Gezondheid alle pijlers

Ringworm

28-12-2018 22:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand toevallig de ultieme tip tegen ringworm?
Ik word er nu zo langzamerhand een beetje simpel van,ik heb er zalf voor,wat na weken wel helpt,maar dan komt t ergens anders weer terug.
Google helpt me ook niet echt verder,volgens mij is t een kwestie van weerstand,andere mensen worden verkouden,ik krijg ringworm.
Er zijn ergere dingen,dat weet ik wel,maar heeft iemand nog ideeen?
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte bodyscrub (geen idee of dat goed was) daardoor werd het veeel minder. En daarna gewoon de zalf er op.
Alle reacties Link kopieren
Smeer je t dan niet meer van hier naar daar?
(schijnt ook nog besmettelijk te zijn ,maar ik ben de enigste die t hier altijd heeft)
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
snert schreef:
28-12-2018 22:42
Smeer je t dan niet meer van hier naar daar?
(schijnt ook nog besmettelijk te zijn ,maar ik ben de enigste die t hier altijd heeft)
Ik ben het gaan doen uit pure wanhoop van de jeuk. En ik deed een beetje scrub op m'n vinger en ging wrijven (onder de douche) over de plekken. Dus alleen die stukken. Hielp direct.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal t proberen,de jeuk is echt erg soms 😩!
c'est le ton qui fait la musique
Ringworm is een schimmel toch?

Medisch advies geven mag niet hier, maar informeer eens bij de huisarts voor iets stekers.
Alle reacties Link kopieren
Anders terug naar de huisarts? Een dermatoloog kijkt er een stuk beter naar en neemt de tijd voor je.

Een paar jaar geleden zat mijn HELE bovenlichaam onder de rode kringen. Ik ben tot 4(!) keer toe naar de huisarts geweest die bleef volhouden dat het ringworm was. Ik kreeg allerlei zalfjes en pillen waardoor de plekken vuurrood werden. Uiteindelijk doorverwezen naar de dermatoloog en bleek het huidgriep te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja,t is een schimmel,eigenlijk hoopte ik dat t misschien ook iets met een bepaald soort voeding te maken zou hebben,mijn huisarts is van de symtoombestrijding terwijl ik liever de oorzaak zou aanpakken.
(Als je bananen eet zou t erger worden bijvoorbeeld,maar zo zal t wel niet werken)
Ik heb t al jaren,en t is door middelen van de huisarts nog nooit verdwenen.
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ooit als tip kreeg en wat heel goed werkt:
Selsun kopen, voordat je gaat douchen in je handen een een beetje selsun met water mengen tot het schuimt en dan de plekjes ermee insmeren en aan de lucht laten drogen, daarna gewoon douchen.
Dit kan je doen tot het weg is of nog iets langer voor de zekerheid.

Ik heb er jaren last van gehad en ook terugkerend zoals je zegt en als het nu weer eens opkomt en ik doe dit dan is het heel snel weer weg. (En ook ontelbaar vaak crème gesmeerd die nooit echt goed hielp!)

Succes!
Mijn zoontje had er ook last van, hij liep steeds een nieuwe besmetting op op de opvang.
Je hebt er vast al aan gedacht, maar kan het bij jou niet zoiets zijn? Dat je met kinderen of in de zorg ofzo werkt en dat je daar steeds opnieuw wordt besmet?
Alle reacties Link kopieren
Nee,denk ik niet ,ik werk niet met kinderen,dieren of in de zorg,de 6 collega's die ik heb hebben dit nooit.
Volgens mij is het een weerstand dingetje,ik heb eigenlijk nooit griep of verkoudheid of zo,maar van de 12 maand heb ik minstens de helft ervan last van ringworm.
Ik weet ook wel hoe ik eraan kom,zo'n 10 jaar geleden heb ik 2 boerderijkatten gevangen die eronder zaten,deze heeft de dierenarts toen laten inslapen .
(Ik had beter handschoenen aan kunnen trekken,maar ja)
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/amp/s/nl.m.wikiho ... en%3famp=1
He wat vervelend TO. Ik wist niet dat ringworm iets is dat steeds opnieuw kan blijven opduiken.

Ik heb het jaren geleden gehad, opgelopen in een Afrikaans land. Toen een zalfje gekregen van de dokter en nooit meer last van gehad. Terwijl mijn weerstand ook niet super is, blijkbaar heb ik geluk gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips!ik ga maar s beginnen met de teatree olie!
c'est le ton qui fait la musique

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven