Gezondheid alle pijlers

Onrustige maag

16-11-2018 20:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen maandag een flinke koorts gehad van bijna 41 graden op zn hoogst. Ook moest ik veel braken. (Waarschijnlijk de griep dus) Eigenlijk ging het de dag erna al weer een stuk beter en woensdag voelde ik mij vrij wel weer goed.
Alleen heb ik nog veel problemen met eten, Mn eetlust is helemaal weg en Mn maag rommelt erg veel. Ook veel last van boeren en oprispingen. Ik snap dat dit komt omdat hij nog een beetje van slag is.
Nu weet ik niet zo goed wat ik nu het beste kan doen, moet ik gewoon normaal eten en de onrustige maag voorlief nemen? Of moet ik wachten tot ik wel weer zin krijg in eten? Of iets specifieks eten?

Ik hoop dat iemand me snel wat tips kan geven, want morgen heb ik een drukke dag want de goed heiligman komt het land weer in en wil dan graag wel wat energie en zo min mogelijk last hebben.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Eten wat je wil en op kan...en rustig aan :-)
Eetlust komt vanzelf terug.
Alle reacties Link kopieren
Morgen geen drukke dag hebben. Serieus, probeer waar het kan je rust te nemen! Qua eten en drinken; waar je zin in hebt. Ik geloof niet in kippensoepjes en rijstewafels, gewoon doen wat je lichaam aangeeft (ik ga goed op pizza, cola en chips na buikgriep bv.).
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je snelle antwoord !

Maar wat als ik nergens zin in heb?
En rustig aan doen zit er morgen niet in met de intocht van de sint :(
Alle reacties Link kopieren
Aqualinz schreef:
16-11-2018 20:41
Bedankt voor je snelle antwoord !

Maar wat als ik nergens zin in heb?
En rustig aan doen zit er morgen niet in met de intocht van de sint :(

Je valt echt niet gelijk om na een paar dagen weinig/ niks eten. Kijk naar Expeditie Robinson! :P Vocht is wel belangrijk om in de gaten te houden.
De intocht is ook op tv he, over 20 jaar weet kind echt niet meer dat er een jaartje overgeslagen is hoor. En anders iemand in je omgeving die het over kan nemen? ;)
Beterschap!
.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen griep gehad, maar waarschijnlijk iets verkeerds gegeten.

Eten waar je trek in hebt, in kleine beetjes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Anoniem262821034 schreef:
16-11-2018 20:41
Morgen geen drukke dag hebben. Serieus, probeer waar het kan je rust te nemen! Qua eten en drinken; waar je zin in hebt. Ik geloof niet in kippensoepjes en rijstewafels, gewoon doen wat je lichaam aangeeft (ik ga goed op pizza, cola en chips na buikgriep bv.).
Ik geloof niet in kippensoepjes, maar ik vind dat wel heel lekker als ik me niet lekker voel. En niet eens een soep, maar wel een bouillon. Lekker zout!
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
16-11-2018 20:57
Ik geloof niet in kippensoepjes, maar ik vind dat wel heel lekker als ik me niet lekker voel. En niet eens een soep, maar wel een bouillon. Lekker zout!

Lekker doen dan toch! Ging me meer om het ‘lichtverteerbaar blabla’. Chips is overigens ook heerlijk zout. :biggrin:
.
Anoniem262821034 schreef:
16-11-2018 21:01
Lekker doen dan toch! Ging me meer om het ‘lichtverteerbaar blabla’. Chips is overigens ook heerlijk zout. :biggrin:
Ben ik helemaal met je eens... Het hoeft niet licht verteerbaar, maar persoonlijk heb ik op zulke momenten zelden zin in zware kost ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
16-11-2018 21:08
Ben ik helemaal met je eens... Het hoeft niet licht verteerbaar, maar persoonlijk heb ik op zulke momenten zelden zin in zware kost ;-)

Prima toch, elk lijf is anders. (Ik kan sowieso op elk moment van de dag alles eten, ontbijten met pizza of Burger King bij wijze van spreken geen probleem).
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
16-11-2018 20:45
Je valt echt niet gelijk om na een paar dagen weinig/ niks eten. Kijk naar Expeditie Robinson! :P Vocht is wel belangrijk om in de gaten te houden.
De intocht is ook op tv he, over 20 jaar weet kind echt niet meer dat er een jaartje overgeslagen is hoor. En anders iemand in je omgeving die het over kan nemen? ;)
Beterschap!
Het is zeker op tv, maar ik ga niet met mijn kinderen (heb ik niet, ben 22 :p) maar ik doe mee aan de optocht als piet


Iedereen bedankt voor de tips
Voldoende drinken. Bouillon of soep. En verder waar je trek in hebt. Beterschap!
himalaya schreef:
16-11-2018 20:46
Je hebt geen griep gehad, maar waarschijnlijk iets verkeerds gegeten.

Eten waar je trek in hebt, in kleine beetjes.
Nee hoor dat hoeft echt niet. Een virus of bacteriële infectie kan ook voor overgeven en koorts zorgen.

Als je zulke hoge koorts hebt gehad moet je gewoon nog even rustig aan doen. En verder rustig aan weer opbouwen en eten waar je trek in hebt. Zorg vooral voor voldoende vocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 72 uur gevast en ik dacht ik kan wel beginnen met 3 eieren met spek, nou niet dus. Alles meteen van slag.

Ik had beter met een salade kunnen beginnen, dus dat zou ik jou ook aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Geen salade, dat is niet goed als je spijsvertering van slag is.
Alle reacties Link kopieren
Conclusie van de laatste 2 reacties: doe wat voor jou goed voelt. :rofl:
.
Niet eten zou ik je niet aanraden, dat kan ook weer misselijkheid veroorzaken.. Neem iets simpels, een beschuitje met een gekookt eitje bijvoorbeeld, of met jam.. Je hoeft niet gelijk zware dingen te gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Aqualinz schreef:
16-11-2018 21:17
Het is zeker op tv, maar ik ga niet met mijn kinderen (heb ik niet, ben 22 :p) maar ik doe mee aan de optocht als piet


Iedereen bedankt voor de tips

Oops, sorry voor de aanname. :A:

Is het wel leuk als je je eigenlijk nog te beroerd voelt? Kun je anders wat korter gaan?
Nou ja, hopelijk word je morgen gewoon een stuk lekkerder wakker. :thumbsup:
.
spell68 schreef:
16-11-2018 21:50
Ik heb net 72 uur gevast en ik dacht ik kan wel beginnen met 3 eieren met spek, nou niet dus. Alles meteen van slag.

Ik had beter met een salade kunnen beginnen, dus dat zou ik jou ook aanraden.
Voor mij werkt fruit erg goed. Een appel ofzo. Daarna misschien een schaaltje yoghurt of een cracker, gekookt eitje, dat soort dingen. En ik drink ook nog weleens ranja.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 16-11-2018 22:08
1.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Aqualinz schreef:
16-11-2018 21:17
Het is zeker op tv, maar ik ga niet met mijn kinderen (heb ik niet, ben 22 :p) maar ik doe mee aan de optocht als piet


Iedereen bedankt voor de tips
Als je echt ziek bent blijf je wel thuis, er is vast wel een inval piet....
Het lijkt me geen goed plan om toch te gaan, voor jezelf... omdat je nog niet echt beter bent. Bovendien weet je niet precies wat je hebt en om dan met veel kinderen om te gaan...?
Beterschap
Maalox is mijn reddende engel voor die klachten.
Alle reacties Link kopieren
Uitrusten.....
Je kan wel aan de lapmiddelen maar dan ben je daarna weer ziek.

Van een echte griep ben je niet in 5 dagen hersteld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
16-11-2018 21:50
Ik heb net 72 uur gevast en ik dacht ik kan wel beginnen met 3 eieren met spek, nou niet dus. Alles meteen van slag.

Ik had beter met een salade kunnen beginnen, dus dat zou ik jou ook aanraden.
Rauw is moeilijk te verteren. Begin met slappe thee evt. beschuit geweekt in thee, boullion, evt gekookte rijst, gekookte groente. Lichte dingen die makkelijk verteerbaar zijn en doe geen drukke dag want dan ben je in de avond weer ziek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven