Gezondheid alle pijlers

Low FODMap-dieet

15-03-2019 19:10 75 berichten
Ivm darmproblemen ben ik op aanraden van huisarts en diëtist begonnen aan het low FODMaP-dieet.

De topics hier zijn nogal oud, dus ik open maar even een nieuwe.

Heeft er iemand ervaring?
Ik heb zelf nogal veel last van diarree, en dan echt een soort aanvallen. Ik hoop dat dit het oplost want het is zo willekeurig dat ik er niet op kan voorbereiden ofzo. Voor vergaderingen etc slik ik nu dus preventief diarreeremmers maar ja, dat is ook niks natuurlijk.
Wat is het voor dieet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort ook beginnen. Ik lees dus graag mee! Zie er best een beetje tegenop om op zoveel ingrediënten te moeten letten. Maar ik heb al gemerkt dat glutenvrij eten zoveel beter voor me is. Dus wie weet wat er nog meer uit komt.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Moire schreef:
15-03-2019 19:12
Wat is het voor dieet?
Om uit te zoeken waar je darmproblemen vandaan komen als je prikkelbare darmsyndroom hebt.

http://www.fodmapdieet.nl/fodmaps.html
Moire schreef:
15-03-2019 19:12
Wat is het voor dieet?
Google stuk?
http://www.fodmapdieet.nl
Sophielagirafe schreef:
15-03-2019 19:18
Ik ga binnenkort ook beginnen. Ik lees dus graag mee! Zie er best een beetje tegenop om op zoveel ingrediënten te moeten letten. Maar ik heb al gemerkt dat glutenvrij eten zoveel beter voor me is. Dus wie weet wat er nog meer uit komt.
Ja het is niet leuk, maar voor een goed doel. En ik vind het, zo lang ik thuis ben, eigenlijk meevallen.

Leuk dat je meeschrijft.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 19:28
3.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit dieet gevolgd. Hierdoor heb ik enkele voedingsmiddelen ontdekt waar ik gevoelig voor ben.
Manta schreef:
15-03-2019 19:21
Google stuk?
http://www.fodmapdieet.nl
nee, maar geen zin in hele pagina's weglezen.
boekenlegger0 schreef:
15-03-2019 19:22
Ik heb dit dieet gevolgd. Hierdoor heb ik enkele voedingsmiddelen ontdekt waar ik gevoelig voor ben.
En ben je nu ook van je klachten af?

En waren de dingen waar je niet tegen kon, dingen die je verwachtte
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 19:20
Om uit te zoeken waar je darmproblemen vandaan komen als je prikkelbare darmsyndroom hebt.

http://www.fodmapdieet.nl/fodmaps.html
ah bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik volg nu zo´n 2 maanden het fodmap dieet. Ik had inderdaad laatst ook een topic geopent met tips voor tarwe en lactosevrije producten/recepten, maar die liep vrij snel dood. Ik schrijf dus graag met jou mee!

Ik moet even gauw het dorp in, maar kom er later op terug!
Moire schreef:
15-03-2019 19:23
nee, maar geen zin in hele pagina's weglezen.
Maar als je niet weet wat het is, is het vermoedelijk ook niet echt een topic voor je.
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 19:25
Maar als je niet weet wat het is, is het vermoedelijk ook niet echt een topic voor je.
Nee? Want?
Wie weet heb ik wel enorme darmproblemen en dacht ik dat dit een oplossing zou zijn.
Blond93 schreef:
15-03-2019 19:24
Hoi!

Ik volg nu zo´n 2 maanden het fodmap dieet. Ik had inderdaad laatst ook een topic geopent met tips voor tarwe en lactosevrije producten/recepten, maar die liep vrij snel dood. Ik schrijf dus graag met jou mee!

Ik moet even gauw het dorp in, maar kom er later op terug!
Welkom!
Moire schreef:
15-03-2019 19:26
Nee? Want?
Wie weet heb ik wel enorme darmproblemen en dacht ik dat dit een oplossing zou zijn.
Zou kunnen natuurlijk, maar dit is iets wat je in overleg met huisarts en dietist moet doen.

Ik bedoelde het overigens niet rot hoor.
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 19:27
Zou kunnen natuurlijk, maar dit is iets wat je in overleg met huisarts en dietist moet doen.

Ik bedoelde het overigens niet rot hoor.
Dat had je dan toch kunnen vertellen? Maar jij hebt al besloten dat ik niet de doelgroep ben. Succes met je dieet enzo. Op naar een diarreeloos leven!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 19:25
Maar als je niet weet wat het is, is het vermoedelijk ook niet echt een topic voor je.
wat is dit nou weer voor rare reactie? Je opent een topic, iemand heeft interesse, maar omdat diegene niet zelf alles wil uitzoeken, is het niet haar topic?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ongeveer waar het om gaat, maar ben erg benieuwd naar ervaringen. Heb mijn hele leven al gedoe met darmen en ben het zat.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
15-03-2019 19:36
wat is dit nou weer voor rare reactie? Je opent een topic, iemand heeft interesse, maar omdat diegene niet zelf alles wil uitzoeken, is het niet haar topic?
Ik vind het gewoon een beetje gek dat je zelf niet even googlet.
Volg het hier inmiddels al 3 of 4 jaar. Klachten zijn wel stukken minder geworden, maar niet compleet weg helaas. Zodra ik er ook maar een beetje van afwijk komt het weer terug (obstipatie, buikpijn, kramp, opgezette buik).
rosanna08 schreef:
15-03-2019 19:37
Ik weet ongeveer waar het om gaat, maar ben erg benieuwd naar ervaringen. Heb mijn hele leven al gedoe met darmen en ben het zat.
Dat kan je zelf googlen en je moet toestemming hebben van de dokter, dus jij hoort hier niet thuis!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat dieet wel gedaan (zonder veel verschil) en later zijn de darmklachten vanzelf overgegaan. Nu al een jaar. Ik weet nog steeds niet waar het door kwam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Moire schreef:
15-03-2019 19:30
Dat had je dan toch kunnen vertellen? Maar jij hebt al besloten dat ik niet de doelgroep ben. Succes met je dieet enzo. Op naar een diarreeloos leven!
Staat in de OP, maar niet expliciet.
Nou ja, laat ik het er op houden dat ik het wat onhandig op heb geschreven allemaal.
retrostar schreef:
15-03-2019 19:38
Ik heb dat dieet wel gedaan (zonder veel verschil) en later zijn de darmklachten vanzelf overgegaan. Nu al een jaar. Ik weet nog steeds niet waar het door kwam.
Dat is wel jammer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven