Gezondheid alle pijlers

help me out

11-03-2019 16:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik zit met een probleem. Ik ben inmiddels meer dan twee maanden zwanger, maar ik wil mijn zwangerschap afbreken.
Maar mijn vriend, schoonfamilie en mijn familie dwingen mij om het kind te houden. Ik persoonlijk ben er niet klaar voor, tusssen de vader van het kind en ik gaat het niet goed meer. Nou heb ik tegen iedereen gezegd dat bij mijn laatste afspraak iets slechts werd geconstateerd met de baby( ik had last van bloedingen) Nu forceren mijn vriend en zijn familie om een afspraak te maken bij de verloskundige om te kijken wat er aan de hand is.
Mag ik mijn verloskundige vragen om voor mij te liegen? Zodat zij kan zeggen dat het misschien beter is om de zwangerschap te verbreken.
Vooral als dit om mijn eigen veiligheid gaat? Als zij erachter komen dat ik de zwangerschap heb afgebroken, vrees ik voor mijn leven.

gr.
flowerpower
Alle reacties Link kopieren
Ga eens praten bij het Fiom.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar dat je niet gesteund wordt door je familie en je vriend. :hug:
Ik heb verder geen advies voor je, hopelijk anderen hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt wel heel erg heftig. Vooral je laatste zinnen!
Als het echt zo erg is, zou ik eens serieus overwegen om naar een vrouwenopvanghuis te vluchten.
flipje2 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 17:03
0.98% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nee, een verloskundige mag niet liegen. Ga naar het Fiom.
ik geef mn bek ook maar een douw
je kunt ook naar je huisarts gaan
Alle reacties Link kopieren
Een verloskundige mag niets zeggen tegen iemand anders, ook niet de vader, zonder jouw toestemming.

Liegen mogen ze zeker niet!

Ga eens praten bij de FIOM of huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat het je lukt om je eigen keuzes te maken. Ik heb niet echt advies, behalve dan wat er al is gezegd. Laat je niks dwingen en als je echt vreest voor je leven ga dan alsjeblieft naar een blijf van mijn lijf huis.

Jouw lichaam, dus jouw keuze!!

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het beter is als je voor jezelf kiest en weggaat bij die man en zijn familie. Sterke TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst doen waar je voor kiest en het daarna pas zeggen (als je dat wil want ook dat ben je niemand verplicht).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
bedankt iedereen voor jullie berichtjes.. Ik zie heel vaak voorbij komen dat ik fiom zou moeten contacteren, maar wat kunnen zij voor mij betekenen in deze situatie..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat daar vragen. Ze kunnen je in ieder geval meerdere opties bieden en zij kunnen met jou allerlei scenario's afwegen.
Eerst maar al es definitief breken met je ex-partner.

Ben je al van zijn familie af.


Of is het een optie om de zwangerschap wel te voldragen en het kind volledig te laten opvoeden door zijn vader?
Maar dat jullie dus wel uit elkaar gaan en jij niets met het kind te maken hebt.


Was deze zwangerschap gepland? Of niet?
En waarom weet iedereen (beide families) er al van terwijl jij twijfelt of je het wel wil houden?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
11-03-2019 19:30
Eerst maar al es definitief breken met je ex-partner.

Ben je al van zijn familie af.


Of is het een optie om de zwangerschap wel te voldragen en het kind volledig te laten opvoeden door zijn vader?
Maar dat jullie dus wel uit elkaar gaan en jij niets met het kind te maken hebt.


Was deze zwangerschap gepland? Of niet?
En waarom weet iedereen (beide families) er al van terwijl jij twijfelt of je het wel wil houden?
Volgens mij heeft TO het al moeilijk genoeg.
Je kan gewoon naar een abortuskliniek gaan, tas spullen mee en niet meer terug naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Via je huisarts kun je verwezen worden naar een abortus kliniek zonder dat je daar iemand over hoeft in te lichten. en je huisarts mag het ook niemand vertellen dus dat is relatief veilig.
Hoewel ik er eigenlijk erg op tegen ben dit op deze wijze zonder medeweten van vader of verdere familie te doen maakt iets in jouw verhaal dat ik dat hier juist wel denk dat je dit beter alleen kan doen.

Ga sowieso praten met je huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je veiligheid van belang is maar wat als je een abortus hebt gedaan en niets is veranderd?

Zoals je aangaf je leven niet veilig te zijn,

als hij erachter komt dat de baby er niet is ben je terug bij af.
En wat madeliefjess al aangaf ... verloskundige mogen niet liegen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Moire schreef:
11-03-2019 20:31
Je kan gewoon naar een abortuskliniek gaan, tas spullen mee en niet meer terug naar huis.
Dit!

Jij bent je ex geen uitleg verschuldigd. Zorg eerst maar zsm van je zwangerschap af te komen dan hoef je niks meer met hem te maken te hebben.
Wauw wat heftig meid!

Ik heb hier ook ervaring in. Echter stond mijn vriend wel achter me en hebben we samen de keus gemaakt om een afspraak te maken met een abortus kliniek.

Je mag me altijd even PBen als je meer informatie wilt, ik wil je graag helpen.

1 tip, je moet het niet houden omdat je onder druk wordt gezet. Als jij het niet ziet zitten moet je het niet doen.
Je bent 8 weken ver, ik heb het zelf gedaan in mijn 9e week, ik weet dus precies wat je meemaakt, buiten het feit om dat je familie je tegen zit. Wacht niet te lang, want hoe langer je wacht hoe beperkter je keuzes zijn en hoe lastiger het zal worden.

PB me en wellicht kan ik wat voor je betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven