Gezondheid alle pijlers

operatie na bevalling

22-01-2019 10:19 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

een aantal maanden geleden ben ik bevallen van een mooie dochter. had een bijna totaalruptuur en ben op de verloskamer gehecht. Nu blijkt dat dat niet helemaal goed is gedaan en dat het opnieuw moet. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring sorry, maar is jouw nick jouw echte naam. Dan zou ik het snel aanpassen!
Don't cry, buy a bag and move on.
Nee, ik heb direct na de bevalling onder narcose hechtingen moeten krijgen, kan ik je misschien toch helpen met vragen?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
22-01-2019 11:35
Nee, ik heb direct na de bevalling onder narcose hechtingen moeten krijgen, kan ik je misschien toch helpen met vragen?
misschien wel..

hoe lang heeft het bij jou geduurd ? Ik moet ook kiezen tussen ruggenprik en narcose... wat beveel je aan?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er precies niet goed gegaan dan en wat gaan ze nu doen?
Alle reacties Link kopieren
ben niet goed gehecht, en ze gaan t open maken en opnieuw hechten
annemiekegrunsven88 schreef:
22-01-2019 12:21
misschien wel..

hoe lang heeft het bij jou geduurd ? Ik moet ook kiezen tussen ruggenprik en narcose... wat beveel je aan?
Wat bedoel je met het? De operatie of herstel?
Alle reacties Link kopieren
de operatie... is voor mij helemaal nieuw... nog nooit gehad en wat raad je aan?
Alle reacties Link kopieren
hier ook totaalruptuur en gehecht, lijkt wel goed te zitten (of in elk geval, ik denk het) ik heb een ruggeprik gehad bij de hechtingen en dat beviel me echt heel goed, ik zou echt niet voor narcose kiezen (maar jij misschien wel). Ik vond het zetten van de prik bijna pijnloos en heb de hele operatie niet gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet precies wat er is mis gegaan en waarom ze nu het opnieuw gaan doen. De anesthesist geeft meestal wel aan wat beter is, een ruggenprik of narcose. Als je angstig bent dit ook bij anesthesist benoemen.
annemiekegrunsven88 schreef:
22-01-2019 13:54
de operatie... is voor mij helemaal nieuw... nog nooit gehad en wat raad je aan?
Onder narcose. Ik had geen keuze tussen de ruggenprik en narcose maar ik ben erg blij dat ik hem onder narcose heb gehad, de ruptuur was erg moeilijk te hechten. Hoelang de operatie duurde weet ik niet meer heel zeker maar ik geloof dat ik met 1,5 uur weer wakker was.
Alle reacties Link kopieren
oke dat valt mee... mag ik vragen hoe je de narcose hebt toegediend gekregen?

wat er is misgegaan is dat het te strak gehecht is waardoor het pijn doet en niet netjes aan elkaar gegroeid is
Via infuus.
Alle reacties Link kopieren
heb je verder ook nog iets van een masker gehad of dat dan niet?
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Andere ingreep maar narcose via infuus en in slaap komen door 2 keer in een masker ademen. Niet eng en werkte perfect.
Alle reacties Link kopieren
oke dus eerst maskertje op en dan infuus neem ik aan?
ik denk dat ik toch voor narcose ga dan...
Alle reacties Link kopieren
annemiekegrunsven88 schreef:
22-01-2019 14:24
oke dus eerst maskertje op en dan infuus neem ik aan?
ik denk dat ik toch voor narcose ga dan...
Geen ervaring hier, wel verpleegkundige.

Welke narcose jij kan krijgen is afhankelijk van jou en het ziekenhuis. Wanneer de keuze voor jou erg afhangt van hoe jij de narcose krijgt, is het misschien een idee om in gesprek te gaan met de arts.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
annemiekegrunsven88 schreef:
22-01-2019 14:24
oke dus eerst maskertje op en dan infuus neem ik aan?
ik denk dat ik toch voor narcose ga dan...
Nee. Infuus krijg je als je "klaar gemaakt" wordt voor de operatie. Dan krijg je bloeddrukband, plakkers voor hartbewaking en infuus al. In de ok krijg je masker om in slaap te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven