Gezondheid alle pijlers

Zwanger bedorven ranja

08-07-2019 23:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb net een glas ranja gedronken, waarvan ik dacht dat mijn vriend die had genaakt maar het bleek al een van een week oud te zijn. Vond ook al een raar smaakje hebben. Nu kijk ik binnen en ik zag er allemaal witte dingen (schimmel) in zitten.. maak me toch iets zorgen; kan dit kwaad? Kan de baby hier ziek van worden? Ben nu 26 wk.
Ja vet stom dat ik het glas leegdronk terwijl het raar smaakte maar ja das achteraf...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij meer zorgen maken dat je een glas ranja een week lang laat staan.
Alle reacties Link kopieren
Overleg morgen even met de assistente van je huisarts of verloskundige.

(Verder begrijp ik het ook niet hoe kun je nou voor mekaar krijgen om ranja over de datum te hebben)
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat de kans dat er een echt schadelijke schimmel in je ranja zit vrij klein is
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in een kan in de koelkast
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
08-07-2019 23:12
Ik zou mij meer zorgen maken dat je een glas ranja een week lang laat staan.
kannetje in de koelkast?
een glas ranja beschimmelt na een week in de koelkast? lijkt me heel raar. of het is geen ranja of je koelkast is kapot
Alle reacties Link kopieren
haha! Ietsje langer dan een week denk ik :'-(
universeinmotion wijzigde dit bericht op 08-07-2019 23:40
9.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet of die kan niet goed schoongemaakt.. maar dat is nu niet waar het om draait
Alle reacties Link kopieren
sanneennas schreef:
08-07-2019 23:39
Weet ik niet of die kan niet goed schoongemaakt.. maar dat is nu niet waar het om draait
schimmel is over het algemeen minder schadelijk ( de schimmels die op brood en suikers groeien). Niet iedere week doen natuurlijk. Je wordt mu hooguit misselijk, maar verder weinig aan de hand.
Ik drink ook graag ranja en met het warme weer spoel ik altijd een lege fles waar prik in gezeten heeft om, om een fles ranja te maken. Blijft echt zeker een week goed dus wellicht komt de schimmel door het feit dat teveel lucht bij kwam?

Maar zo lang je niet ziek bent lijkt er niks aan de hand...
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 00:04
11.36% gewijzigd
kan geen kwaadzolang het geenrauw vlees is of rauwe vis of groente
Ik vermoed dat de baby er zo uit gaat zien:
Afbeelding

Verder: hoe krijg je het voor elkaar om ranja in de koelkast te laten beschimmelen binnen een week? Afbeelding Zet dat ding in vredesnaam hoger, anders heb je dadelijk nog voedselvergiftiging.
Ik heb een soortgelijke situatie gehad tijdens mijn zwangerschap. Dat is toen gelukkig gewoon goed gegaan. Niet te veel zorgen...
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
09-07-2019 00:00
Ik drink ook graag ranja en met het warme weer spoel ik altijd een lege fles waar prik in gezeten heeft om, om een fles ranja te maken. Blijft echt zeker een week goed dus wellicht komt de schimmel door het feit dat teveel lucht bij kwam?

Maar zo lang je niet ziek bent lijkt er niks aan de hand...
Een week goed?
Buiten de koelkast of erin?

Want ik vind zoiets binnen 1 dag vaak al smerig stinken.
justagirly schreef:
09-07-2019 04:56
Een week goed?
Buiten de koelkast of erin?

Want ik vind zoiets binnen 1 dag vaak al smerig stinken.
Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Is veel te zoet om te bederven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
[quote=nachtvlinder1977 post_id=30137378 time=1562629737 user_id=206687]
Ik vermoed dat de baby er zo uit gaat zien:
Alle reacties Link kopieren
To, misschien handiger om een paar flessen water koud te zetten in de koelkast en de ranja daarmee aan te maken. Dan is de kans op schimmel ed veel kleiner.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
justagirly schreef:
09-07-2019 04:56
Een week goed?
Buiten de koelkast of erin?

Want ik vind zoiets binnen 1 dag vaak al smerig stinken.
In de koelkast natuurlijk. Ik maak juist een fles zodat ik m'n ranja lekker koud kan drinken zonder de kraan onnodig te laten lopen.

Nog nooit bedorven ranja gehad en ik doe het al jaren zo.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kún je helrmaal niet zwanger worden van bedorven ranja.
Ik moet helemaal niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven