Gezondheid alle pijlers

HAARUITVAL

17-09-2018 21:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal !

Ik ben sinds een paar maanden 18 jaar geworden.
Super leuk allemaal maar ik zit dus met mijn 'haarziekte'.

Ik ben al enkele keren naar de dermatoloog geweest voor mijn haaruitval, uit verder onderzoek werd vastgesteld dat ik Alopecia heb.
Dit was voor mij geen toeval aangezien het in mijn familie zit (= erfelijk)

Maar het is dut wel echt kut nieuws om te horen, vooral omdat ik pas 18 jaar ben.

Heeft iemand ervaring gehad met alopecia of haartransplantatie? Of enige tips?

Thnx !
Wat heftig op jouw leeftijd!. Ik heb al 3 jaar met fasen ernstig haaruitval dus ik weet een beetje wat dit psychisch met je doet.
Heb je al contact gehad met de alopecia vereniging?
Wat voor vorm heb je? Androgenetica , areata, totalis?
Alle reacties Link kopieren
Androgenetica, heb nog niet met iemand hierover gehad 😕...
Alopeciaxo0 schreef:
17-09-2018 23:09
Androgenetica, heb nog niet met iemand hierover gehad 😕...
Kijk eens op de site van de alopecia vereniging. Gaat een wereld voor je open.
Wat ontzettend rot zeg! Op dit moment zijn er wel wat middelen om het te remmen maar je bent zo jong nog. Het schijnt overigens wel dat er een nieuw goed werkend middel aan zit te komen
https://www.google.nl/amp/s/www.scienti ... spoor/amp/
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor jullie hulp :heart: !!
Heeft de arts je nog wat voorgeschreven of vindt hij je te jong daarvoor? Met minox kan je het wat remmen maar ja.... Verder kan je een shampoo gebruiken zoals regenepure of revita https://www.verbeterhaar.nl/blogs/blog- ... en-vrouwen

Eerlijk gezegd het ziet er naar uit dat er een middel gaat komen, maar mocht het toch niet zo zijn: het merendeel gaat op de lange termijn over op een haarstuk. Maar die zijn over het algemeen super blij er mee. Wil je ervaringen lezen, kijk dan op haarweb.nl
Sommige vrouwen reageren overigens ook goed op bepaald soort pil, dacht dat het de Diane was.
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 18-09-2018 10:00
7.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje heeft het ook en die had tijdelijk een pruik en nu extensions.
Met androgenetica draag je geen extensions. Dat trekt je haar maar slecht vaak. . Of bedoel je de op de hoofdhuid geplakte. Of een Flip in?
Alle reacties Link kopieren
Hallo TO, wat een rotprobleem, kan me voorstellen dat dat rauw op je dak valt.

Ik heb zelf geen alopecia, maar er werd wel aan gedacht toen mijn haar uit begon te vallen, en ik las toen veel op een forum waar ik veel aan had. Haarweb heette het volgens mij. Misschien kun je daar ook even kijken?

Ik hoop natuurlijk dat je hier ook nog reacties krijgt. Sterkte!
Geeft niet, het droogt wel weer op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven