Gezondheid alle pijlers

Neurostimulator rugklachten

03-12-2018 11:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal ik ben bert en ik kom uit Dordrecht en ben 48 jaar .
Ik kam nu al ruim 30 jaar met rugproblemen waarvan de afgelopen 6 jaar en daarvan de afgelopen 2 jaar op zijn hoogtepunt.
In 2000 geopereerd aan een hernia en in 2012 een spondylodese operatie gehad (onderste 2 wervels vast gezet en een nieuwe tussenwervelschijf).
Ontelbaar veel behandelingen gehad waarvan ik van geen een kan zeggen dat het voor mij vooruitgang heeft geboekt helaas.
Sinds februari 2018 heb ik een neurostimulator laten inbouwen in het asz in sliedrecht (superfijn ziekenhuis ) en dat ervaarde ik als een pijnlijke ingreep en dan met name het tunnelen (doortrekken van de draden naar de accu).
De neurostimulator is in eerste instantie bedoeld voor de uitstralingspijn naar de benen wat ik ook wel heb op mijn linkerbeen maar voor mij is de lage rugpijn het heftigste.
Nadat ik de neurostimulator goed kon gebruiken bleek al snel dat het been er wel profijt van had maar mijn rug helemaal niets.
Nu zou ik op 7 november 2018 extra leads geplaatst krijgen naast mijn operatiegebied (lage rug) links en rechts daarvan maar dat werd 1 dag voor mijn operatie ruw verstoord toen bleek dat de lead in mijn ruggenmerg op 6 van de 8 punten storing gaf dus volledig stuk was gegaan, conclusie was dus dat ik ipv de extra leads de hele voor mij vervelende operatie weer over moest doen want er moest eerst een nieuwe in waar ik enorm van baalde op zijn zachtst gezegd.
Dus dat is gedaan op 7 november en 3 weken later op 27november zijn de extra leads geplaatst waar ik op dit moment herstellende van ben.
Ik hoop dat dit gaat helpen want ik zit nu nog steeds aan de 40mg morfine 3x per dag waarbij ik ook nog 2x 150mg lyrica gebruik en daar bovenop 3x 1000mg paracetamol en nog verga ik van de pijn in mijn rug.
Zijn er mensen die ook de extra leads geplaatst hebben gekregen en zo ja hoe bevalt dat ( ik mag het nu nog niet gebruiken omdat ik nog teveel wondpijn heb.
Graag hoor ik reacties.
Gr bert
Ik vind dat er teveel gehannest wordt aan de lijven van mensen en ben niet in de veronderstelling dat je nu beter af bent met een apparaatje in je rug. Zeker de rug is iets waar zuinig mee omgesprongen moet worden, want gaat het mis, dan kan je zomaar in een rolstoel belanden.
Maar goed, het zit er nu eenmaal, dus daar is niets meer aan te veranderen.

Ik heb geen ervaring met dit soort zaken, dus ik kan je verder niets melden, behalve dat ik je strekte wens en voor je hoop dat het allemaal naar voldoening werkt.
Cateautje schreef:
03-12-2018 11:23
Ik vind dat er teveel gehannest wordt aan de lijven van mensen en ben niet in de veronderstelling dat je nu beter af bent met een apparaatje in je rug. Zeker de rug is iets waar zuinig mee omgesprongen moet worden, want gaat het mis, dan kan je zomaar in een rolstoel belanden.
Maar goed, het zit er nu eenmaal, dus daar is niets meer aan te veranderen.

Ik heb geen ervaring met dit soort zaken, dus ik kan je verder niets melden, behalve dat ik je strekte wens en voor je hoop dat het allemaal naar voldoening werkt.
Hoewel je zeker een punt hebt, begrijp ik ook wel dat mensen toch de keuze maken om dit soort ingrijpende ingrepen te ondergaan, ondanks de risico's. Maar ik spreek uit ervaring helaas.

Geen ervaring overigens met een inwendige neurostimulator.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb ook een neurostimulator voor rug en beenpijn na 2 herniaoperaties sinds mei dit jaar. Helaas ook niet de pijnvermindering waarop ik had gehoopt. En ik weet uit ervaring dat wanneer je dag in dag uit zoveel pijn hebt, je alles aangrijpt om minder pijn te hebben. Met extra leads geen ervaring, de mijne dekt het pijngebied goed. Maar heb je misschien facebook? Daar zijn besloten groepen met lotgenoten. Bv Neuromaatjes(neurostimulators en morfinepompen)Daar zitten vast meer met dezelfde ervaring. Sterkte en succes met herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee. Enige optie bij mij is ook de neurostimulator. Verder uitbehandeld. Heb ook een spondylodese operatie gehad, en er bleek tijdens de operatie nog meer heftigs fout te zijn in mijn rug. Mijn bekken is aan mijn rug vastgezet. Ik heb veel pijn en ben erg beperkt, gebruik een rolstoel buitenshuis en lig 50%van de dag plat omdat de wervels het minst belast (Heb bed in de woonkamer). De bovenliggende wervels blijken bij mij ook al slecht te zijn, dus een volgende spondylodese komt eraan maar niet duidelijk wanneer.
Ik word soms horendol van de pijn in mijn rug en been. Krachtverlies ook nog steeds, wat ik hoopte dat na de operatie weg zou zijn. Geen idee of dat met een neurostimulator verholpen zou kunnen worden
Ik heb deze week weer een afspraak in het ziekenhuis, waar wellicht verder over het traject gesproken gaat worden. Dus ben benieuwd wat er hier verder nog gepost gaat worden. Lees graag mee.

Ik wens je onwijs veel sterkte en vooral; pijnvermindering. Zenuwpijn is killing en op een gegeven moment weet niet meer wat je moet doen omdat het met tijden gekmakend kan zijn.

Ik heb veel steun aan mensen die ik heb leren kennen via een Facebookgroep, onder andere een groep over spondylodese en stenose. Mocht je Facebook hebben en willen dat ik je toevoeg, stuur me even een pb en gaan we dat regelen. Het begrip van lotgenoten kan zoveel steun geven. Waardoor ook niet alles bij familie/vrienden/partner komt, wat voor hen soms ook wel prettig is.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties zover , ik heb alleen geen fb die heb ik destijds opgeschort omdat ik er gek van werd.
Ook jullie veel sterkte gewenst en vooral minder pijn want dat is idd kill ing.
Zeer beperkt zijn terwijl je in je hoofd zoveel wil doen maar dat zit er voorlopig niet in ben ik bang..
Zolang ik adem blijf ik zoeken totdat ik minder pijn krijgt ik hoop voor jullie hetzelfde..
Gr bert
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ken alleen maar die losse stimulators; daar zit ook zo'n neurostimulatiefunctie in. Dat ding had overigens op mij nooit een pijnstillend effect, maar op forums hoorde je soms van wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-12-2018 18:32
Nee, ik ken alleen maar die losse stimulators; daar zit ook zo'n neurostimulatiefunctie in. Dat ding had overigens op mij nooit een pijnstillend effect, maar op forums hoorde je soms van wel.
Die heb ik ook ooit gehad, ik vond het een onding en merkte er weinig van. Bovendien mocht ik dat ding maar beperkt dragen en had dus tussendoor alsnog gewoon pijn.
Alle reacties Link kopieren
Retrostar en Lise1985: jullie bedoelen een tens apparaat. Dat is totaal niet te vergelijken met een neurostimulator. Ik heb ook een tens, soms lijkt het me wat verlichting te geven, soms is het alleen irritant. Om in aanmerking te komen voor een neurostimulator, wat een zeer intensief traject is, moet je de hele molen door. En dan volgen er zware operaties. Iets wat met tens totaal niet het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen Facebook alhoewel ik er soms aan denk om toch maar weer lid te worden, soms wil ik van andere mensen ervaringen weten over een ns. Ik vind het nogal een dingetje om medische zaken te bespreken op Facebook als je ziet hoe er met je privacy omgaat, maar goed dit is mijn dilemma.

Hier ook hernia ze hebben mij veel te lang ermee door laten lopen, neuroloog wilde geen mri geven want ik kon op m'n tenen staan. Pas toen ik een opgedroogde en ingezakte tussenwervelschijf had kreeg ik een mri. Later ben ik naar de maartenskliniek gegaan, daar kreeg ik een spondylodes via buik ,er was geen botaangroei dus ook via de rug vastgezet. Veel pijn, uitstralings maar ook veel rugpijn gehouden, alles geprobeerd voor pijnvermindering.

In 2012 heb ik een neurostimulator ingeplanteerd gekregen, in 2013 hebben ze er een lead bijgelegd. Toen de batterij leeg was heb ik in 2015 een oplaadbaar systeem gekregen, die batterij kan ook op hoog frequentie maar dat gebruik ik niet. Helpen doet het gedeeltelijk, kan nog steeds geen 2 minuten zitten. Pas is de stimulator weer opnieuw afgesteld moet nu wel ipv wekelijks dagelijks m'n batterij opladen omdat de batterij hoog staat. Gebruik ook oxycodon erbij. Heb baat bij een lead erbij maar had er meer van verwacht.

Ik hoop dat jij intussen meer pijnvermindering ervaart, het is denk ik nog wat vroeg dat je er iets over kan zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven