Gezondheid alle pijlers

Stijfheid van ledematen.

25-04-2019 19:24 19 berichten
Ik heb al enkele jaren last van stijfheid van mijn lichaam, speciaal mijn benen, in de ochtenduren. Het bemoeilijkt het lopen en ook het opstaan van de bank en het uit bed stappen.
Nu gebruik ik al sinds 1991 medicijnen dus zou het wellicht daardoor kunnen komen. Ik mag niet met die medicijnen stoppen.
Wie kan mij raad geven om in de ochtend een soepelere start te hebben?
En wie herkent dit en heeft er ook last van?
Overigens ik ben al achter in de 50.
Alle reacties Link kopieren
Oefeningen doen. Kan ook al in bed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als spieren herstellen moeten, worden ze korter en dikker en laten zich niet graag uitstretchen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt magnesium.
Of andere medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.happywithyoga.com/yoga/3x-o ... -dag-goed/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts gaan en niet zelf gaan experimenteren dan forceer je misschien de boel waardoor het nog erger wordt
Je hebt toch (veel) overgewicht? Dat kan een oorzaak van stijfheid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rust roest, dus van lang zitten, liggen, staan etc word je stijver. De beruchte ochtendstijfheid bij het ouder worden.

Wat je kan doen is, voordat je je bed uitgaat al wat oefeningen doen.
Maar ook overdag te zorgen dat je voldoende beweegt. Dat je meer flexibiliteit krijgt en meer spiermassa.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ik herken het en accepteer het
Bedoel je met die medicijnen toevallig cholesterol verlagers? Deze kunnen spierpijn en stijf gevoel in ledematen veroorzaken.

Zo ja: heb je al eens een andere statine geprobeerd? Dit kan helpen(niet bij iedereen overigens)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht dat je je heel erg uitgesloofd had de vorige dag met fitnessen. Maar je doet dus juist niks; geen uurtje wandelen, wat sjouwen e.d.? Dan kan je ook geen normale gezondheid verwachten.

Als je wel normale, tenminste matige lichaamsbeweging hebt dan zou ik met de klacht naar een arts gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je al jaren klachten hebt dan lijkt mij het verstandig dat je je vraag niet hier stelt, maar aan een arts.
Begin bij de huisarts en kijk wat hij of zij hiervan vindt. Hier om advies vragen vind ik onverstandig.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts.

Sporten / bewegen / zwemmen

Beweeg je genoeg?
Alle reacties Link kopieren
En zoals gebruikelijk van deze TO met topicdiarree komt ze niet meer terug met antwoorden of een reactie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
25-04-2019 19:25
Oefeningen doen. Kan ook al in bed.
Bedankt voor de tip. Ga ik aan werken.
himalaya schreef:
25-04-2019 19:25
Oefeningen doen. Kan ook al in bed.
Ik heb op youtube wat opgezocht.
https://www.youtube.com/watch?v=PF3BrOUU5lQ
chrys schreef:
25-04-2019 21:04
ik herken het en accepteer het
O. Een lotgenoot. Je herkent het en accepteert het. Probeer je dan niet om het te verlichten en weg te krijgen?
esther55 schreef:
27-04-2019 07:49
Naar de huisarts.

Sporten / bewegen / zwemmen

Beweeg je genoeg?
Nee. Ik vind niet dat ik voldoende beweging heb. Lopen doe ik wel maar dat doet iedereen wel die met de bus gaat, winkelt en boodschappen haalt.
Ik wou nu we naar de zomer toegaan weer gaan fietsen maar ik zit met het probleem van de zadelpijn.
De zadelpijn is over. Ik heb het zadel iets lager laten zetten en nu kan ik weer fietsen.
Ik heb gisteren een half uur gefietst en vandaag ook.
Ik heb ook een topic getiteld Simpel bewegen een dansje en daar heb ik youtube films op gedownload. Die workouts doe ik af en toe. Had wel enorme spierpijn na een half uur de Afrikaanse workout gedaan te hebben want ik heb totaal geen conditie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven