Gezondheid alle pijlers

Genitale wratten

28-08-2019 00:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die de ervaring hebben gehad met genitale wratten die na behandeling(en) wegbleven?

Heb je bij nieuwe bedpartners gezien of gehoord dat ze nadien ook wratten kregen?

Ben ook benieuwd of er mensen zijn die een zwangerschap hebben meegemaakt? Kwam het terug?

Ik heb het helaas gekregen en heb het nooit onveilig gedaan. Na een half jaar ging ik langs de huisarts en kreeg condyline. Na een weekend aanstippen waren ze binnen een week weg. Ongeveer een maand later zag ik nog twee kleintjes. Deze waren na een dag aanstippen ook snel weg. Dat is nu bijna 2 maanden geleden, maar ben er nog niet gerust op en durf zeker geen seks te hebben.

Ik lees vooral verhalen waarbij het terug bleef komen ben benieuwd of er ook betere ervaringen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat je je feitelijk afvraagt is of het besmettelijk is. En daarvoor moet je bij je huisarts zijn. Dat safe sex niet bestaat weet je ondertussen al.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar geleden heb ik er een aantal gehad. Na aanstippen waren ze snel weg en zijn nooit meer teruggekomen. Heb ook niemand besmet. Ook na mijn bevalling is er niets veranderd.
leintje-xx wijzigde dit bericht op 28-08-2019 07:17
Reden: Te snel geplaatst
22.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je TO!

Misschien heb je wat aan deze info: https://www.thuisarts.nl/genitale-wratt ... le-wratten

En verder idd je vragen aan huisarts of GGD vragen
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaren geleden last van gehad, daarna na 4 jaar nog eens. Sindsdien niks meer. Maar ik snap je zorgen/onzekerheid hierin. Ik ben ook nog steeds angstig dat ze soms ineens weer terug zijn.
Voordeel is wel dat je weet hoe het voelt en dat je op tijd kan aangeven op dat moment geen seks te hebben. Het kan dus zeker zijn dat je een ander besmet, maar grote kans dat je allang door hebt dat ze er weer zijn en je beter geen seks kunt hebben.

Ik ben niet zwanger geweest, maar de wens is er zeker. Daar zitten de grootste zorgen bij mij.. maakte ik me des tijds niet zo druk over, maar nu zeker wel. Hopen dat m'n weerstand goed genoeg is en er niets gebeurt is het enige wat je kan doen!
Alle reacties Link kopieren
Leintje-xx schreef:
28-08-2019 07:16
Een aantal jaar geleden heb ik er een aantal gehad. Na aanstippen waren ze snel weg en zijn nooit meer teruggekomen. Heb ook niemand besmet. Ook na mijn bevalling is er niets veranderd.
Wat fijn om te horen dat het ook zo kan gaan Leintje! Dank voor je bericht.
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
28-08-2019 08:59
Jaaaaaren geleden last van gehad, daarna na 4 jaar nog eens. Sindsdien niks meer. Maar ik snap je zorgen/onzekerheid hierin. Ik ben ook nog steeds angstig dat ze soms ineens weer terug zijn.
Voordeel is wel dat je weet hoe het voelt en dat je op tijd kan aangeven op dat moment geen seks te hebben. Het kan dus zeker zijn dat je een ander besmet, maar grote kans dat je allang door hebt dat ze er weer zijn en je beter geen seks kunt hebben.

Ik ben niet zwanger geweest, maar de wens is er zeker. Daar zitten de grootste zorgen bij mij.. maakte ik me des tijds niet zo druk over, maar nu zeker wel. Hopen dat m'n weerstand goed genoeg is en er niets gebeurt is het enige wat je kan doen!
Bedankt voor je reactie blondie90!
Mag ik vragen wat je hebt gebruikt om ze weg te krijgen? Bij mij zaten ze alleen bij de schaamlippen en hoop ook niet dat ze ooit op andere plekken. Ja echt een rot aandoening dit. En ik schaam me te erg om er met iemand over te praten.
Ik heb ook gelezen dat je ze ook over kunt geven als er geen wratjes zitten. Heb je hier ervaring mee? Lijkt mij zo onlogisch.
Heeft het zoveel te maken met je weerstand? Mijn weerstand is vaak slecht ik krijg dat vaak een koortlip aan mijn mond (dat heb ik er ook nog bij), maar krijg dat geen nieuwe wratjes.

Hoe reageerde je partner erop als je een nieuwe partner had? Dat vind ik nu nog het lastigste. Ben bang dat niemand mij nu nog wil.
Alle reacties Link kopieren
Newyork125 schreef:
28-08-2019 16:51
Bedankt voor je reactie blondie90!
Mag ik vragen wat je hebt gebruikt om ze weg te krijgen? Bij mij zaten ze alleen bij de schaamlippen en hoop ook niet dat ze ooit op andere plekken. Ja echt een rot aandoening dit. En ik schaam me te erg om er met iemand over te praten.
Ik heb ook gelezen dat je ze ook over kunt geven als er geen wratjes zitten. Heb je hier ervaring mee? Lijkt mij zo onlogisch.
Heeft het zoveel te maken met je weerstand? Mijn weerstand is vaak slecht ik krijg dat vaak een koortlip aan mijn mond (dat heb ik er ook nog bij), maar krijg dat geen nieuwe wratjes.

Hoe reageerde je partner erop als je een nieuwe partner had? Dat vind ik nu nog het lastigste. Ben bang dat niemand mij nu nog wil.
Ik ben de eerste keer naar het ziekenhuis geweest voor een stikstof behandeling, daar hebben ze toen ook meteen op andere soa's getest. Was de hel, maar hielp wel. De tweede keer kreeg ik spul van de apotheek om zelf aan te stippen, geen idee meer wat de naam daarvan is..

Ik heb geen ervaring met het besmetten van iemand anders, er is tenminste niemand bij me gekomen om het mede te delen ;) Zolang ze er niet zitten, ben je niet besmettelijk (is wat mij werd verteld). Maar beschermde seks is natuurlijk aan te raden, je wil tenslotte niet nog meer oplopen..

Het heeft vooral met je weerstand down there te maken. Ik had vroeger regelmatig infecties en dan is het risico dat het terug komt weer groter.

Ik was des tijds net aan het daten, met hem kreeg ik vervolgens een relatie die 4 jaar geduurd heeft. En met mijn huidige partner ben ik nu getrouwd. Dus ik denk dat dat genoeg zegt! Als ze je leuk vinden, boeit het ze niet.. Zolang je het maar aangeeft wanneer je er last van hebt en dus geen seks kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
29-08-2019 08:31
Ik ben de eerste keer naar het ziekenhuis geweest voor een stikstof behandeling, daar hebben ze toen ook meteen op andere soa's getest. Was de hel, maar hielp wel. De tweede keer kreeg ik spul van de apotheek om zelf aan te stippen, geen idee meer wat de naam daarvan is..

Ik heb geen ervaring met het besmetten van iemand anders, er is tenminste niemand bij me gekomen om het mede te delen ;) Zolang ze er niet zitten, ben je niet besmettelijk (is wat mij werd verteld). Maar beschermde seks is natuurlijk aan te raden, je wil tenslotte niet nog meer oplopen..

Het heeft vooral met je weerstand down there te maken. Ik had vroeger regelmatig infecties en dan is het risico dat het terug komt weer groter.

Ik was des tijds net aan het daten, met hem kreeg ik vervolgens een relatie die 4 jaar geduurd heeft. En met mijn huidige partner ben ik nu getrouwd. Dus ik denk dat dat genoeg zegt! Als ze je leuk vinden, boeit het ze niet.. Zolang je het maar aangeeft wanneer je er last van hebt en dus geen seks kunt hebben.

Bedankt voor je reactie! Heel fijn om dit met iemand te kunnen delen.
Ik vraag me nog wel af wat voor jou het juiste moment was om dit met je date/vriend te delen. Wanneer deed jij dit en wat zei je?

En wat bedoel je met infecties? Van onderen bedoel je of andere infecties?
Alle reacties Link kopieren
Oja en blondie-90 waarom ben je bang voor een zwangerschap? Omdat er dan kans is dat ze terug komen en je dan niet mag aanstippen of voor een besmetting bij bevalling? Ik las dat er eigenlijk vrijwel nooit consequenties zijn voor een baby. En je kunt van te voren wel door de gynaecoloog laten checken of er niks zitten en ze dan eventueel weg laten halen om besmetting te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste (serieuze) partner heb ik het verteld op het moment dat hij verder wilde.. Daar moest hij een kleine week van bijkomen en toen zijn we weer gaan daten.

Bij mijn huidige partner weet ik eerlijk gezegd niet meer wanneer ik het gezegd heb, ergens in het begin wel. Hij was er vrij nuchter onder, gelukkig.

Ik bedoel inderdaad infecties van onder, schimmel infectie.

Ik ben voornamelijk bang dat ze er zitten als ik moet bevallen ja. Mij is verteld dat ik dan niet op de natuurlijke manier zou mogen bevallen.. Geen idee of ze met die medicatie aan de slag mogen bij zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Oké. Nou hopelijk kan mijn date er ook nuchter over zijn als we verder gaan. Ik denk dat ik het andersom ook lastig zou vinden dus ik snap ook dat iemand er eerst van schrikt. Ik schrok mezelf ook enorm. Maar ik had het niet kunnen voorkomen want ik deed het met condoom en bij mijn vorige date was het niet bekend dat hij het virus had. Dat stelt me nog iets gerust. Hopelijk komt het ook nooit meer terug.

Wat betreft een zwangerschap kunnen ze wratjes wel weghalen alleen met andere medicijnen die tijdens een zwangerschap geen kwaad kunnen. Een keizersnede doen ze vrijwel nooit in dit geval omdat de kans op besmetting heel klein is. Ik weet dit omdat ik zelf kraamverpleegkundige ben. Als je herpes genitalis hebt is dat anders. Bij een uitbraak is besmetting heel gevaarlijk voor een baby. Deze kan dan hersenvliesontsteking krijgen met alle gevolgen van dien. Maar bij het hpv virus is de besmettingkans heel klein.
En daarnaast komt het misschien niet terug.
Alle reacties Link kopieren
Newyork125 schreef:
30-08-2019 16:30
Oké. Nou hopelijk kan mijn date er ook nuchter over zijn als we verder gaan. Ik denk dat ik het andersom ook lastig zou vinden dus ik snap ook dat iemand er eerst van schrikt. Ik schrok mezelf ook enorm. Maar ik had het niet kunnen voorkomen want ik deed het met condoom en bij mijn vorige date was het niet bekend dat hij het virus had. Dat stelt me nog iets gerust. Hopelijk komt het ook nooit meer terug.

Wat betreft een zwangerschap kunnen ze wratjes wel weghalen alleen met andere medicijnen die tijdens een zwangerschap geen kwaad kunnen. Een keizersnede doen ze vrijwel nooit in dit geval omdat de kans op besmetting heel klein is. Ik weet dit omdat ik zelf kraamverpleegkundige ben. Als je herpes genitalis hebt is dat anders. Bij een uitbraak is besmetting heel gevaarlijk voor een baby. Deze kan dan hersenvliesontsteking krijgen met alle gevolgen van dien. Maar bij het hpv virus is de besmettingkans heel klein.
En daarnaast komt het misschien niet terug.

Haha, dit bericht zou geruststellend moeten zijn.. Maar helaas heb ik ook herpes :( Dus de spanning blijft voorlopig wel, ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat rot voor je zeg :-(
Heb je vaak uitbraken gehad?

Ik heb regelmatig een koortlip dus lijkt me erg pijnlijk om dat van onderen te hebben
Alle reacties Link kopieren
Nee, twee keer maar gelukkig. Het doet verdomd veel zeer ja. Genitale wratten zijn er niks bij ;)
Herpes is echt iets heel erg vervelends!
Ik heb een hele slechte weerstand, echt heel slecht!
Inmiddels heb ik om die reden op alle plekken waar het uit kan breken het ook gehad helaas.
Mijn ogen vind ik het meest pijnlijk en het beangstigd me. Gelukkig geen blijvende littekentjes op mijn pupil (fingerscrossed).

Artsen geven aan dat iedereen het bij zich draagt en dat je bij een slechte weerstand pech hebt. Niet meer en niet minder.
Praat jezelf dus niet de put in, nergens voor nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven