Gezondheid alle pijlers

Eczeem in het gezicht, tips/ervaringen?

06-12-2018 17:09 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen op dit forum,

Ik ben een jongen van 22 jaar oud en loop al ongeveer 3 jaar bij een dermatoloog met mijn seborroisch eczeem. Ik heb al zoveel geprobeerd, ketoconazol, verschillende hormoonzalven, Itraconazole pillen.

Heeft iemand nog tips hoe ik van mijn eczeem af kan komen? Het zind rond mijn neus en wenkbrauwen.

Hoeft niet persé tips te zijn qua zalven maar ook qua leefwijze etc.

Alles wordt zeer gewaardeerd!!
Dagelijks je gezicht wassen met Sunlightzeep, dat houdt het onder controle en heb je geen schilfers meer in je gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook seborroïsch eczeem en bij mij werd het juist veel erger door alle zalven van de dermatoloog. Ik was mijn gezicht 2x per dag enkel met lauwwarm water (dus geen zeep) en smeer daarna een dagcrème op zonder siliconen en parabenen. Stress verergert eczeem dus dat zoveel mogelijk vermijden. Bij koud weer heb ik er ook meer last van. Toen het nog heftig was bij mij heb ik Selsun shampoo gebruikt en die heeft wonderen verricht. Nu is het niet meer zichtbaar voor anderen, enkel wat jeuk af en toe.
Toch een zalf tip, maar heb je protopic al geprobeerd? Toen ging het bij mij weg, ik smeer het nu als onderhoudsbehandelinf 1-2x per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte elocon, is ook een corti`on crème. Heb de zeep achterwege gelaten
Hier ook veel baat bij protopic. Helaas is het op het moment niet verkrijgbaar, maar dat zou ik toch even in de gaten houden (en bespreken met de dermatoloog)
Aan Protopic zou ik nooit beginnen en wel hierom:

Protopic is een immuun onderdrukker. Het werkt door het immuunsysteem van uw lichaam te verminderen. Protopic zalf (voor de huid) wordt gebruikt om ernstige atopische dermatitis (eczeem) te behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Depresso01 schreef:
06-12-2018 17:20
Ik heb ook seborroïsch eczeem en bij mij werd het juist veel erger door alle zalven van de dermatoloog. Ik was mijn gezicht 2x per dag enkel met lauwwarm water (dus geen zeep) en smeer daarna een dagcrème op zonder siliconen en parabenen. Stress verergert eczeem dus dat zoveel mogelijk vermijden. Bij koud weer heb ik er ook meer last van. Toen het nog heftig was bij mij heb ik Selsun shampoo gebruikt en die heeft wonderen verricht. Nu is het niet meer zichtbaar voor anderen, enkel wat jeuk af en toe.
2 keer per dag?? Mij werd afgeraden veel te wassen. Je wast dus alleen met water?:)
Alle reacties Link kopieren
LukeWualf schreef:
06-12-2018 17:35
Ik gebruikte elocon, is ook een corti`on crème. Heb de zeep achterwege gelaten
Gebruik ik nu! fijn zalfje
Ik heb hetzelfde :hug:

Ik merk dat stress alles enorm verergert.
Protopic zalf heb ik ook en goede resultaten mee gehad. Niet blijvend alleen...
ik was mijn gezicht nooit met water!
Ik probeer ook zo min mogelijk aan mijn gezicht te komen en anders eerst handen wassen!
Met voeding bereik ik het beste resultaat. Vind het lastig volhouden, maar geen suiker helpt echt enorm veel!
Ben ook gestopt met alle hormonen zoals zalven en de pil.

Ik wens je het beste en blijf nog even met je meelezen. Ik weet hoe kut het is!
Kan je niet wat met de tips uit al je vorige topics?
Alle reacties Link kopieren
Mombe schreef:
06-12-2018 17:55
Ik heb hetzelfde :hug:

Ik merk dat stress alles enorm verergert.
Protopic zalf heb ik ook en goede resultaten mee gehad. Niet blijvend alleen...
ik was mijn gezicht nooit met water!
Ik probeer ook zo min mogelijk aan mijn gezicht te komen en anders eerst handen wassen!
Met voeding bereik ik het beste resultaat. Vind het lastig volhouden, maar geen suiker helpt echt enorm veel!
Ben ook gestopt met alle hormonen zoals zalven en de pil.

Ik wens je het beste en blijf nog even met je meelezen. Ik weet hoe kut het is!
Oh wauw nooit met water? Jaa voeding moet ik ook echt echt beter opgaan letten maar is lastig. Thanks voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Max1996 schreef:
06-12-2018 18:48
Oh wauw nooit met water? Jaa voeding moet ik ook echt echt beter opgaan letten maar is lastig. Thanks voor je reactie!
Niks geholpen daarvan helaas:(
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven al benoemd is, kan voeding een rol spelen. Heb je hooikoorts? Dan kan het helpen om bepaalde granen of fruit uit je dieet te schrappen. Uiteraard is suiker een bekende boosdoener. Probeer eens een paar weken bij te houden wat je eet en wanneer het erger wordt. Voorkomen lijkt me altijd beter dan genezen.
Bij mijn zoon was protopic zalf het enige wat hielp. Het onderdrukt idd het immuunsysteem maar het is of dat, of gek worden van de pijn en jeuk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Even upje :$
Alle reacties Link kopieren
Ben je al op allergieën getest?
Soms kan het helpen om bepaalde voedingsstoffen te laten staan.
Ik heb t ook, maar niet extreem.
Parfumvrije producten is een must, was nu alles met Neutral en dat helpt al enorm.
Verder als zalf vaseline-lanette, goed vet houden. Ook kan ik niet tegen make-up.

Stress verergert idd ook enorm, evenals hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
07-12-2018 21:15
Ben je al op allergieën getest?
Soms kan het helpen om bepaalde voedingsstoffen te laten staan.
Helaas niet maar wil dit heel graag! Basis allergieen zijn wel getest trouwens maar kwam niks uit. Mijn dermatoloog wou hier niet aam beginnen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel jaren helemaal onder de eczeem gezeten. Alles gehad: lichttherapie, prednison, teertherapie, hormoonzalf klasse 4, elifel, protopic. Doet allemaal meer slecht dan goed. Ik kwam nog in aanmerking voor immuunsysteem onderdrukkers (zoals Imuran) maar ik voelde aan alles dat dat geen oplossing was. Toen ben ik bij een natuurarts terecht gekomen en ik heb via hem mijn ontlasting laten onderzoeken op candida, parasieten, ontstekingswaardes enzovoort. Daar kwam heel wat uit en daar ben ik met reguliere en alternatieve medicatie en een dieet behandeld. Na een paar weken ging mijn eczeem weg, van 95% eczeem over mijn lichaam, naar af en toe een plekje (10 %). Ik laat nu elk jaar 2-3 keer mijn ontlasting testen zodat we er op tijd bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
superduba schreef:
08-12-2018 00:38
Ik heb heel veel jaren helemaal onder de eczeem gezeten. Alles gehad: lichttherapie, prednison, teertherapie, hormoonzalf klasse 4, elifel, protopic. Doet allemaal meer slecht dan goed. Ik kwam nog in aanmerking voor immuunsysteem onderdrukkers (zoals Imuran) maar ik voelde aan alles dat dat geen oplossing was. Toen ben ik bij een natuurarts terecht gekomen en ik heb via hem mijn ontlasting laten onderzoeken op candida, parasieten, ontstekingswaardes enzovoort. Daar kwam heel wat uit en daar ben ik met reguliere en alternatieve medicatie en een dieet behandeld. Na een paar weken ging mijn eczeem weg, van 95% eczeem over mijn lichaam, naar af en toe een plekje (10 %). Ik laat nu elk jaar 2-3 keer mijn ontlasting testen zodat we er op tijd bij zijn.
Kan je wat meer vertellen over die reguliere en alternatieve medicatie??

Heb zelf accupunctuur gehad bij ook zo'n arts of iets maar hiel niet echt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar of 10 geleden enorme last gehad van seborroisch eczeem. Ik ben er uiteindelijk helemaal vanaf gekomen in mijn gezicht. Ik gebruikte aquasource crème en masker van biotherm en dat waren de enige producten die mijn huid kon verdragen, verder ben ik zure melkproducten gaan gebruiken, veel yoghurt en karnemelk. Toen is het helemaal weggetrokken. De producten die ik van de dermatoloog kreeg werkten niet
Alle reacties Link kopieren
jacky74 schreef:
08-12-2018 23:27
Ik heb een jaar of 10 geleden enorme last gehad van seborroisch eczeem. Ik ben er uiteindelijk helemaal vanaf gekomen in mijn gezicht. Ik gebruikte aquasource crème en masker van biotherm en dat waren de enige producten die mijn huid kon verdragen, verder ben ik zure melkproducten gaan gebruiken, veel yoghurt en karnemelk. Toen is het helemaal weggetrokken. De producten die ik van de dermatoloog kreeg werkten niet
Heb je misschien een linkje naar de aquasource creme? Ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Nog meer tips / ervaringen?:)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf constitutioneel eczeem. Bij mij werken hormoon zalven wel (smeer al 10 jaar). Ik smeer wel vrij zware en lichtere hebben geen tot nauwelijks effect. Heb je van je dermatoloog echt een goed smeerschema meegekregen? Als je niet voldoende hormoonzalf smeert, heeft deze geen effect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven