Gezondheid alle pijlers

Ongecontroleerde bewegingen duim

19-09-2018 08:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleen mijn duim van mijn rechterhand. Het viel me gisteren op toen ik in het vliegtuig zat onderweg naar mijn vakantie. Mijn duim maakt zonder dat ik het bewust doe snelle bewegingen naar links en rechts. Ik denk spiersamentrekkingen. Het is eigenlijk de hele tijd met wel pauzes van bijv 20 sec ontspanning. De periodes van snelle bewegingen duren de ene keer kort en de andere keer bijv 10 seconden. Ik heb er niet veel last van maar het voelt wel onrustig en irritant en ik maak me een beetje zorgen.

Herkent iemand dit?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, volgens mij heeft iedereen dat wel eens. Ik heb het ook vaak. Niks om je zorgen over te maken.
Smartphone-duim.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
19-09-2018 08:24
Ja hoor, volgens mij heeft iedereen dat wel eens. Ik heb het ook vaak. Niks om je zorgen over te maken.
Ja iedereen heeft dat idd wel eens, maar niet iedereen heeft het de hele tijd en dat het soms maar eventjes stopt.

Is er in je hotel/bungalow misschien een arts aanwezig TO? Dan zou ik daar zeker even langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat met een teen gehad, de frequentie varieerde van een paar keer per dag tot een paar keer een week. Ik heb het best lang afgewacht en toen het niet overging ben ik na na anderhalf jaar bij een neuroloog geweest om ernaar te laten kijken. Die verzekerde mij ervan dat het niets te betekenen had. Toen was ik gerustgesteld en heb ik er geen aandacht meer aan geschonken. Na een paar weken ofzo merkte ik ineens dat het over was. Blijkbaar had ik mij ergens achterin mijn hoofd toch wel zorgen gemaakt, en hield dat het in stand.
Alle reacties Link kopieren
Zit je veel op je mobiel. Ik heb dat ook een tijdje gehad toen ik nogal veel met m'n telefoon bezig was. Toen ik dit minderde deed m'n duim vanzelf ook weer normaal :-P)
Goed genoeg is het nieuwe perfect.
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben heel veel mensen last van. Wanneer je weet hoe het moet, is het niet zo moeilijk om je hand/duim in een bepaalde positie te zetten zo dat dit gebeurd.

Gebeurd vaak ook in andere delen van het lichaam, bijvoorbeeld ooglid of been.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
ja heb ik ook, al Jaren, ooit aan de fysio gevraagd (toen ik zat voor wat anders) en die zei dat iedereen dat had.
Alle reacties Link kopieren
Parkinsonpatiënten hebben dat vaak, zoals de beweging die je maakt bij geld tellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er is een groot verschil tussen tremor bij activiteit of bij inactiviteit.

Bij activiteit, bijvoorbeeld trillen van de zenuwen of na heel hard werken, is goedaardig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ken ik. muisduim
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de hele dag op pad geweest en nu is het ieg weg. Het was ook bij inactiviteit. Ik geloof niet dat ik het zie zitten om hiervoor naar een arts te gaan in een vreemd land waar ik de taal niet spreek. Ik houd het in de gaten. Het leek wel een beetje op een trillende ooglid maar ik maakte me zorgen omdat het zeg maar de hele tijd was.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven