Gezondheid alle pijlers

Huidskleurige bultjes hoofdhuid

17-04-2019 14:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden ontzettende last van huidskleurige bultjes op en rond mijn hoofdhuid. Ze komen plotseling opzetten en jeuken echt verschikkelijk. Ze zitten soms ook op mijn gezicht. Het is vaak een soort rode vlek waarin dan een soort muggenbultachtig bultje ontstaat.

Dokter zei eerst dat het netelroos was of een of ander eczeem, maar de zalfjes en shampoos die ik daarvoor hebben gekregen werken niet. Ik vroeg hem of het niet een allergische reactie op iets kan zijn, maar hij stuurt me nu naar huis omdat hij het ook niet weet.

Het is super irritant, heb de hele dag jeuk, en die bultjes op mn gezicht zijn gewoon niet fijn.

Weet iemand wat dit is of wat het kan zijn?
Oh ja dat heb ik ook. Precies hetzelfde. Geen netelroos of wat dan ook. Ik heb de oorzaak nog steeds niet gevonden. En de oplossing dus ook niet. Er aan krabben is heerlijk. Maar het wordt er niet fraaier op. Soms helpt vet houden een beetje. Maar op je hoofdhuid lijkt me dat niet handig.
Ik wou dat ik de oplossing had. Ik lees mee...
HA stuurt je naar huis 'omdat hij het ook niet weet' .
Dan zou ik aan hem vragen of hij misschien een collega heeft die het wel weet, een dermatoloog of zoiets...
Als het één dag erger is dan de andere maak dan een foto van de ergste toestand en neem die mee naar de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
17-04-2019 14:43
HA stuurt je naar huis 'omdat hij het ook niet weet' .
Dan zou ik aan hem vragen of hij misschien een collega heeft die het wel weet, een dermatoloog of zoiets...
Als het één dag erger is dan de andere maak dan een foto van de ergste toestand en neem die mee naar de dokter.
Idd. Wat heb je daar nu aan. Iemand anders weet het misschien wel!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Heb je ook al shampoo of lotions met corticosteroiden geprobeerd op je hoofdhuid? Dus met hormonen? Ik denk dat dat kan helpen...
Beter.Laat schreef:
17-04-2019 14:43
HA stuurt je naar huis 'omdat hij het ook niet weet' .
Dan zou ik aan hem vragen of hij misschien een collega heeft die het wel weet, een dermatoloog of zoiets...
Als het één dag erger is dan de andere maak dan een foto van de ergste toestand en neem die mee naar de dokter.

Ja precies dit natuurlijk!
Vraag een verwijzing naar de dermatoloog
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
17-04-2019 14:43
HA stuurt je naar huis 'omdat hij het ook niet weet' .
Dan zou ik aan hem vragen of hij misschien een collega heeft die het wel weet, een dermatoloog of zoiets...
Als het één dag erger is dan de andere maak dan een foto van de ergste toestand en neem die mee naar de dokter.
Heb inderdaad foto's meegenomen naar de huisarts, maar hij vond het nog steeds op netelroos lijken. En dat terwijl alle meuk die hij voorschrijft dus niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
17-04-2019 14:53
Heb je ook al shampoo of lotions met corticosteroiden geprobeerd op je hoofdhuid? Dus met hormonen? Ik denk dat dat kan helpen...
Ja, werkt goed tegen de jeuk, maar verhelpt het probleem verder niet.... is meer symptoombestrijdend.
Bij mij is het in dit jaargetijde het ergst. Tijdens de overgang naar warmer weer. Hopelijk zwakt het bij jou straks ook weer wat af...
Alle reacties Link kopieren
dus... laat je verwijzen naar een dermatoloog

(het lijkt haast of hij bang is dat men er daar dan achterkomt dat de huisarts behalve een hork nog een domme en luie is ook)

in dat geval ook maar van huisarts wisselen en alsnog een verwijzing vragen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Misschien een soort krentenbaard, dan zou wassen met betadine shampoo kunnen helpen als het op je huid zit. Je kunt er drager van zijn zonder dat je last hebt en heel af en toe toch een uitbraak hebben.
Ik heb ook zoiets gehad, in combinatie met heel veel schilfers. Heb jij dat ook? Ik ben in ieder geval wel naar de dermatoloog doorgestuurd, kreeg teer shampoo in combinatie met een andere shampoo. Nu houd ik het onder controle met wat protopic als ik het weer voel opkomen. Ik weet hoe vervelend het is, hopelijk krijg jij ook een doorverwijzing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven