Gezondheid alle pijlers

Opnieuw maagballon

03-03-2019 16:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.
Morgen wordt er een maagballon bij mij geplaatst. Heel graag wil 20 kg afvallen en dit blijvend proberen te houden. Ik zie erg tegen de eerste 3 dagen op omdat je erg beroerd kan zijn. Zijn er hier mensen die ooit een maagballon hebben gehad of iemand kent die ook een maagballon heeft gehad en hoe dit verder nadat het eruit is gegaan is verlopen..
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt dat dan? Blijft die ballon een vast bepaalde tijd zitten of gaat hij eruit zodra je die 20 kilo kwijt bent?
En hoe kan je dan voorkomen dat je meteen weer aankomt?

Enige die ik ken waarbij het nog gedaan werd was als voorbereiding voor een gastric bypass.
Deze persoon droeg het gewicht vooral op de buik en daardoor was een bypass haast niet mogelijk.
Er werd voor een half jaar een ballon geplaatst om af te vallen en met het verwijderen van de ballon werd de maag meteen verkleind.
Ik heb er ook een willen hebben, maar hier doen de ziekenhuizen het niet meer. Dat zal ook niet zomaar zijn, maar je hebt de keus al gemaakt, dus succes!
Alle reacties Link kopieren
Voor 20 kilo een maagballon?
En dat al voor de tweede keer?
Is het niet handiger/slimmer om je eetpatroon bij te stellen?
En voortaan anders, gezonder te gaan eten?
karin6789 schreef:
03-03-2019 16:54
Voor 20 kilo een maagballon?
En dat al voor de tweede keer?
Is het niet handiger/slimmer om je eetpatroon bij te stellen?
En voortaan anders, gezonder te gaan eten?
Daar zal ze vast niet zelf al over nagedacht hebben..... :nope:
Alle reacties Link kopieren
Anoniem1234567891 schreef:
03-03-2019 16:57
Daar zal ze vast niet zelf al over nagedacht hebben..... :nope:
Niet nadenken, maar doen!
Gezond gaan eten, bedoel ik dan, niet een maagballon voor de tweede keer laten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
20 kilo? En daar een maagballon voor nemen? Helpen een ander eetpatroon en sporten jou niet? En waarom ben je weer aangekomen?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
03-03-2019 17:00
20 kilo? En daar een maagballon voor nemen? Helpen een ander eetpatroon en sporten jou niet? En waarom ben je weer aangekomen?
Teveel eten te weinig bewegen ? Ja ik raad zomaar even wat :biggrin:
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Wat idioot dat artsen hier aan mee werken en TO niet naar een goede dietiste sturen.
karin6789 schreef:
03-03-2019 17:03
Wat idioot dat artsen hier aan mee werken en TO niet naar een goede dietiste sturen.
Wie zegt dat dat niet gebeurt is dan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen maagverkleining TO?
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel succes wensen morgen. :hug:
En probeer je vooral niets van de negatieve reacties hier aan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem1234567891 schreef:
03-03-2019 16:57
Daar zal ze vast niet zelf al over nagedacht hebben..... :nope:
Als je voor de 2e keer weer een maagballon neemt, dan is er iets mis gegaan ja. Zo zie je maar dat afvallen 80% mindset is en 20% bewegen. Je kan ballonnen, maagverkleining doen wat je wil, zolang niets veranderd in je hoofd, dan blijf je gewoon aankomen. Het is een hulpmiddel geen blijvende oplossing.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
03-03-2019 17:28
Als je voor de 2e keer weer een maagballon neemt, dan is er iets mis gegaan ja. Zo zie je maar dat afvallen 80% mindset is en 20% bewegen. Je kan ballonnen, maagverkleining doen wat je wil, zolang niets veranderd in je hoofd, dan blijf je gewoon aankomen. Het is een hulpmiddel geen blijvende oplossing.
Maagverkleining is toch echt een heel ander geval dan zo'n ballon die er na verloop van tijd weer uitgehaald wordt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
03-03-2019 17:24
Waarom geen maagverkleining TO?
De meeste mensen zijn met 20 kilo overgewicht niet zwaar genoeg voor een maagverkleining.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
03-03-2019 17:40
De meeste mensen zijn met 20 kilo overgewicht niet zwaar genoeg voor een maagverkleining.
Ik heb er inmiddels over gelezen ja.
Maar als je dat voor een tweede keer moet laten doen, dan is er toch iets mis gegaan met het doorvoeren van een ander en gezonder eet en bewegingspatroon.
Wil het effect blijvend zijn, dan is dat toch wel aan te raden.
Of dan maar weer voor de derde keer een maagballon?
Alle reacties Link kopieren
het lijkt mij sowieso heftig zo een balon in je maag. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
03-03-2019 17:45
Ik heb er inmiddels over gelezen ja.
Maar als je dat voor een tweede keer moet laten doen, dan is er toch iets mis gegaan met het doorvoeren van een ander en gezonder eet en bewegingspatroon.
Wil het effect blijvend zijn, dan is dat toch wel aan te raden.
Of dan maar weer voor de derde keer een maagballon?
Tja, het aanpassen van je eetpatroon is niet voor iedereen zo simpel, daarom is het resultaat van zo'n maagballon vaak niet blijvend.
Maar hé, iedereen die gaat afvallen is er van overtuigd dat zij na het afvallen niet meer zullen aankomen.
Dus, vooral positief blijven hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
.
.
Opnieuw? Wat ging er de eerste keer dan mis dat het nu weer moet?
Alle reacties Link kopieren
Nou; aan mijn lijf geen polonaise. Per slot van rekening hoef je je alleen maar aan een eetlijstje te houden. Je jaagt je liefdevol voederende dochter de deur uit, en eet alleen maar dat wat je van tevoren heb samengesteld als "ontbijt" "lunch" en "diner". Verder niets; klaar. Simpel genoeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik hoor alleen maar dat wat jij wil een korte termijn oplossing is.
waarom zou het de tweede keer wel lukken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 2003 (toen ik 23 was en 108 kilo woog bij 1m61) een maagballon gehad. Via een privékliniek, want verzekering vergoedde het toen niet. Een maagverkleining wilde ik niet, want ik wilde niet de rest van mijn leven weinig kunnen eten. Ook wilde ik nog zwanger worden en was de voorkeur voor andere opties.

De maagballon zou normaal 6 maanden blijven zitten. Na 4 maanden heb ik hem laten verwijderen, want ik kon bijna niks binnenhouden. Ik ben toen 18 kilo afgevallen in die 4 maanden.

Na het verwijderen was mijn maaginhoud weer als voorheen en kon ik weer normaal eten. Toen ben ik langzaamaan weer aangekomen tot ik zelfs 125 kilo woog.

Toen heb ik een laatste poging gedaan op eigen houtje, omdat ik die maagballon niet nog een keer wilde (en kon betalen) en geen maagverkleining wilde.

Ik ben begonnen met gezonder eten door kcal te tellen en meer te gaan bewegen door 2-3 keer per week naar de sportschool te gaan. Na 1 maand was ik al 10 kilo kwijt! Dit motiveerde dus doorgegaan. Na 1 jaar woog ik nog maar 70 kilo. Daarna ging het langzamer, maar na totaal anderhalf jaar was ik 65 kilo afgevallen...

Inmiddels heb ik 4 kinderen (waaronder een tweeling dus 3 keer zwanger) en bleven er elke keer zwangerschapskilo's hangen. Maar 2 jaar na de tweeling ben ik op eigen houtje van 86 naar 68 kilo afgevallen. En 2 jaar na de jongste van 83 naar 65 kilo.

Inmiddels blijf ik nu stabiel op 68-69 kilo ondanks af en toe een wijntje en wat lekkers in het weekend.

Ik heb een vitamine B12-tekort, waarschijnlijk doordat de maagballon schade heeft aangebracht aan de maagwand onderin. Ook heb ik andere tekorten, zoals een lage vitamine B3 en foliumzuur en Ferritine. De opname van vele vitamines en mineralen uit voeding is dus verstoord.

Een maagballon leert je niks. Het leert je niet gezonder te eten of meer te bewegen. Dus uiteindelijk bereik je er weinig mee op de lange termijn. En het blijft een lichaamsvreemd iets dus wel kans op blijvende complicaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven