Gezondheid alle pijlers

Gesprongen cyste in knieholte (Bakerse Cyste)

30-06-2019 00:58 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

3 weken geleden begon ineens mijn enkel onwijs op te zwellen, ik ben hier toen voor naar huisarts geweest. De HA verwees mij door naar het ziekenhuis omdat hij bang was voor een bloedprop in mijn been, dit was na het maken van de echo gelukkig niet het geval. Wel bleek ik een Bakerse cyste in mijn knieholte te hebben zitten die geknapt is. Deze cyste ontstaat door slijtage of andere knie problemen. Afijn, deze cyste is dus gesprongen en het vocht loopt logischer wijs naar mijn enkel/voet. Hiervoor moet ik aankomende week dus naar de orthopeed en waarschijnlijk weer onder het mes ivm de schade in mijn knie (ben al 2x eerder aan mijn knie geopereerd)

Nu kom ik hier niet voor medisch advies, want daar heb ik mijn HA en orthopeed voor. Maar meer voor ervaringen. Iemand anders deze hele procedure al eens meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, TA87,
Ervaring, nou ja, ongeveer/ een beetje....?

ik heb ook een bakers cyste. Godzijdank (nog) niet geknapt. ;-D
De oorzaak bij mij zit erin dat ik meermalen Chikungunya en Zika heb gehad. (Ik woon in de tropen, waar die vermaldijde tijgermug mijn bloed blijkbaar nogal lekker vond.) Als bijwerking van dat geprikt worden van deze fijne mug, gaat het vocht in je gewrichten opzwellen als onstekingsreactie. Als een soort Artritis. En mijn rechterknieholte, die drukt dat vocht dan naar achter. Er is geen plek voor al dat vocht binnen de knie, dus, voila een Bakers Cyste. :sigh: