Gezondheid alle pijlers

Nachtlenzen ineens pijnlijk

20-02-2018 20:06 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al 4 jaar met veel plezier nachtlenzen. Ik heb er nooit veel last van gehad in die 4 jaar.
De reden dat ik voor nachtlenzen heb gekozen is, omdat mijn ogen te droog zijn voor daglenzen. Hier kreeg ik erg veel last van.

Sinds september loop ik stage. Dit is in een kantoor waar er airco enzo is.
Sinds een paar maanden doen mijn lenzen ineens superveel pijn doen als ik ze in heb. Ik kan ook niet meer slapen met de nachtlenzen in. Als ik ze uitdoe, dan merk ik dat er ook heel veel eiwit bij zit. Ook heb ik zowat elke dag hoofdpijn en last van mijn ogen.

Ik vraag me echt af hoe het ineens zo erg kan zijn. Zeker omdat ik er 4 jaar geen last van heb gehad.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en wat ik kan doen?

Volgende week heb ik een afspraak bij de oogarts. Misschien dat ik daar ook wat meer helderheid krijg.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak zijn die nachtlenzen vervangen? Die van mij moet ik jaarlijks vervangen. Reinig je ze wel elke maand?
En eigenlijk vraag ik me af dat je je nu pas zorgen gaat maken... Ik had na 2 pijnlijke nachten al bij de opticien op de stoep gestaan. Het zijn wel je ogen he? Je moet er echt zuinig op zijn!
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
20-02-2018 20:14
Staat die airco ook aan? Ik merk dat ik last heb van m'n lenzen als ik ergens ben waar de airco aan staat. Ik heb wel gewoon lenzen voor overdag.
De airco staat aan ja, maar overdag heb ik er niet super veel last van. Het is op het moment dat ik mijn lenzen 's avonds in doe dat ik ineens last heb.
Alle reacties Link kopieren
Animal2307 schreef:
20-02-2018 20:22
Hoe vaak zijn die nachtlenzen vervangen? Die van mij moet ik jaarlijks vervangen. Reinig je ze wel elke maand?
En eigenlijk vraag ik me af dat je je nu pas zorgen gaat maken... Ik had na 2 pijnlijke nachten al bij de opticien op de stoep gestaan. Het zijn wel je ogen he? Je moet er echt zuinig op zijn!
De lenzen vervang ik elk jaar. Ook reinig ik ze elke maand. Vind het erg belangrijk om er goed mee om te gaan, want het zijn inderdaad m'n ogen...
Ik ben al een aantal keer bij de opticien geweest maar tot nu toe heeft niks gewerkt (oogdruppels, om de dag indoen, een hele week niet in doen,enzovoorts).

Ook had ik veel eerder naar de oogarts willen gaan, maar wachttijden zijn minstens een maand dus vandaar dat ik niet eerder kon
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je ogen door de werkplek te droog zijn geworden, is het een optie om de lenzen om de nacht te dragen?
Een andere mogelijkheid is dat je spontaan een allergische reaktie hebt gekregen van de inzet vloeistof. Dat probleem is eenvoudig op te lossen door een andere inzetvloeistof te proberen. Ik ben zelf een fan van Hylocomod, eventueel de gel uitvoering. Dat is eigenlijk een comfort druppel tegen droge ogen maar kan ook goed gebruikt worden als inzet vloeistof. Het grote voordeel is dat het zacht aanvoelt en geen conserveermiddelen bevat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven