Gezondheid alle pijlers

Cardioloog.

15-11-2017 23:07 11 berichten
Binnenkort heb ik een eerste afspraak bij de cardioloog. Ik ga er geen doekjes om winden, ik vind het doodeng.

Hoe hebben jullie de onderzoeken ervaren bij de cardioloog?
Alle reacties Link kopieren
De cardioloog heb ik tot nu toe 1x gezien. Ik kan me voorstellen dat je dat doodeng vind. Dat heb ik vooral bij de neuroloog. De rest van de artsen vind ik ook best spannend.

Mij helpt het altijd om het de dokter zelf ook even te vertellen dat ik het spannend/eng/indrukwekkend vind. Meestal zien ze dat al aan mijn bloeddruk en zweetdruppels, maar het uitspreken maakt het voor mij iets makkelijker. En ik neem altijd iemand mee, zodat ik niet na de afspraak al vergeten ben wat de arts gezegd heeft.

Heel veel succes bij de cardioloog!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Dank je OpenHaardVuur.
Als hartpatiënt zie ik regelmatig de cardioloog
ik zie hem\haar (het wisselt hier soms) als iemand die mij probeert te helpen als er iets aan de hand is.
Mijn eerste gesprek was tijdens een zwaar infarct tijdens het dotteren. Hij moest vloeken omdat het even niet meezat (hij kwam niet door de verstopping heen) en ondanks de ernst van de zaak moest ik toch wel even lachen.
Zelf heb ik goede ervaring met de cardioloog en de onderzoeken.
Eerst had ik een aantal onderzoeken achter elkaar (ging echt heel snel) en meteen daarna de uitslag bij de cardioloog.

Zelf dacht ik dat er niets uit de onderzoeken zou komen omdat ik een paar weken daar voor met benauwdheidsklachten door de huisarts met de ambulance naar het ziekenhuis gestuurd werd.
Hier kwam toen weinig uit en werd het gegooid op hyperventilatie.
Maar de klachten bleven dus via de huisarts doorgestuurd naar de cardioloog.
Na de onderzoeken bleek er wel wat aan de hand te zijn (niet heel ernstig) maar daar schrok ik zo van dat ik verder op dat moment niet alles heb onthouden wat de arts me vertelde.
Die dag heb ik het ziekenhuis nog gebeld om wat extra uitleg.
De cardioloog belde mij binnen een uur terug en heeft toen nogmaals alles heel duidelijk uitgelegd.
's Avonds belde hij opnieuw met nog wat extra aanvullende informatie.
Dit vond ik echt heel prettig.

Dus inderdaad wat hierboven ook gezegd werd iemand meenemen is een goed idee.

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je het eng dan??? Ik snap het niet... ik ben bij de cardioloog geweest, vond er niks engs aan...
Dionne36 schreef:
16-11-2017 00:28
Waarom vind je het eng dan??? Ik snap het niet... ik ben bij de cardioloog geweest, vond er niks engs aan...
Ik ben bang voor de uitslag en de bijbehorende behandelplan. Dat er iets uitkomt is zeker maar wat???
Alle reacties Link kopieren
Dionne36 schreef:
16-11-2017 00:28
Waarom vind je het eng dan??? Ik snap het niet... ik ben bij de cardioloog geweest, vond er niks engs aan...
Ik kan niet voor TO spreken, maar ik vind niet zozeer het bezoek aan een arts eng, het is ook maar een mens, maar de gevolgen voor mijn lichaam (en mijn leven en de toekomst) bij een bepaalde uitslag. En de vragen in mijn hoofd maken het niet makkelijker... Moet ik straks levenslang medicijnen slikken, blijf ik de rest van mijn leven aanvallen krijgen (nee, gelukkig niet), wat zijn de gevolgen voor mijn eventuele kinderwens... allemaal dingen die samenhangen met bezoekjes aan artsen en hun eeuwige onderzoekjes
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ok ik snap het! Ja dat kan inderdaad eng zijn!
Alle reacties Link kopieren
Look at it from the bright side: ALS je wat hebt, dan is het goed dat je nu naar de cardioloog gaat om erachter te komen en desnoods medicatie moet slikken, in plaats van plotseling dood te vallen toch? :biggrin:
Zeker weten Dionne, wat het voor mij enger maakt is dat ik al medicijnen heb maar deze niet voldoende zijn. Daarmee vervalt voor mijn gevoel al een optie terwijl ik donders goed weet dat er nog veel meer medicatie bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven