Gezondheid alle pijlers

haarluis in bank ?

19-08-2018 11:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

ik heb geen kinderen maar ben met hoofdluis besmet geraakt door de kinderen van vrienden op een vriendenweekend.
Ik heb het onder controle : dat wil zeggen: mijn haar is schoon, mijn bed en kleren zijn schoon . alleen ik krijg mijn bank niet vlo vrij. Het is een bank met stoffenbekleding.
Ik stofzuig me suf. Heb een vlooi spray gekocht ( van HG ) maar deze helpt maar even. Ik merk dat ik iedere keer opnieuw vlooien krijg door die bank. Ik voel ze gewoon op me springen. Het gaat niet om heel veel maar elke vlo is er een teveel!
Wie heeft tips voor mij om de vlooien uit mijn bank te krijgen zonder dat ding te verbranden!

deHG spray is overigens tegen alle vlooien ..
Alle reacties Link kopieren
Vlooien? Luizen bedoel je.
ik geef mn bek ook maar een douw
Of juist wel vlooien, luizen doen het niet echt op een bank.
Alle reacties Link kopieren
Bank buiten zetten, inspuiten met dat hg-spul, goed inpakken in plastic en een paar dagen laten staan?

Daarna nog een dag of wat zonder plastic buiten laten staan zodat al dat spul niet in je huis verdampt.
Vlooien zitten niet in je haar hoor, vrees dat je een vlooienplaag hebt naast je haarluis.
Zie je ze springen heb je ook beten bv bij je enkels in de buurt ?
Luizen springen niet.
Luizen of vlooien?
Heb je huisdieren?
Het zijn waarschijnlijk geen luizen die je op je bank hebt zitten.
Een luis leeft niet lang als hij niet op een hoofd zit. Alles stofzuigen en wassen is daarom ook niet nodig. Al zou ik het wel doen omdat ik dat een frisser idee vind.
Alle reacties Link kopieren
Weet je het verschil tussen vlooien en luizen?
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-Buffay schreef:
19-08-2018 13:09
Weet je het verschil tussen vlooien en luizen?
nee...
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
19-08-2018 11:48
Luizen of vlooien?
Heb je huisdieren?
geen huisdieren.. geen kinderen...

ben maar alleen :-)
Alle reacties Link kopieren
geen beten, wel jeuk …

ik vind ook geen beestjes..

ik snap er werkelijk niets van. Zo dra ik op de bank zit begin het overal te jeuken en het lijkt alsof er vlooien op mij springen .
snoopy12345 schreef:
19-08-2018 14:11
geen huisdieren.. geen kinderen...

ben maar alleen :-)
Google even het verschil.

Je hebt ze of allebei.
Of alleen luis en je beeld je in dat ze uit je bank springen.
Alle reacties Link kopieren
snoopy12345 schreef:
19-08-2018 14:10
nee...
Luizen zitten in je hoofdharen.
Dit zijn kleine beestjes, die buiten je hoofdharen eigenlijk niet kunnen overleven.
Ze lopen over, bij bv het maken van selfies met vrienden, of bij jassen op de kapstok, enz.

Vlooien daarentegen, zitten graag bij dieren, maar kunnen over zitten, en ook overleven.
Deze beestjes zijn ook veel groter, en ze kunnen springen.
Alle reacties Link kopieren
Koop omgevingsspray bij de dierenwinkel of online; het bevat een groeiremmer die verhindert dat eitjes uitkomen en de nimpfen uitgroeien tot echte vlooien.

Dat is de belangrijkste stap als je vlooien hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoofdluis overleeft niet lang buiten je hoofd dus die kunnen niet in de bank zitten. Bedwants weer wel. Bedwants voel je niet op je zitten overigens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
snoopy12345 schreef:
19-08-2018 14:13
geen beten, wel jeuk …

ik vind ook geen beestjes..

ik snap er werkelijk niets van. Zo dra ik op de bank zit begin het overal te jeuken en het lijkt alsof er vlooien op mij springen .

......
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 13:01
Reden: Oke, laat maar dan.
33.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven