op een wonder, zodat mijn urine morgen weer schoon is
Alle reacties Link kopieren
Je zou het kunnen proberen met heel veel water, kruidenthee, verdunde appelazijn of andere zure drankjes. Het lijkt me wel een hardnekkige bacterie als hij zo vlak na een kuur weer opkomt. En absoluut morgen terug naar je ha! Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Madelief1987 post_id=27696328 time=1508693879 user_id=313395]
Ik ben zwanger, dus de meeste antibiotica mag ik niet. Maar het rare was, dat de blaasontsteking na de start na twee dagen al niet meer zichtbaar was. En nu is die twee dagen na de kuur ineens weer aanwezig.

Zo raar is dat toch niet?
Blaasontsteking was weg, bacterie sluimerde maar sloeg 1 dag na de kuur weer keihard toe.Gevolg opnieuw blaasonsteking.
Je hebt post.
meikebikker schreef:
22-10-2017 19:40
Je zou het kunnen proberen met heel veel water, kruidenthee, verdunde appelazijn of andere zure drankjes. Het lijkt me wel een hardnekkige bacterie als hij zo vlak na een kuur weer opkomt. En absoluut morgen terug naar je ha! Beterschap.
De huisarts deed er dus vorige keer een beetje laconiek over. Het is puur omdat ik klachten had dat ik antibiotica kreeg. Ik had namelijk alleen leukocyten in Mn urine zitten. En die gaven 2+ aan. Wat blijkbaar niet echt hoog is.

Voor de rest zat er geen bloed in en ook geen nitriet.
Na twee dagen weer urine ingeleverd en toen zaten de leukocyten op 0
En daarna nog vijf dagen antibiotica geslikt.
De klachten waren na 1,5 dag antibiotica slikken ook helemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
In het geval van zwangerschap zou ik ook ook geen kruidenthee of andere huismiddeltjes proberen! Veel water en morgen gelijk naar de ha!
meikebikker schreef:
22-10-2017 19:54
In het geval van zwangerschap zou ik ook ook geen kruidenthee of andere huismiddeltjes proberen! Veel water en morgen gelijk naar de ha!
Ja, dat doe ik sowieso.
Ik vind het alleen zo raar. Ik lever al weken elke week mijn urine in. Het is al 100x op kweek gezet ( ook door het ziekenhuis) en altijd helemaal schoon.
En nu dus een laag aantal leukocyten wat afgedaan werd als niet ernstig en dan komt het toch zo snel terug na de kuur :|
Alle reacties Link kopieren
Cranberrysap drinken! Van Healthy people bijv
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook heel vaak, nog wel een paar weken na ab last van m'n blaas. Maar bij mij zitten er dan geen bacteriën meer in m'n blaas. Volgens de assistent is de blaaswand nog een tijdje geïrriteerd.

Ik zou gewoon teruggaan naar ha als ik jou was. Kan ook dat je toch een zwaardere kuur nodig had ofzo.
Jempo schreef:
22-10-2017 20:06
Ik heb dat ook heel vaak, nog wel een paar weken na ab last van m'n blaas. Maar bij mij zitten er dan geen bacteriën meer in m'n blaas. Volgens de assistent is de blaaswand nog een tijdje geïrriteerd.

Ik zou gewoon teruggaan naar ha als ik jou was. Kan ook dat je toch een zwaardere kuur nodig had ofzo.
Er zitten bij mij dus geen bacteriën in Mn blaas. Althans dat is vrijdag uitgesloten.
Bij mijn thuis test strips zie ik ook weer alleen de leukocyten tevoorschijn komen. Geen bloed of andere dingen .
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel dagen heb je antibiotica gekregen en waarom is je urine niet op kweek gezet? Ik ben ook zwanger en heb ook meerdere keren blaasontsteking gehad. Ik heb van mijn verloskundige en huisarts begrepen dat bij zwangere vrouwen de urine standaard op kweek gezet moet worden en de antibiotica langer geslikt moet worden (7 ipv 5 dagen). Ik zou als ik jou was de huisartsenpost even bellen, een (verwaarloosde) blaasontsteking is echt niet goed als je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik dagelijks 1 d-mannose pil op aanraden van de uroloog. Al
In geen eeuwen blaasontsteking gehad terwijl het daarvoor bijna maandelijks bal was
7 dagen. Mijn urine wordt bijna elke week op kweek gezet ( door het ziekenhuis) dus mijn huisarts vond het niet nodig om dat nogmaals te doen.
Ik heb donderdag mijn urine in het ziekenhuis op kweek gezet. Alleen vrijdag kreeg ik een branderig gevoel. Dus vrijdag naar de huisarts en die Heeft mij antibiotica gegeven.
De kweek van donderdag was overigens helemaal schoon. Net als de kweek van afgelopen vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Madelief1987 schreef:
22-10-2017 20:08
Er zitten bij mij dus geen bacteriën in Mn blaas. Althans dat is vrijdag uitgesloten.
Bij mijn thuis test strips zie ik ook weer alleen de leukocyten tevoorschijn komen. Geen bloed of andere dingen .
Maar wat zei de assistent dan? "Ja het is schoon doei!" Nee toch? Zei ze niet iets van probeer het over een paar dagen nog eens? Ze laten je toch niet zomaar met klachten lopen mag ik hopen?
katrien1974 schreef:
22-10-2017 20:21
Ik slik dagelijks 1 d-mannose pil op aanraden van de uroloog. Al
In geen eeuwen blaasontsteking gehad terwijl het daarvoor bijna maandelijks bal was
Welke pillen slik jij als ik vragen mag?
Dat wil ik zeker eens proberen.
Jempo schreef:
22-10-2017 20:22
Maar wat zei de assistent dan? "Ja het is schoon doei!" Nee toch? Zei ze niet iets van probeer het over een paar dagen nog eens? Ze laten je toch niet zomaar met klachten lopen mag ik hopen?

Ik heb eigenlijk pas weer klachten sinds zes uur. Daarvoor waren ze helemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
lis31 schreef:
22-10-2017 20:03
Cranberrysap drinken! Van Healthy people bijv
Juist niet! Dat bestaat vnl uit appelsap en suiker, pure misleiding. Pure cranberrysap aanlengen met water of cranberry capsules. Maar nogmaals; ik zou dat niet doen bij een zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven