Gezondheid alle pijlers

Huis, tuin, Keuken middeltje tegen jicht

26-07-2019 23:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Overmorgen gaan we voor 3 weken kamperen in Frankrijk.

Helaas heeft man vandaag jicht in zijn voet gekregen. Heeft dit heel lang geleden al eens gehad en duurde aantal weken voor het over was. Toen niet fijn maar nu komt het echt niet uit.

Weet iemand huis,tuin, keukenmiddeltje om de jicht sneller te verhelpen?
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen hier geen medisch advies geven
Bel met apotheek of spoedartsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met de huisarts overleggen, zie ook https://www.thuisarts.nl/jicht
Alle reacties Link kopieren
Als hij veel te weinig water drinkt: normaal of ruim water drinken. Tenzij eerder advies van een arts daarover.
Hij zou de pijnlijke gewrichten in kunnen masseren met etherische citroenolie.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs hier zeggen ze dat jicht niet iets is om zelf mee te gaan "dokteren".
https://www.avogel.nl/Indicaties/Spiere ... oeding.php

Je kunt ook even de HAP bellen om advies te vragen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb daar wel een tip voor wat schijnt te werken volgens mensen met jicht maar daar heb je nu niks aan want het is nog niet verkrijgbaar in de natuur.

Ik zou naar een arts gaan, dan krijg je zeker iets wat werkt.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval geen alcohol drinken
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader ging vroeger met zn voet in een bak met ijskoud water zitten. Hij kreeg ook medicatie ervoor. Eerst voor acute aanval, later na meerdere aanvallen ook dagelijkse medicatie en daarna ook op zoek gegaan naar de oorzaak. Zat hem een groot deel in zijn voeding. Dus medicatie kon afgebouwd worden.
bieslookje wijzigde dit bericht op 27-07-2019 00:37
Reden: Toevoeging
28.54% gewijzigd
Via de HAP medicatie regelen. Straks kun je in Frankrijk naar een arts omdat t niet te harden is.
nachtvlinder1977 schreef:
27-07-2019 00:28
Via de HAP medicatie regelen. Straks kun je in Frankrijk naar een arts omdat t niet te harden is.
Dit idd!
Er zijn geen makkelijke middeltjes om het verhelpen, ik zou zeker in het buitenland geen risico nemen!
Alle reacties Link kopieren
Om het alvast wat te verlichten voor je een arts spreekt,kun je brandnetelthee proberen.Daar zitten stofjes in die helpen het urinezuur te verminderen.Je kunt het kopen bij de drogist,en dit is echt een onschuldig middel verder.Wel naar een arts gaan,natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn geen huismiddeltjes waarmee je een jichtaanval kunt bestrijden, advies is daarom huisarts. Wat bij mij preventief helpt is dagelijks ca. 1,5 liter water drinken met een uitgeperste limoen er in en dagelijks een schaaltje kersen eten. Schaal- en schelpdieren en rood vlees mijden.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Jicht kan blijvende schade aan gewrichten tot gevolg hebben. Naar de huisarts dus. Met medicatie is een aanval vaak snel voorbij. O ja, en vooral geen rode wijn drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven