Gezondheid alle pijlers

Tips voor dieet met lichamelijk zwaar werk

02-01-2019 12:01 17 berichten
Dag forummers,

ik moet een paar kilo kwijt dus ik wil wat gezonder gaan eten. Ik weet wel het een en ander van eten, maar het lukt me niet om tijdens werk echt gezond te eten. Ik heb lichamelijk zwaar werk (de hele dag dingen sjouwen) en weinig pauze, dus ik moet veel tussendoor eten. Ik heb geen puf/zin/tijd om 's ochtends iets anders voor mezelf mee te nemen dan een paar boterhammen en een banaan, maar ik eet daardoor op werk veel tussendoortjes omdat ik gewoon echt trek krijg en dat brood ben ik op een gegeven moment wel zat. Een appel vult ook maar voor een kwartiertje. Ik heb ook geen tijd om op werk een cracker met avocado ofzo te maken, en dat vult ook niet genoeg.

Hebben jullie tips voor gezonde maar toch vullende tussendoortjes die niet te moeilijk zijn om te maken?

Groetjes!

PS. Ben 1 dag in de week vrij, dan zou ik wel het een en ander kunnen maken voor de rest van de week
Alle reacties Link kopieren
Hardgekookt ei
Volle yoghurt

En: stevig ontbijten. Havermout oid.
Alle reacties Link kopieren
Bakje kwark, handje noten, zelfgemaakte notenreep als tussendoortje meenemen. Als afvallen makkelijk was waren er wel meer mensen die het deden. Ik denk dus dat je vooral wat gaat merken als je wel puf/zin/tijd maakt. Gezond eten is nou eenmaal tijdrovender als ongezond snacken.
Een, met groente gevulde, omelet meenemen.

Ik maak dit als ik mijn avondeten maak. Is zo gebeurd, kan afkoelen en eet het koud op.
Je kan van een losgeklopt eitje ook een wrap maken (ook avond van te voren) en vullen.
Alle reacties Link kopieren
Meer eiwitten en groente. Bak kwark mee met noten en wat honing, gekookt ei, maaltijd salade met vis of ei dan wel rundvlees. Eet eiwitten bij elke maaltijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Goed gevulde soep. Ik heb een soepmaker, die vul ik 's morgens met groente, linzen, kaas, room, kruiden etc en na 22 minuten heb ik een goed gevulde soep. In een thermoskan en klaar.

Wel zorgen dat er voldoende vet en eiwit in de soep zit, zodat deze echt goed vult.

Oppassen met te veel brood en crackers en ander koolhydraatrijk voedsel. Elke keer wanneer je dit eet maakt je lichaam een stoot insuline aan, waardoor je bloedsuiker na anderhalf uur weer te veel zakt en je weer trek krijgt.

Liever goed brood met veel beleg, dan veel kleine dunne boterhammetjes met dun beleg, en jam. etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Naast boterhammen, 2 krentenbollen tussendoor.

Gebonden soep vult ook goed, kan gewoon uit blik. Opwarmen in bakje op je werk in magnetron.

Rijstwafel met pindakaas. Pindakaas geeft je ook power.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel 4 - 6 boterhammen op een dag eten. Ik viel daar mee af, tijdens een baan die veel energie koste. Daarnaast at ik nog een banaan, een appel, gewoon avondeten en 2 koeken.
Blokjes kaas, portie noten, eetklaar fruit, eetklare groente, mueslireep, kwark, ......

Juist als je zwaar werk doet moet je voldoende voeding(sstoffen) binnenkrijgen.

Melk drinken inplaats van thee of koffie.
Smoothies.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou insteken op meer eiwitten en vetten, en minder koolhydraten.
Dus inderdaad volle zuivel, goed gevulde omeletten/ fritatta's.
Dat vult echt goed. En je valt af.
Je kunt dit laatste ook gemakkelijk van te voren maken en per portie invriezen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Wraps met muhammara, groente, falafel...
Echt zo yummie!
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wat minder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat "vullen" is een illusie omdat je juist minder moet eten om af te vallen dus je zal dan altijd honger hebben. Maar vanwege het goede doel neem je daar dan genoegen mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-01-2019 16:59
Dat "vullen" is een illusie omdat je juist minder moet eten om af te vallen dus je zal dan altijd honger hebben. Maar vanwege het goede doel neem je daar dan genoegen mee.
Dit is echt onzin, bij een goed voedingspatroon hoor je geen/weinig honger te hebben. Honger betekent dat je echt te weinig binnen krijgt!


TO: Ga eens naar een dietist. Gewoon eenmalig, een dietist kan je voedingspatroon en je activiteiten in kaart brengen en een advies op maat maken. In jouw geval dus tips geven over voeding die je snel naar binnen kan werken in je pauzes maar wel veel voedingsstoffen bevat.
Het klinkt alsof je te weinig eet op een dag en daardoor gaat snaaien. Door je hoofdmaaltijden volwaardiger te maken, zul je minder snaaien. Een dietist kan je hierbij helpen. Dit wordt vergoed (minus eigen risico).
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
02-01-2019 19:01
Dit is echt onzin, bij een goed voedingspatroon hoor je geen/weinig honger te hebben. Honger betekent dat je echt te weinig binnen krijgt!


Je moet minder calorieën eten dan je gebruikt om af te vallen. Iets anders is een flauwekulgeloof.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-01-2019 19:28
Je moet minder calorieën eten dan je gebruikt om af te vallen. Iets anders is een flauwekulgeloof.
Ja, maar dat betekent niet dat je automatisch hoeft te verrekken van de honger. Verzadigingsniveau en consistentie is bijvoorbeeld ook van belang. Maargoed geloof wat je wil geloven.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-01-2019 19:28
Je moet minder calorieën eten dan je gebruikt om af te vallen. .
Maar dat betekent niet: honger hebben. Je kan best een deficit creëren zonder honger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven