Gezondheid alle pijlers

Rood oog

18-02-2018 17:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik draag nu sinds 25-1 een bandage lens omdat mijn boven ooglid naar binnen is gedraait en mijn wimpers in mijn oog prikken.

Nu merk ik dat ik sinds ik ze draag erg last heb een vuur rood oogwit om me pupil heen. Verder heb ik ochtends veel afscheiding en gaande weg de dag ook af en toe. Verder geen stekende pijnen. De lens mag 6 weken inblijven en dat moet ook omdat me oog anders meteen pijnlijk wordt door me wimpers.

Kan deze roodheid komen door de lens? Allergisch voor of kan me oog het niet verdragen?

Ik heb pas 20 maart een intake voor waarschijnlijk een ooglid correctie maar voor die tijd wil ik dit wel opgelost hebben.

Kunnen jullie mij helpen?
anoniem_364276 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 19:08
8.78% gewijzigd
Ik zou toch even contact opnemen met de arts die dit heeft voorgeschreven.
dubbel
Morgen met de (huis)arts bellen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-02-2018 17:43
Ik zou toch even contact opnemen met de arts die dit heeft voorgeschreven.

Bedankt. Ik zal morgen even mijn opticien bellen. Die is deels
Medische en gevestigd in het VU. Vissers contactlenzen
Alle reacties Link kopieren
Roodheid komt meestal bij bandage lenzen door uitdroging, en dat betekend veel druppllen met kunsttranen. allergie voor lenzen is zeer zeldzaam maar kan wel. allergie voor lenzenvloeistof komt frequent voor vanwege de conserveermiddelen. maar bij een bandage lens gebruik je dus geen vloeistof.
Een van de beste kunsstranen is hylocomod, een flacon blijft een half jaar goed en bevat toch geen conserveermiddelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven