Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke borsten

22-11-2017 10:49 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek dé tip tegen pijnlijke, opgezette borsten.

Ja ja, het is weer de week voor mijn menstruatie en die rot hormonen (oké, soms ben ik ze dankbaar, behalve rond deze tijd) toveren mij om in een emotioneel, labiel persoon met pijnlijke tieten. Ik kan huilen om de onnozelste dingen, weet in eens niet meer hoe het toetsenbord van een computer werkt en ben niet vooruit te branden. Zelfmedelijden ten top.

Anyway, wie heeft tips tegen pijnlijke borsten? Ze zitten me behoorlijk in de weg en dan heb ik ook nog niet eens een voorgevel waar ik 'je' tegen kan zeggen, maar een cupje A.

Bedankt alvast! Ook namens mijn twee vrienden, uhh, gedoogde vrienden momenteel.
anoniem_246279 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 10:57
0.52% gewijzigd
Je hebt een cupje A en je klaagt over zware borsten die in de weg zitten? :thunder:

Ik heb momenteel precies hetzelfde (en het humeur dat erbij hoort zoals je merkt), maar ik heb cup E. Heel flauw, maar: ruilen? Zou heel erg blij zijn met een cupje A, wat een vrijheid.

Ze zeggen dat teunisbloemolie helpt. Zelf heb ik dat een paar keer geprobeerd, merk niet heel veel verschil.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
22-11-2017 10:54
Je hebt een cupje A en je klaagt over zware borsten die in de weg zitten? :thunder:

Ik heb momenteel precies hetzelfde (en het humeur dat erbij hoort zoals je merkt), maar ik heb cup E. Heel flauw, maar: ruilen? Zou heel erg blij zijn met een cupje A, wat een vrijheid.

Ze zeggen dat teunisbloemolie helpt. Zelf heb ik dat een paar keer geprobeerd, merk niet heel veel verschil.
Oh, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik niet hele grote borsten heb, want ik weet uit mijn omgeving hoe vreselijk dat kan zijn. Maar mijn borsten zitten me inderdaad nu in de weg, in de zin dat ze behoorlijk pijn doen en strak aanvoelen. Ik denk dat dat niet veel met de cupmaat te maken heeft, maar wel met het ongemak. Dus ja, ik klaag daarover.

Ik slik Teunisbloesemolie al een tijdje, maar merk inderdaad ook geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
22-11-2017 10:54
Je hebt een cupje A en je klaagt over zware borsten die in de weg zitten? :thunder:

Ik heb momenteel precies hetzelfde (en het humeur dat erbij hoort zoals je merkt), maar ik heb cup E. Heel flauw, maar: ruilen? Zou heel erg blij zijn met een cupje A, wat een vrijheid.
wel eens je kleine teen goed gestoten? doet zeer he? Net zoveel als je grote teen.
Echt, kleine gespannen borsten doen natuurlijk net zoveel pijn als grote
Alle reacties Link kopieren
wat echt kan helpen, is de pil gaan doorslikken, geen stopweek meer
Overleg eens met de huisarts, die van mij heeft me echt geholpen toen ik gestoord werd van de PMS-klachten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook erg veel last van. Borsten waren ook echt verdikt (grote harde bulten in de borst) en dat met cup F. Uiteindelijk daarvoor naar de huisarts geweest omdat ik niet eens meer een bh kon dragen. Helaas is er niks aan te doen, schijnbaar gebeurd dit vaak bij vrouwen rond de 30 jaar. Het komt maar kan dus ook weer zomaar verdwijnen. Andere oplossing is zwanger worden haha... Na de zwangerschap schijnen deze problemen wel eens te verdwijnen. Ik ben nu 24 weken zwanger dus het duurt nog even voordat ik je kan vertellen of dit echt heeft geholpen😉
lilalinda schreef:
22-11-2017 11:10
wat echt kan helpen, is de pil gaan doorslikken, geen stopweek meer
Overleg eens met de huisarts, die van mij heeft me echt geholpen toen ik gestoord werd van de PMS-klachten

Toen ik aan de pil was had ik er ook last van. Een paar dagen voor de stopweek, dan was ik juist blij dat ik een stopweek kon inlassen zodat ze weer normaal werden.

Ik lees en hoor ook best vaak dat een heel gezond dieet (geen suiker, geen cafeïne, de juiste vitaminen) goed kan helpen, maar daar moet je wel echt voor gaan. En juist als je tegen je ongesteldheid aanzit heb je meer zin om slecht te gaan zitten snaaien (ik tenminste wel).
Ik heb er constant last van sinds ik gestopt ben met de pil. Het enige wat helpt is een stevige bh dragen, bij mij zijn mijn tepels het meest gevoelig dus een bh die ervoor zorgt dat ze nergens langs 'schuren' is een uitkomst. Heeft niks met cupmaat te maken trouwens, vroeger had ik met een A-cup net zoveel pijn als nu met een D-cup.
Alle reacties Link kopieren
Nala2013 schreef:
22-11-2017 11:10
Zelf ook erg veel last van. Borsten waren ook echt verdikt (grote harde bulten in de borst) en dat met cup F. Uiteindelijk daarvoor naar de huisarts geweest omdat ik niet eens meer een bh kon dragen. Helaas is er niks aan te doen, schijnbaar gebeurd dit vaak bij vrouwen rond de 30 jaar. Het komt maar kan dus ook weer zomaar verdwijnen. Andere oplossing is zwanger worden haha... Na de zwangerschap schijnen deze problemen wel eens te verdwijnen. Ik ben nu 24 weken zwanger dus het duurt nog even voordat ik je kan vertellen of dit echt heeft geholpen😉
Ik kan je uit de droom helpen, na 2 zwangerschappen is het niet beter geworden, eerder erger 😞

Heb cup B maar het is echt zo pijnlijk en grote schijven erin. Ben altijd blij als m’n ongesteldheid geweest is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-11-2017 11:10
wat echt kan helpen, is de pil gaan doorslikken, geen stopweek meer
Overleg eens met de huisarts, die van mij heeft me echt geholpen toen ik gestoord werd van de PMS-klachten
Dit verwijdert bij mij toch de spanning en de gevoelige borsten echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is de pms alleen maar erger geworden na mn zwangerschappen helaas..
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
22-11-2017 11:58
Dit verwijdert bij mij toch de spanning en de gevoelige borsten echt niet.
daarom mijn 2e opmerking, ga met de huisarts praten
Alle reacties Link kopieren
Bretnay schreef:
22-11-2017 11:28
Ik kan je uit de droom helpen, na 2 zwangerschappen is het niet beter geworden, eerder erger 😞

Heb cup B maar het is echt zo pijnlijk en grote schijven erin. Ben altijd blij als m’n ongesteldheid geweest is.
Ik was er al bang voor....
Alle reacties Link kopieren
Ohhh dit is zo vervelend!!
Ik kreeg het een paar jaar geleden ook ineens heel erg. Enige wat hielp was niet bewegen :@@: .
Bij mij kwam het vermoedelijk door het gebruik van bepaalde medicijnen trouwens, want sinds ik die niet meer slik heb ik er geen last meer van.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb hier ook last van gehad.Maar dan continu.En ook echt heel erg.
Wat voelde ik me ellendig!
En inderdaad het enige wat hielp was niet bewegen.
Ik ben onderzocht, ook foto's laten maken in het ziekenhuis voor de zekerheid.
Alles was goed.

Ineens is het opgehouden maar ik weet nog steeds niet waar het van kwam.
En hoop ook dat het wegblijft.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Helaas heel herkenbaar en na mijn zwangerschap van PMS light naar PMS XXL gegaan... ik mag helaas niet aan de pil (stollingsproblemen) anders zou ik dat zo weer doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven