Gezondheid alle pijlers

Jeukende borsten

22-01-2018 15:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje (gaat alweer richting de enkele maanden) heb ik veel last van jeukende bosten en schilferige plekjes op en rondom mijn tepelhoven. Eerst had ik dit voornamelijk op één borst, maar nu zijn er ook wat plekjes op mijn andere borst. Enkele jaren terug heb ik hier ook last van gehad en ben ik naar de huisarts geweest, toen heb ik een zalfje meegekregen wat wel iets werkte, maar het is nooit helemaal weggeweest. Zijn er meer dames die hier last van hebben? En wat doen jullie eraan?
Al gecheckt op een schimmeltje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook flink jeukende tepelhoven, eerst alleen naar links en nu een jaar later doet rechts ook mee. Gek genoeg alleen als ik geen beha aan heb. Ik dacht eerst dat het misschien wrijving was, maar ook als ik niet beweeg heb ik er last van. Het is soms wat ruw maar dat komt vooral door het krabben. Heb er een cortisonenzalf voor gekregen maar dat is nogal pittig spul dus gebruik ik het niet vaak.

Grobbekuiken_ schreef:
22-01-2018 16:09
Ik heb ook flink jeukende tepelhoven, eerst alleen naar links en nu een jaar later doet rechts ook mee. Gek genoeg alleen als ik geen beha aan heb. Ik dacht eerst dat het misschien wrijving was, maar ook als ik niet beweeg heb ik er last van. Het is soms wat ruw maar dat komt vooral door het krabben. Heb er een cortisonenzalf voor gekregen maar dat is nogal pittig spul dus gebruik ik het niet vaak.
Heb je het geproefd? :-D
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
22-01-2018 16:37
Heb je het geproefd? :-D
Ja man! Hele waffel in de fik! Moest dat niet dan?! :O

Zonder gekheid, cortisonenzalf mag je maar heel dun smeren en ook niet te lang. Ik kreeg het ook voorgeschreven van een bestralingsarts om op de verbrande (niet kapotte!) huid te smeren, met dezelfde waarschuwing.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, maar ik ben er nog niet mee naar de huisarts geweest. Ik heb zelf ook op andere plekken eczeem en ik vermoed dat het rond mijn tepels ook eczeem is. Ik smeer er vette zalf op (lanettecrème met 20% vaseline), zo blijft het redelijk onder controle.
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_169698 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 10:01
0.00% gewijzigd
kopstoot schreef:
07-06-2019 19:29
Oud topic, maar ik heb momenteel ook last van jeukende borsten.
Met name aan de zijkant, niet aan de tepels, word er gek van!
Van googlen word ik niet veel wijzer, iemand hier ervaring?
Ja! Hier ook met regelmaat. Bij mij is het hormonaal, vgs mij... Irritantttt
Vaker je beha wassen.

Heb het in mijn studententijd (circa duizend jaar geleden) een keer gehad, maar ik wist meteen waardoor het kwam omdat ik al drie weken mijn lievelingsbeha aan had. :whistle: Zo eentje met vulling, dus dat was lekker muf geworden. Ik ben toen een paar dagen zonder beha gaan lopen om de boel te laten luchten, en toen mijn beha's weer fris gewassen waren heb ik er nooit meer last van gehad. Ik trek nu om de dag een schone aan en dat gaat goed.
Alle reacties Link kopieren
Ben je onlangs met de pil gestopt/begonnen? Ik kreeg het toen ik tijdelijk de pil niet slikte. Beetje trekkerig gevoel, ging ook vanzelf weer over.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven