Gezondheid alle pijlers

RLS

12-07-2019 02:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Restless leg symdrome...

Vreselijk! Vannacht al 2x eruit geweest om mijn benen te koelen, wordt er gek van! Mijn benen blijven maar onrustig... alsof er een kolkende hete zee door m’n benen heen gaat. Iemand misschien nog tips, die ik zelf nog niet weet? Wil zo graag slapen en de wekker gaat alweer over 3,5 uur 😴
Alle reacties Link kopieren
Morgenvroeg even naar de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ja even naar de huisarts, er bestaan medicijnen voor die bij mijn vriend goed hielpen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad huisarts. Wat mij helpt is magnesium slikken voordat ik ga slapen. Niet iedere helpt, bij mij is het gewoon het huismerk van het Kruidvat. Misschien voor erbij?
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij goed werkt om in te slapen is een koelmat.

Afbeelding
polkat schreef:
12-07-2019 07:12
Inderdaad huisarts. Wat mij helpt is magnesium slikken voordat ik ga slapen. Niet iedere helpt, bij mij is het gewoon het huismerk van het Kruidvat. Misschien voor erbij?
Bij mij die magnesium niet. De duurdere wel. Werkt ook goed bij migraine achtige hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een uurtje voor het slapengaan een voetenbadje met magnesiumvlokken maken. Werkt ook heel erg lekker ontspannend is mijn ervaring.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wist je het al maar veel mensen met rls hebben ook een ijzer tekort.
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
12-07-2019 08:35
Bij mij die magnesium niet. De duurdere wel. Werkt ook goed bij migraine achtige hoofdpijn.
Het is echt uitproberen. Ik had laatst hele dure, kreeg ik een proefverpakking van. Die deden helemaal niets. Dus niet te snel opgeven als het niets doet en een ander merk/soort (er zijn citraat (Doet bij mij dus niets), oxide, nog iets dat ik even niet weet en ook combinaties0 proberen.
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
16-07-2019 21:04
Het is echt uitproberen. Ik had laatst hele dure, kreeg ik een proefverpakking van. Die deden helemaal niets. Dus niet te snel opgeven als het niets doet en een ander merk/soort (er zijn citraat (Doet bij mij dus niets), oxide, nog iets dat ik even niet weet en ook combinaties0 proberen.
Klopt, gewoon uitproberen. Bij mij (migraine) werkt normale magnesium weer niet en citraat juist wel weer goed.
Heb het tijdens mijn eerste zwangerschap gehad. Bij mij hielp magnesium balans van Bloem. Ook insmeren met magnesium olie schijnt te helpen. En mijn opa zweerde bij een stuk echte zeep in bed.
Alle reacties Link kopieren
Ooohhhhhhh de hel! :cry:

Ik heb het sowieso vaak als ik vermoeid ben, en tijdens mijn zwangerschap was het helemaal vreselijk.

Mijn huisarts zei er eigenlijk niets tegen te kunnen doen behalve misschien mijn kalium te laten bepalen.
Ik weet zelf dat braaf op tijd naar bed gaan het beste helpt, dus dat doe ik nu maar zoveel mogelijk.

Mijn collega heeft me ook de zeep in bed aangeraden (en het moet Sunlight zeep zijn, géén andere) en ik weiger het te geloven, maar ik was bijna zo wanhopig dat ik het had geprobeerd. Gelukkig werd het na de bevalling snel weer minder.
Vandaag ben ik ook bij de huisarts geweest. Na jaren last van mijn benen/voeten te hebben, eindelijk toch maar heen gegaan. Ik heb ook een rug hernia en heb onlangs een zenuwblokkade gekregen naar mijn been.
Echter pakt die blokkade mijn hele been, behalve mijn voet. De laatste 6 weken heb ik standaard elke avond/nacht last. De huisarts zei direct dat het waarschijnlijk rls is. Ook nog bloed geprikt op ijzer, spierdystrofie, suikerziekte e.d.
Voor nu, om 2 weken te proberen, clonazepam/rivotril gekregen zodat ik in ieder geval wat slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven