Gezondheid alle pijlers

Jeukende ellende aan schaamlippen

10-03-2019 13:28 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Talloze topics over dit onderwerp, maar toch een nieuwe. Om de jeuk van me af te schrijven :-| word er GEK van. Samenvattend:

41 jaar, geen pil etc., bekend met schimmelinfecties maar altijd relatief kort en nu sinds twee maanden gierende jeuk. Canesten helpt klein beetje maar gaat niet over. Niet krabben is heel lastig dus wel paar wondjes gekrabt en rode huid. Tussen binnenste en buitenschaamlip witte verkleuring huid (niet scherp begrensd).

Morgen huisarts bellen om te checken. Ben beetje bang voor LS hoewel ik de witte huid al langer heb en tot op heden geen LS eraan is toegewezen. En hopelijk iets om echt van de jeuk af te komen.

Lotgenoten of gewoon jeukafleidend kletsen? Welkom :-))
Alle reacties Link kopieren
Stress.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jouw klachten klinken wel erger dan wat ik had. Maar ik kwam er na vele jaren van (lichte) vaginale klachten achter dat ander wasmiddel veel verschil maakt.

Het zal geen wonderen verrichten denk ik omdat je al best heftige klachten hebt. Maar misschien maakt het een klein verschil. Zelf heb ik iig minder klachten nu ik met Seepje was. Laatst had mijn moeder een keer mijn was gedaan met gewoon wasmiddel en meteen weer mijn oude klachten.
(Heb geen aandelen, haha)

Succes morgen!
Je kunt méér.
Laat je ajb door verwijzen naar een gynaecoloog. Mijn huisarts herkende mijn klachten ook niet direct als LS,maar besloot me desondanks wel door te sturen naar de gynaecoloog. Daar werd inderdaad LS geconstateerd.

Als dat het wel blijkt te zijn, is een goede behandeling belangrijk!
Wat is LS? Waarom ben je niet eerder naar de huisarts gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat is LS?
Alle reacties Link kopieren
Je zeker goed laten bekijken door een huisarts en eventueel gyn.
Bij ls is het zo belangrijk dat het tijdig opgespoord wordt.
En ja ik spreek helaas uit ervaring.
LS is lichen sclerosus.

Een aandoening waarvan men de oorzaak niet kent. Er is ook geen oplossing voor. Het kan behandeld worden met hormoonzalf.

Onbehandeld laten kan erg vervelende gevolgen hebben
Alle reacties Link kopieren
Ls is lichen sclerose. Chronische aandoening met witte verkleuring, jeuk en mogelijke verschrompeling van vagina. Behandeling en controles zijn nodig. Dat heb je liever niet...

Ik ben nog niet naar ha geweest omdat ik hoopte dat het met canesten en niet krabben (#fail) over zou gaan. Maar dat gaat niet.

Overigens denk ik inderdaad dat stress bij mij van grote invloed is en dat het een vicieuze cirkel is. Stress = krabben = wondjes = jeuk = stress etc.
Alle reacties Link kopieren
Komkommer schijfjes kunnen helpen om de jeuk wat te verzachten.
Liefde is een werkwoord
Alle reacties Link kopieren
@binkie, hoe gaat het met jou nu?
Alle reacties Link kopieren
En met jou mallebeppie?
.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 10-03-2019 13:47
Reden: dubbel
88.24% gewijzigd
moestuintje schreef:
10-03-2019 13:41
Ls is lichen sclerose. Chronische aandoening met witte verkleuring, jeuk en mogelijke verschrompeling van vagina. Behandeling en controles zijn nodig. Dat heb je liever niet...

Ik ben nog niet naar ha geweest omdat ik hoopte dat het met canesten en niet krabben (#fail) over zou gaan. Maar dat gaat niet.

Overigens denk ik inderdaad dat stress bij mij van grote invloed is en dat het een vicieuze cirkel is. Stress = krabben = wondjes = jeuk = stress etc.
Ik heb hier ook last van gehad (ook door stress) en ik smeerde er sudocreme op en hielp prima, het verzacht en geneest (zit zink in). En werkt voor meerdere kwaaltjes! aambeien, koortslip etc.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 10-03-2019 13:53
Reden: aanvulling
4.76% gewijzigd
Moon-Alisa schreef:
10-03-2019 13:32
Jouw klachten klinken wel erger dan wat ik had. Maar ik kwam er na vele jaren van (lichte) vaginale klachten achter dat ander wasmiddel veel verschil maakt.

Het zal geen wonderen verrichten denk ik omdat je al best heftige klachten hebt. Maar misschien maakt het een klein verschil. Zelf heb ik iig minder klachten nu ik met Seepje was. Laatst had mijn moeder een keer mijn was gedaan met gewoon wasmiddel en meteen weer mijn oude klachten.
(Heb geen aandelen, haha)

Succes morgen!
Naar de huisarts.
En Dit.
En stoppen met suiker eten.
En alhoewel dit discutabel is helpt bij mij de rode lactacyd wassen en na het douchen Bepanthen ook. Maar dat gebruik ik alleen in noodgevallen en sporadisch.
Ik heb momenteel weinig klachten. Ik gebruik 1x per week een hormoonzalf. De andere dagen een basiszalf.

Eerste tekenen bij mij waren een lichte verkleuring van de huid tussen de schaamlippen. En ik zag dat de vorm veranderde. Jeuk had ik toen nog niet.

Het afgelopen jaar heb ik incidenteel jeuk gehad. Ik mag dan wat vaker de hormoonzalf gebruiken. Het is nu rustig. Ik hoef niet terug naar de gynaecoloog. Wel jaarlijks controle door de huisarts en bij problemen terug naar de gynaecoloog.

Helaas heb ik al eens eerder een vervelende gynaecologische diagnose gehad, wat o.a. vrijen bemoeilijkt en nu dus deze diagnose er overheen, wat op een andere manier problemen kan veroorzaken. Ik ben er soms best verdrietig door.

Ik ben al een tijd single, maar zou best graag weer een relatie willen, maar laat het er bij zitten omdat ik weet dat seks een probleem is(welke man zit daar op te wachten? En ik wil mezelf die teleurstelling ook besparen...)

Ik heb kort geleden dan ook een belangrijke beslissing genomen. Lang getwijfeld. Ik ben begonnen met bekken bodem therapie.
Alle reacties Link kopieren
moestuintje schreef:
10-03-2019 13:41
Ls is lichen sclerose. Chronische aandoening met witte verkleuring, jeuk en mogelijke verschrompeling van vagina. Behandeling en controles zijn nodig. Dat heb je liever niet...

Ik ben nog niet naar ha geweest omdat ik hoopte dat het met canesten en niet krabben (#fail) over zou gaan. Maar dat gaat niet.

Overigens denk ik inderdaad dat stress bij mij van grote invloed is en dat het een vicieuze cirkel is. Stress = krabben = wondjes = jeuk = stress etc.
Hup naar je ha. En waarom heb je dat liever niet?

En stop met behandelen zonder overleg met de ha. Er staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing dat als het langer aanhoudt je naar je ha moet... jep, even nagekeken, na 7 dagen moet je naar je ha...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Dat van suiker geloof ik ook. Het is vast een optelsom of LS.

Maar voor nu zooooo lastig om niet te krabbelen o_o
Alle reacties Link kopieren
@kia, ik wil wel naar ha hoor. Dat is het niet. Maar ik wilde het eerst zelf proberen omdat ik weet dat ik krab en het dus erger maak etc. Maar ja, kansloos dus. Morgen ga ik bellen
Koud washandje al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
@mallebeppie, wat is dat voor therapie? Klinkt pittig...?
Alle reacties Link kopieren
Je vagina wassen en katoenen onderbroek dragen wat doorlucht. Ik neem standaard een flesje water mee naar de wc om mijn vagina te wassen thuis heb ik een gieter. Als je plast loopt het langs je vagina heen en dan helpt het niet om met papieren doekje af te vegen. Je vagina vaker wassen met water. Mensen vegen hun poep weg, maar de geur blijft nog hangen.

In dit geval naar de huisarts gaan.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 10-03-2019 14:15
15.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor de ergste jeuk nu zou ik ook iets van penatencreme smeren.

Daarna naar de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Het kan aan droogheid liggen. Ik kreeg het een keer, nadat ik heel veel moest plassen achtereen, waardoor me lippen schraal werden van het vele afvegen. Vervolgens intand gehouden door krabben en tijdens het afvegen het niet kunnen laten om met toiletpapier nog even grondig te schuren. Het kan ook komen door vagina droogheid, je zou bijvoorbeeld multi-gyn liguigel kunnen proberen.
Heel plat gezegd: ik moet weer opnieuw leren ontspannen, zodat penetratie mogelijk wordt zonder pijn.

Seks doet pijn bij mij. Vicieuze cirkel, want ik span aan, terwijl ik eigenlijk moet loslaten.

De ingang van de vagina is aangedaan door beide aandoeningen. Dus het wordt een uitdaging zal ik maar zeggen :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven