Gezondheid alle pijlers

Ernstige obstipatie

02-05-2019 11:16 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2,5 week heb ik last van obstipatie. De eerste 1,5 week had ik geen ontlasting. Toen ben ik begonnen met macrogol en klysma's en sindsdien heb ik diarree. Ik ben er al mee naar de huisarts gegaan maar niks helpt echt: 8 zakjes macrogol per dag, klysma's (zowel microlax als klyx klysma's gebruikt) en nu gebruik ik colofort (op aanraden van de MDL-arts, waarmee de huisarts heeft overlegd), wat gebruikt wordt voorafgaand aan darmonderzoek. Nu zit ik elke 5 minuten op de WC en er komt dan alleen waterdunne diarree (overloopdiarree).

Vragen:
- Weet iemand of het kan zijn dat de ontlasting die er zo lang vast zat oplost? Lijkt mij zelf van niet namelijk. Ik denk zelf dat het nog steeds overloopdiarree is en dat er harde ontlasting nog vast zit.
- Iemand dit ook meegemaakt en hoe ging dit bij jou? Kwam het uiteindelijk wel los?

Ik ga met die eerste vraag nog wel naar de huisarts, maar wellicht heeft iemand er ervaring mee.
Vraag een consult bij de mdl arts zelf.

Lijkt me tijd voor een darmonderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Bij mij begon het een half jaar geleden. Macrogol hielp niet, klysma even.
Liep al een tijdje bij de MDL arts, die heeft in januari een darmonderzoek gedaan. Niks uitgekomen, maar leek of het daardoor los was gekomen. Ging een paar maanden goed tot vorige maand.

Nu 5 dagen geen ontlasting, daarna alles tegelijk. Heb al veel geprobeerd qua voeding enz, maar hielp ook niet.

Hopelijk krijg je hier goede tips. Sterkte ermee! Het is echt vervelend. Zeker het gevoel helemaal vol te zitten.
Alle reacties Link kopieren
candance schreef:
02-05-2019 11:16
Sinds 2,5 week heb ik last van obstipatie. De eerste 1,5 week had ik geen ontlasting. Toen ben ik begonnen met macrogol en klysma's en sindsdien heb ik diarree.