Gezondheid alle pijlers

Duizeligheid raadsel

26-03-2018 22:13 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik er niet slechter van kan worden en eigenlijk hoop dat iemand hierop klikt en dit herkent heb ik dit topic geopend.

Inmiddels ben ik 10 jaar lang dag in dag uit duizelig. In het begin kon ik hiermee leven sinds 1,5 jaar geleden. Het wordt namelijk steeds erger. In het begin pas tegen einde van de dag maar de laatste 1,5 jaar begint het al rond 11 uur in de ochtend. Vermoeidheid is een trigger.

Wat al is onderzocht:
Internist uitgebreid onderzoek: b12 was 220. Hier zijn eindeloze discussies over op internet maar de internist hanteert een waarde van 160. Dus heb ik zelf 3 maanden zuigtabletten gebruikt maar dit werkte niet.

Slaaponderzoek: ik heb een slaapapneu van 30 stops waarvoor ik al een jaar heel trouw met de cpap slaap.

Ik heb therapie gevolgd voor hyperventilatie dit heeft niets geholpen.

Ik ervaar enkel duizeligheid als ik recht sta of recht zit. Bloeddruk laten opmeten terwijl ik 5 minuten sta deze blijft netjes 110/70.

Een half jaar therapie gevolgd voor somatische klachten en ik ben helemaal zen maar niet van deze klacht af.

Ik heb zelf gedacht aan een angstoornis maar daarvoor een test gedaan en ik scoor laag. Test bij de somatische therapie. Ik heb geen angst om dood te gaan of dat ik denk dat ik iets vreselijks mankeer. Ik loop hier al jaren mee rond en ik ben er nog.

Wanneer ik duizelig ben vooral bij staande activiteiten zoals kletsen met iemand in een winkel, koken of strijken dan neemt net toe. Ik heb dan problemen met mijn coördinatie en pak vaak dingen mis: dan zit ik ernaast.

Spanningen die zijn er momenteel niet maar uiteraard zoals bij ieder mens de afgelopen 10 jaar wel geweest maar ik ervaar onder spanning geen toename of afname van de klachten.

Ik heb oefeningen gedaan om het op te wekken maar hiervoor verdwijnt het niet.

Ik ben langs de kno arts geweest en die heeft in mijn oren gekeken maar nam het niet serieus verder.

Nu heb ik een verwijzing voor de neuroloog. Ik hoop op een oplossing.

Herkenbaar voor iemand?
Niet herkenbaar maar het lijkt me vreselijk frustrerend voor je.
Hoop dat er een oplossing voor je komt, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je berichtje. Het is zeker frustrerend. Huisarts zei altijd dat ik ermee moet leren leven en dat heb ik gedaan.

Echter het wordt iedere jaar erger en deze klacht staat sinds een jaar teveel op de voorgrond.

Reden om eens een andere huisarts te raadplegen die het met me eens was dat hier een oorzaak voor moet zijn en me heeft doorgestuurd.

Ik ben niet moedeloos maar heel veel vertrouwen op het vinden van een oorzaak heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ziekte van Meniere is ook uitgesloten neem ik aan?


Oorzaak duizeligheid is vaak lastig te achterhalen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen arts, maar google eens op ziekte van Ménière.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een prismabril geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Meniere is niet uitgesloten maar ik heb de overige symptonen daar niet van.

Ik heb wel reistabletten geprobeerd maar deze hielpen ook niets.

Door de duizeligheid struikel ik vaak, loop ik zomaar tegen een kast op.

Ik weet dat duizeligheid lastig is te diagnosticeren omdat het bij veel dingen voorkomt en vaak onschuldig is.

Het is alleen lastig om mee te leren leven. Ik heb tal van manieren om het te verbergen en mee om te gaan maar als ik eerlijk ben is het steeds frustrerender. Jarenlang mee geleefd en nu op het punt dat ik het niet zo goed meer trek om ermee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nog een keer gelezen op meniere sommige dingen zoals oorsuizingen heb ik ook is de druk op mijn oren maar niet de aanvallen ik heb het dagelijks vanaf 11 uur tot in de avond laat. Continu als ik sta of zit alleen als ik loop of lig heb ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Prisma bril niet geprobeerd deze staat genoteerd als er niets bij de neuroloog uitkomt.

Dank voor alle tips echt alles is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Zou het een bijwerking van de pil kunnen zijn?
Probleem doorbloeding van de benen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Anticonceptie pil ben ik mee gestopt. Daarna mirena gehad maar ook mee gestopt omdat ik het idee had dat dit verergde.

Als ik een paar glazen wijn op heb wordt het ook minder. Ik dacht eerst dus toch spanning? Maar in rustige tijden en op vakantie heb ik het ook. Als ik beweeg en sport ik zwem dan is het weg.

Wellicht doorbloeding? Ik ga vragen of ik een mri mag.

Dank voor al het meedenken jullie zijn geen artsen maarja wellicht dat het me iets oplevert hier en dat iemand het herkent.
Alle reacties Link kopieren
Ellendig zeg! Misschien een probleem in je hersenen. Goed dat een neuroloog ernaar kijkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De huisarts heeft daar gewoon medicijnen voor, dus ik snap niet dat die niet voorgeschreven worden.

Erg dit!

Ga maar terug naar de huisarts en eis medicijnen, hij weet wel welke.

Stap anders over naar een andere, die wel beter weet.

Ik wens je het allerbeste joh, lijkt me vreselijk om daarmee te moeten leven.
En evenwichtsstoornissen en problemen in je slakkenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook welke medicatie hiervoor is want ben bij twee huisartsen geweest en deze beweren dat hier niets aan te doen is.

Evenwichtsorgaan dat moet het wel zijn. Alleen willen ze me daarvoor niet doorverwijzen omdat er niets aan te doen valt.

Als er niet uit de mri komt dan wil ik naar Apeldoorn daar zit een speciaal centrum voor duizeligheidsklachten.
esmeetje23 schreef:
26-03-2018 23:06
Weet je ook welke medicatie hiervoor is want ben bij twee huisartsen geweest en deze beweren dat hier niets aan te doen is.

Evenwichtsorgaan dat moet het wel zijn. Alleen willen ze me daarvoor niet doorverwijzen omdat er niets aan te doen valt.

Als er niet uit de mri komt dan wil ik naar Apeldoorn daar zit een speciaal centrum voor duizeligheidsklachten.
Ik heb eens een reportage gelezen van een man die zo duizelig was dat hij er constant van moest braken en daardoor wilde hij niet verder leven. Hij was aan zijn bed gekluisterd en de huisarts kwam, gaf hem een recept en hij was van zijn duizelingen verlost en leefde nog lang en gelukkig.
Punt is, dat ik van Viva niet mag zeggen wat het is, als ik dat doe, dan word ik verbannen van het forum. :(
Ik lees mee. Mijn dochter heeft het ook. Vooral na het sporten en gym en is het extra erg. Zij moet er ook mee leren omgaan en gaat binnenkort naar een psycholoog.

Ik heb helaas geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Bij problemen met het evenwichtsorgaan heb je geloof ik vooral klachten bij bewegingen van het hoofd, maar toch altijd goed om ernaar te laten kijken. Er schijnt overigens wel iets aan te doen te zijn, namelijk bepaalde oefeningen. Daarbij wordt het hoofd allerlei kanten op bewogen waardoor de vloeistoffen in het evenwichtsorgaan gaan vloeien.

Vreemde redenering trouwens om een doorverwijzing te weigeren omdat er toch niets aan te doen is. Artsen kunnen maar zo'n 40 procent van de aandoeningen genezen, dus dan kunnen veel consulten in ziekenhuizen wel geschrapt worden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-03-2018 23:10
Ik heb eens een reportage gelezen van een man die zo duizelig was dat hij er constant van moest braken en daardoor wilde hij niet verder leven. Hij was aan zijn bed gekluisterd en de huisarts kwam, gaf hem een recept en hij was van zijn duizelingen verlost en leefde nog lang en gelukkig.
Punt is, dat ik van Viva niet mag zeggen wat het is, als ik dat doe, dan word ik verbannen van het forum. :(
Waar is deze reportage te vinden dan ga ik die kijken.
esmeetje23 schreef:
26-03-2018 23:17
Waar is deze reportage te vinden dan ga ik die kijken.
Dat is al zeker een jaar of 6 geleden en dat was op papier.
Cateautje schreef:
26-03-2018 23:18
Dat is al zeker een jaar of 6 geleden en dat was op papier.
Volgens mij heeft mijn moeder ook zoiets gehad en dan gecombineerd met speciale fysio.
Maar die viel ook echt om :hihi:

Ik denk dat je met Google en het farmacotherapeutisch kompas een eind komt TO.
En ik zou een andere huisarts willen. Eentje die je ook echt wil helpen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties ik heb het medicijn gevonden. Morgen heb ik al de afspraak met de neuroloog. Hij zal dit medicijn wel kennen dus ik ga om meer informatie vragen en of ik dit mag proberen of hij moet met iets beters komen.
Alle reacties Link kopieren
Damselindistress schreef:
26-03-2018 23:10
Ik lees mee. Mijn dochter heeft het ook. Vooral na het sporten en gym en is het extra erg. Zij moet er ook mee leren omgaan en gaat binnenkort naar een psycholoog.

Ik heb helaas geen tips.
Hoe oud is je dochter? Bij mij begon het op mijn 27e. Inspanning sporten wekt het bij mij ook op maar geen reden om niet meer te sporten. Tijdens het sporten heb ik het niet.

Pas daarna maar ik ben er achter dat vermoeidheid een trigger is. Tien jaar geleden had ik het enkel laat in de middag en in de avond.

Inmiddels ben ik 10 jaar ouder en moeder van 2 kinderen geworden en dus minder slaap en sneller vermoeid. Klachten zijn nu al eerder op de dag.

Tien jaar geleden zijn ze eerst begonnen met oefeningen via ceaser therapie dit heb ik een jaar gedaan want ik zou een verkeerde houding hebben. Na een jaar was mijn houding prima maar de duizeligheid was nog aanwezig.

Daarna mocht ik ook door naar een psycholoog. Achteraf gezien was dit een therapie die zich richtte op positieve en negatieve gedachten en dat mijn negatieve gedachten de duizeligheid zouden opwekken. Ben daar telkens tegenin gegaan omdat ik echt het idee heb dat ik niks op wek want het overvalt me gewoon.

Ik heb tal van manieren ontwikkeld om het te verbergen door even te gaan wiegen, van het ene been op het andere been te staan maarja om eerlijk te zijn is het geen doen zo.

Als ik de oplossing heb gevonden zal ik hem hier delen in de hoop dat iemand met hetzelfde dit ooit vindt en ermee is geholpen.

Ik weet niet of je hier een persoonlijk bericht kan sturen anders wil ik je graag een bericht sturen als ik de oplossing ervoor heb gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Nekhernia of iets wat daar op lijkt is ook al uitgesloten?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Misschien kun je hier iets mee

https://www.duizeligheidscentrum.nl/Dui ... laris.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven