Gezondheid alle pijlers

Vegan

26-07-2019 12:04 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie eet er nog meer geheel plantaardig en wat zijn jullie ervaringen? Ik ben nadat ik ziek bleek te worden van melk (lactose-intolerantie) volledig gestopt met het eten van alles wat van dieren afkomstig is. Het bevalt mij erg goed, ik had verwacht dat ik vlees zou gaan missen en het behoorlijk ingewikkeld zou zijn maar niets is minder waar. Er zijn tegenwoordig veel producten verkrijgbaar in de supermarkt en zelfs in restaurants zie ik regelmatig vegan opties op de kaart. Ik neem extra vitamine B12 erbij natuurlijk. Mijn ervaring is dus positief tot nu toe, ik voel me ontzettend fit en goed erbij. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Nee en ervaringen maar ik drink melk, eet kaas en vlees en voel mij ook erg energiek, fit en fris. Ik slik overigens geen vitamine B12 bij, is niet nodig blijkbaar.
Na hoeveel tijd vegan eten voelde je je goed en fit? Ik neem aan niet vanaf het begin?
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je supplementen nodig hebt (gecombineerd met de relatief korte darmen van de mens) geeft al de reden waarom dat niet goed kan gaan. Daarom ben ik flexitarier.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik eet al een paar jaar geen vlees meer. Zuivel hoogst zelden maar ik wil in de toekomst volledig vegan gaan leven.
Op dit moment kan ik nog geen afstand nemen van kaas en eieren.
Mijn afkeer naar producten die de massa vlees industrie in stand houden groeit gestaag om meerdere redenen.
Vit. B12 injecteer ik al ivm opnamestoornis.
Ik hoor vaker dat mensen zich fitter en gezonder voelen als ze geen dierlijke producten meer eten/drinken.
summerheat schreef:
26-07-2019 12:49
Ik lees mee. Ik eet al een paar jaar geen vlees meer. Zuivel hoogst zelden maar ik wil in de toekomst volledig vegan gaan leven.
Op dit moment kan ik nog geen afstand nemen van kaas en eieren.