Gezondheid alle pijlers

Pijn na trekken kies (2)

16-02-2018 12:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames voor weer een topic, ik ben radeloos.

Precies een week geleden zijn die twee kiezen getrokken, met de rechterkant gaat het super maar aan links nog zo veel pijn. Ik zit nogsteeds boven de aanbevolen dosis paracetamol. Heeft dit in zovere gevolgen en wat kan ik nog doen? Afgelopen woensdag geeft de tandarts gekeken en die vind het er geirriteerd uitzien. Ik moet blijven spoelen maar de pijn neemt alleen maar toe.

Ik zit maar aan de pijnstilling maar het doet nogsteeds zo veel pijn, ik slaap slecht daardoor, ik heb alleen de zorg voor mijn kind, ik wordt niet goed.

Tandarts is er vandaag ook niet..
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Er is altijd een tandarts voor spoedgevallen. Bel die. En neem 1 ibuprofen met 2 paracetamollen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-02-2018 12:30
Er is altijd een tandarts voor spoedgevallen. Bel die. En neem 1 ibuprofen met 2 paracetamollen.

Bel die tandarts en neem niks meer, of hooguit die paracetamol. Dat kan met veel andere dingen gecombineerd worden, de ibuprofen niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens bellen
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Bel de andere tandarts.
En kijk of iemand een halve dag voor je kind kan zorgen. Of zoek afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
16-02-2018 12:35
Bel die tandarts en neem niks meer, of hooguit die paracetamol. Dat kan met veel andere dingen gecombineerd worden, de ibuprofen niet.
Ik neem op doktersadvies 1 ibu en 2 paracetamol. Ibuprofen is ook ontstekingsremmend.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-02-2018 12:49
Ik neem op doktersadvies 1 ibu en 2 paracetamol. Ibuprofen is ook ontstekingsremmend.

Akkoord. Maar ik zou toch eerst die tandarts afwachten. Voor hetzelfde heeft die een heel ander idee en kan dat weer niet samen met die ibuprofen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Niet te doen zonder pijnstilling. Wat naar je voor je! Ik heb er ook lang last van gehad... Ik zou teruggaan naar een tandarts om even te checken of het niet ontstoken is...


Sterkte!
Tandarts bellen of de vervanger en als het er onrustig uitziet zou ik nu alvast een monoject halen bij de apotheek ( voor het geval dat ), dat is een injectiespuit met een kromme tuit waarmee je de wond kunt uit/schoon spuiten met een zoutwater oplossing.
Heel lang geleden ( vorige eeuw ) heb ik ook zoiets gehad en moest toen naar een weekend tandarts. Mijn mazzel was dat deze tandarts een soort van tabletjes had die hij na het schoonmaken van de wond in de ontstoken tandkas stak. Op die manier kon ik er dan weer twee dagen tegen aan.
Ik heb nog gegoogled op die tabletjes maar kan het nergens terugvinden, helaas.

Sterkte, en mocht de pijn door je kaak trekken dan kan Voltaren emulgel op de wang aan de pijnlijke kaak zijde ook nog wel eens verlichting brengen.
Alle reacties Link kopieren
Spoedarts vind het niet urgent genoeg.. :(
Nothing worth having ever comes easy
Justlikesnow schreef:
16-02-2018 13:38
Spoedarts vind het niet urgent genoeg.. :(
Heb je de situatie goed uitgelegd, dat je van de pijn niet kunt slapen?
Alle reacties Link kopieren
Ja maar omdat ik al chloorhexidine heb moet ik daar mee verder gaan. “ Het zal wel beteren. “
Nothing worth having ever comes easy
Justlikesnow schreef:
16-02-2018 13:44
Ja maar omdat ik al chloorhexidine heb moet ik daar mee verder gaan. “ Het zal wel beteren. “
He verdorie :hug:

Welke pijnstilling gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een second opinion hoor. Dit klinkt niet normaal.
Niet om je bang te maken maar laatst heb ik iets soortgelijks meegemaakt, en spoed tandarts zei ook dat het wel zeg zou trekken. Paar dagen later weer gebeld en bij mij bleek het om een kaakbot ontsteking te gaan... Daar heb ik nog weken last van gehad

Het gaat wel om je gebit dus gewoon door je tandarts naar laten kijken
Kan je kind bij een oma logeren? Dan kun jij even proberen bij de komen vandaag en morgen.
Ik zet nog even op een rijtje wat goed helpt tegen pijn in je mond

Nurofen 400 mg ( sachets )
Monoject voor zoutwater spoeling
Emugel Voltaren gel ( buitenkant wang pijnlijke kaak )

Een warme ontspannende douche.


Ik hoop ergens dat je toch nog de spoedtandarts hebt weten over te halen en dat hij vanavond een verdoving erin zet, zodat je tenminste vanavond lekker kunt slapen. Deze pijn is zo erg.
Alle reacties Link kopieren
De monoject heb ik sinds woensdag al, daar spoel ik de wond dus mee.. ik denk niet dat de huisarts veel kan betekenen nu?

Morgen middag kan iemand oppassen op mijn zoontje.

Ik sta op het punt om oxycodon te nemen. Niet goed maar wel effectief..
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Justlikesnow schreef:
16-02-2018 14:41
De monoject heb ik sinds woensdag al, daar spoel ik de wond dus mee.. ik denk niet dat de huisarts veel kan betekenen nu?

Morgen middag kan iemand oppassen op mijn zoontje.

Ik sta op het punt om oxycodon te nemen. Niet goed maar wel effectief..
Ben je dan wel helder genoeg om je kind te verzorgen?
Alle reacties Link kopieren
Kan enorm pijn doen als je een kies hebt laten trekken, opletten met dat spoelen dat je dat zacht doet zodat de wond niet opnieuw open gaat. Verder uitzieken zoals bij griep. Na een week moet de hardste pijn wel langzaam afnemen, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Geen genoegen nemen met afwijzing! Echt niet doen! Want artsen mogen best vinden dat jij je aanstelt ( even zo uitgedrukt), maar pas nadat ze je onderzocht hebben.

Andere tandarts benaderen. Er zijn er tegenwoordig ook vaak op zaterdag open. Als je geen telefonisch contact meer kunt krijgen, dan gewoon langs gaan morgen. Een bekwame tandarts zal in ieder geval even in je mond kijken, verzekerd of niet verzekerd, geld of geen geld.

Ik zou ook niet spoelen met al dat agressieve spul met zo’n open wond. Let wel: ik geef geen medisch advies! Ik bericht alleen wat ik zou doen en laten!

Je kunt je zoontje gewoon meenemen als t niet anders kan. Neem de buggy mee als dat kan, dan kan hij daarin veilig wachten bij de assistente. Zij (hij) vindt het vast niet erg om een paar minuten op te letten als je netjes je situatie uitlegt.

Ik zeg t nogmaals: geen genoegen nemen met een afwijzing!

(Ik weet niet of ik dit onder niet toegestaan medisch advies valt: ibuprofen is ontstekingsremmend. Paracetamol niet. Ik gebruikte zelf met napijn - met de gebruiksaanwijzing in acht nemend vwb mijn persoonlijke situatie ( andere medicijnen, allergieën ed.) een combinatie van deze twee pijnstillers. Zodat ik in ieder geval zo weinig mogelijk last had tot ik onderzocht werd.)
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk afgelopen nacht op de huisartsenpost beland, ik was hartstikke ziek van de pijn. Ik heb nu antibioticakuur.

Hopen op snel verbetering.
Nothing worth having ever comes easy
Alle reacties Link kopieren
Ai. Gelukkig werkt ab doorgaans vrij vlot.

Beterschap.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2018 09:04
Reden: Spam
98.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2018 09:04
Reden: Spam
98.98% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven