Gezondheid alle pijlers

Etalage benen

17-01-2018 11:34 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb etalage benen. Moet nu een looptraining doen bij de fysio. Iemand ervaring met die trainingen? En heeft het geholpen?
Geen ervaring, maar het lijkt mij erg pijnlijk. Beterschap :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Wel doen...niet bewegen is funest voor je bloedvaten. Verder stoppen met roken en vet eten en eventuele andere zaken waar je lijf van dichtslibt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft er veel baat bij gehad, in combinatie met een stuk gezonder leven. Hierdoor heeft hij een operatie kunnen voorkomen en hij wandelt dagelijks een behoorlijk stuk. Dus zeker de moeite waard!!!
Stoppen met roken en dagelijks veel wandelen. Dat kun je ook zonder fysiotherapeut.
>>>> :couple: Zoek een wandelmaatje.
Eventueel een hond aanschaffen...
Geen ervaring met de looptraining zelf : wel hoe het verzekeringstechnisch in elkaar zit.

Looptraining bij claudicatio zit per 2018 in de basisverzekering. Voorheen was dat pas vanaf de 21e behandeling.

Je betaalt dan wel vaak eigen risico (niet bij elke polis)

Het schijnt dat die looptraining voorkomt dat je in een later stadium geopereerd moet worden(is ook de reden dat het uit de BV vergoed wordt, op lange termijn bespaart het zorgkosten)

Betekend dus dat alle andere behandelingen fysio die je eventueel in je aanvullende verzekering hebt zitten, kan gebruiken voor andere kwalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven