Gezondheid alle pijlers

Herstel na blindedarmoperatie

11-03-2019 17:15 15 berichten
Hoi,

Vorige week is middels een laparoscopie mijn blindedarm verwijderd. Ik was benieuwd naar hoe anderen het herstellen hebben ervaren en hoe lang het duurde voor je weer op de been was.
En had je ook zo’n last van het gas in je lijf? o_o
Alle reacties Link kopieren
Alleen zere schouders, maar dat was na een paar dagen over. Na 2 weken weer opgeknapt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn man heeft een halfjaar thuis gezeten en voelde zich pas na twee jaar weer echt de oude. En normaal piept ie nooit ergens over.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na twee weken alweer aan het werk. Maar eigenlijk was dat veel te vroeg, voelde me echt verschrikkelijk moe en best last gehad van mijn darmen en van de wond. De moeheid duurde overigens echt een paar maanden ofzo voordat ik me eigen weer fit voelde.

Dus doe rustig aan en neem de tijd. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ah ja! Die hele blinde darm operatie vond ik niet zo erg, maar dat gas!!!! Wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn rond schouders/sleutelbeen.
Was na 3 dagen weer begonnen met werken, maar werd door mijn leidinggevende naar huis gestuurd omdat ik groen zag...... o_o Na een weekje weer aan het werk en best aardig hersteld.
Sterkte!
Ik heb me denk ik 2 weken beroerd nog gevoeld, heel veel last van mijn buik en buikspieren. Waren ook wel complicaties opgetreden en heb een aantal dagen in het ziekenhuis moeten verblijven, dat zal niet meegeholpen hebben qua herstel vermoed ik
Alle reacties Link kopieren
Ik had een geperforeerde blindedarmontsteking, 4 dagen ziekenhuis en na 2 weken ook weer aan het werk gegaan (zittend beroep) ik kon alleen nog niet goed rechtop staan.
Ja, dat gas in die schouder, ook wel last van gehad, dat had de verpleegster al gezegd. Eerste dagen nog wel pijn gehad.
Een week... gas weet ik niet meer. Was een half leven terug
Heel wisselende ervaringen dus!

De wondjes trekken nog erg en door het gas kan ik nog niet helemaal naar mijn buik ademen en ontspannen rechtop staan.. Net een klein rondje buiten gelopen maar dat valt nog tegen zeg.

Ik heb een kantoorbaan, dus het werk zelf zal wel gaan, maar het is natuurlijk ook alles eromheen (opstaan, douchen/aankleden, veelvuldig gaan zitten en weer opstaan, draaien, tillen, lopen, autorijden, etc.). Plus het “denkwerk” wat bij je werk hoort. Thuis lijkt het al gauw heel wat, maar dan rommel je maar wat aan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
En niesen deed zeer, bedenk ik me nu 😀
Haasjehop schreef:
11-03-2019 17:54
Heel wisselende ervaringen dus!

De wondjes trekken nog erg en door het gas kan ik nog niet helemaal naar mijn buik ademen en ontspannen rechtop staan.. Net een klein rondje buiten gelopen maar dat valt nog tegen zeg.

Ik heb een kantoorbaan, dus het werk zelf zal wel gaan, maar het is natuurlijk ook alles eromheen (opstaan, douchen/aankleden, veelvuldig gaan zitten en weer opstaan, draaien, tillen, lopen, autorijden, etc.). Plus het “denkwerk” wat bij je werk hoort. Thuis lijkt het al gauw heel wat, maar dan rommel je maar wat aan natuurlijk.
Je levert natuurlijk ook enorm aan conditie in, dus gun jezelf ook wat tijd. En onderschat inderdaad ook de reis enzo niet
bording schreef:
11-03-2019 17:56
En niesen deed zeer, bedenk ik me nu 😀
Ben zoooo blij dat ik niet ook nog eens verkouden ben of moet hoesten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klassieke operatie gehad, oftewel gewoon open gesneden. De eerste 2 weken kon ik weinig vanwege de pijn, na 3 weken ben ik weer aan het werk gegaan maar ik merkte bij dingen tillen en teveel bewegen dat het eigenlijk wat te vroeg was. Wat mij tegenviel was de vermoeidheid die er bij kwam kijken. Ongeveer 8 weken na de operatie was ik wel weer de oude en was de vermoeidheid van de operatie ook wel weg.
Sinds vandaag wordt het gas wel merkbaar minder, dat is fijn. Ook geen pijnstilling meer. :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij viel het herstel me erg tegen.. De eerste week kon ik alleen maar overgeven en slapen. Maar misschien was dat ook gewoon een slechte reactie op de narcose of de morfine, dat het niet perse met de operatie zelf te maken had.

Ze waarschuwden me in het ziekenhuis al dat ik zeker een week of 6 niet fit zou zijn. Ik dacht dat dat overdreven was, voor mensen die al oud en niet fit waren enzo ;-) Nou daar ben ik dus op terug gekomen, voelde me echt een vaatdoek wekenlang. Ik heb wel lang moeten wachten op een operatie en dus lang heftige koorts gehad, en een ernstige ontsteking.

Hopelijk herstel jij sneller, maar neem dus wel je tijd! Ik ben te snel weer begonnen met werken en heb toen een potje zitten huilen op het station na een halve dag werken, omdat ik zo kapot was. Niet leuk.

Oh en ik leek wel zwanger de twee dagen na de operatie door het gas in mijn buik :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven