Gezondheid alle pijlers

Verwijderen litteken

27-02-2019 11:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier ervaring met het laten verwijderen van een oud litteken?

Het gaat om een litteken op mijn been van ongeveer 6 jaar oud. Het is destijds niet gehecht, ik heb na de genezing wel een jaar lang elke dag speciale olie gesmeerd. Dit en de tijd heeft natuurlijk wel veel gedaan, maar het is nog duidelijk zichtbaar en ik merk dat het me steeds meer dwars zit.
Ik heb al het een en ander opgezocht over verschillende behandelingen die al dan niet vergoed worden na een verwijzing van de huisarts. Ik ga ervan uit dat het voor mij niet vergoed zal worden maar wat dan de prijzen zijn kan ik niet goed vinden. Ook lees ik dat je regelmatig terug moet komen voor de behandelingen.

Nu vraag ik me af, wie heeft dit gedaan en hoe ging het proces? Hoe is het resultaat geworden, hoeveel tijd was je aan de behandelingen kwijt en hoeveel geld heeft het gekost? Ik hoop dat iemand zijn ervaring wil delen!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je een litteken weg laten halen dan? Daar komt toch een nieuw litteken voor in de plaats? Oprechte vraag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring msar heb wel lelijke littekens. Mijn huid maakt gewoon geen mooie littekens
Als je er een laat weghalen krijg je dáárvan ook weer een litteken he
Doreia* schreef:
27-02-2019 11:30
Hoe kun je een litteken weg laten halen dan? Daar komt toch een nieuw litteken voor in de plaats? Oprechte vraag.
Misschien via eenzelfde techniek als het weghalen van tatoeages?
Nooit van gehoord dat dit zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Of laten opereren zodat het litteken eruit wordt gesneden.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
27-02-2019 11:51
Of laten opereren zodat het litteken eruit wordt gesneden.
Ja en dan? Dan blijf je daar de littekens toch van zien?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
27-02-2019 11:30
Hoe kun je een litteken weg laten halen dan? Daar komt toch een nieuw litteken voor in de plaats? Oprechte vraag.

Dat klopt. Soms kan er weg resultaat behaald worden als het een heel lelijk litteken is. Dan kunnen ze hem wat mooier maken. Maar het blijft een litteken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-02-2019 11:31
Misschien via eenzelfde techniek als het weghalen van tatoeages?

Dan laseren ze de inkt stuk, wat dan door je lichaam wordt afgevoerd. Hoe had je je dat bedacht met een litteken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
27-02-2019 12:02
Dan laseren ze de inkt stuk, wat dan door je lichaam wordt afgevoerd. Hoe had je je dat bedacht met een litteken?
Ik heb hopelijk niet de indruk gewekt dat ik het zou weten.
Alle reacties Link kopieren
Je kan inderdaad een litteken laten wegsnijden, het gecorrigeerde litteken is dan minder dik, groot en rood en opvallend. Maar er zijn ook mogelijkheden met lasertherapie voor kleine littekens en acne bijvoorbeeld.

Dit zijn de bekendste, maar er zijn ook nog opties met injecties, siliconen, pleisters en weet ik wat nog meer. Opties genoeg dus, daarom vroeg ik me af wat de resultaten en koste zijn bij mensen die het hebben gedaan. Want daar kan ik dus weinig over vinden.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je gaat er hier op het forum niet achter komen. Wij weten immers niet welke methode er dan toegepast kan worden, hoe groot het litteken is, etc.
Het beste kun je dan toch een afspraak maken met je huisarts om dit voor te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
27-02-2019 11:30
Hoe kun je een litteken weg laten halen dan? Daar komt toch een nieuw litteken voor in de plaats? Oprechte vraag.
.
Het kan ook niet altijd. Ligt er een beetje aan waarom het niet mooi geheeld is. Sommige mensen maken lelijke littekens en bijvoorbeeld bij donkere mensen ontstaat er vaak meer of donkerder littekenweefsel.

Bij mij is een litteken uit een periode dat ik in mindere conditie was en waar spanning op had gestaan jaren later netter gemaakt tijdens een operatie (met medische reden, dus werd vergoed).
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-02-2019 14:51
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je gaat er hier op het forum niet achter komen. Wij weten immers niet welke methode er dan toegepast kan worden, hoe groot het litteken is, etc.
Het beste kun je dan toch een afspraak maken met je huisarts om dit voor te leggen.
Ik snap dat het heel erg afhankelijk is van de eigen situatie en zal het zeker een keer aan m'n arts voorleggen. Maar in de tussentijd ben ik gewoon benieuwd hoe het bij anderen is gegaan. Of het resultaat ook op lange termijn goed was. Of dat het gewoon heel veel gedoe voor weinig resultaat was, kan ook nog natuurlijk.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit pleisters gekregen voor een verdikt litteken op mijn kin. Verwachtte er niks van maar werkte uitstekend. Voorgeschreven door een plastisch chirurg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn litteken laten verkleinen door een operatie. Dat ging allemaal wel snel en makkelijk maar er zit natuurlijk nog steeds een (groot) litteken. Dus of ik het nog eens zou doen? Waarschijnlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
27-02-2019 14:39
Je kan inderdaad een litteken laten wegsnijden, het gecorrigeerde litteken is dan minder dik, groot en rood en opvallend. Maar er zijn ook mogelijkheden met lasertherapie voor kleine littekens en acne bijvoorbeeld.

Dit zijn de bekendste, maar er zijn ook nog opties met injecties, siliconen, pleisters en weet ik wat nog meer. Opties genoeg dus, daarom vroeg ik me af wat de resultaten en koste zijn bij mensen die het hebben gedaan. Want daar kan ik dus weinig over vinden.
Ik denk omdat het de meeste mensen niet zo veel kan schelen? en dat het meer tussen de oren zit dan dat het echt zo oerlelijk is.

Wat maakt zo'n littekentje nou uit, het zit op je béén, dat ziet toch niemand.
Echt ik heb 2 flinke japen in mijn gezicht. Vriendin met problemen over een klein dingetje in haar gezicht en dat het zooo erg is en iedereen het ziet etc.Toen vroeg ik haar wat ze dan wel niet van mijn littekens moest vinden... eh, héb jij die dan :facepalm: :D eh ja. Was haar nog nooit opgevallen.
En het zijn flinke hoor. Een jaap met dikke randen een halve cm onder de wenkbrauw en dan tot slaap. En een van ooghoek tot mondhoek langs neus.
Tis jammer maar helaas. Om daar nu een operatie voor te moeten ondergaan vind ik belachelijk. En het bewijst dat het meer tussen je eigen oren zit dan dat het mensen opvalt.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
27-02-2019 15:56
Ik denk omdat het de meeste mensen niet zo veel kan schelen? en dat het meer tussen de oren zit dan dat het echt zo oerlelijk is.
...
Om daar nu een operatie voor te moeten ondergaan vind ik belachelijk. En het bewijst dat het meer tussen je eigen oren zit dan dat het mensen opvalt.
Je hebt helemaal gelijk, ik doe dit ook niet voor anderen maar voor mezelf. Het gaat me met name om de manier waarop ik aan het litteken ben gekomen namelijk, daar wil ik liever niet steeds aan herinnerd worden. Ik had gehoopt dat het met de tijd voldoende zou vervagen maar dat is helaas nogal tegengevallen.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
27-02-2019 16:12
Je hebt helemaal gelijk, ik doe dit ook niet voor anderen maar voor mezelf. Het gaat me met name om de manier waarop ik aan het litteken ben gekomen namelijk, daar wil ik liever niet steeds aan herinnerd worden. Ik had gehoopt dat het met de tijd voldoende zou vervagen maar dat is helaas nogal tegengevallen.
Een Hypnotiseur.
Oftewel, een heel stoer verhaal verzinnen voor dat litteken, en dan een Hypnotiseur gebruiken om dit verhaal, inclusief een scala aan details, in je onderbewustzijn laten programmeren. Dit zodat dit het verhaal is dat als eerste bij jou opkomt wanneer je het litteken ziet en je dat verhaal ook verteld wanneer er door onbekenden naar wordt gevraagd.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Hou je van tattoo’s? Zo ja dan is dat nog een optie. Want er zijn genoeg artiesten die iets prachtigs kunnen maken van een litteken.

Hier wat voorbeelden https://www.nsmbl.nl/20-prachtige-tatto ... -bedekken/
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
27-02-2019 15:23
Ik snap dat het heel erg afhankelijk is van de eigen situatie en zal het zeker een keer aan m'n arts voorleggen. Maar in de tussentijd ben ik gewoon benieuwd hoe het bij anderen is gegaan. Of het resultaat ook op lange termijn goed was. Of dat het gewoon heel veel gedoe voor weinig resultaat was, kan ook nog natuurlijk.

Omdat het zeer hoogstwaarschijnlijk niet vergoed gaat worden door je verzekering, kun je (zonder verwijzing van je huisarts) een afspraak maken bij een plastisch chirurg in een privé-kliniek.

Hij of zij kan dan de (on)mogelijkheden met je bespreken en je een kostenraming geven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
27-02-2019 18:10
Hou je van tattoo’s? Zo ja dan is dat nog een optie. Want er zijn genoeg artiesten die iets prachtigs kunnen maken van een litteken.

Hier wat voorbeelden https://www.nsmbl.nl/20-prachtige-tatto ... -bedekken/
Wauw daar zitten hele gave dingen tussen zeg!

Bedankt voor de ervaringen/ideeën tot zo ver, ik neem ze allemaal mee :)
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Littekens zijn niet lelijk mijn inziens. Beschouw het zelf als een soort weerspiegeling van het leven! Maar als je mentaal last hebt van je litteken is dat natuurlijk niet plezierig. Ben je al bij de dokter geweest en merk je daarom op dat het wel niet vergoed zou worden? Als dat het geval is kom je uit bij plastische chirurgie en dat is wel kostbaar maar er zijn voldoende aanbieders waarbij je bijvoorbeeld in termijnen kan betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven