Centraal Moderatortopic

12-12-2011 11:51 5063 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kan je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
En ook niet per se 14 keer herhaald....
In het topic vriendin wil me lening niet terug betalen word ik beschuldigd van trollen door een lid. Ze heeft hier een onterechte melding van gedaan. Ik ben al een tijdje lid en heb tot nu toe alleen serieuse topics geplaatst. Maar als het goed is kunnen jullie alles terug zien. Ik hoop dat er eerst word gekeken en niet dat ik zomaar word gebanned door een melding van een lid die spoken ziet.
quote:mia000 schreef op 19 februari 2012 @ 18:40:

In het topic vriendin wil me lening niet terug betalen word ik beschuldigd van trollen door een lid. Ze heeft hier een onterechte melding van gedaan. Ik ben al een tijdje lid en heb tot nu toe alleen serieuse topics geplaatst. Maar als het goed is kunnen jullie alles terug zien. Ik hoop dat er eerst word gekeken en niet dat ik zomaar word gebanned door een melding van een lid die spoken ziet.

Je wordt echt niet zomaar geband hoor mia, Mods kijken eerst goed naar je geschiedenis. Je hoeft echt niets te vrezen.

Mods, kunnen jullie daar aub iets aan doen, dat je zo maar vrijelijk iedereen kunt beschuldigen van troll-gedrag? Het is heel vervelend voor betreffende forummer maar ook voor de rest om in een 'verdacht' topic al die verdachtmakingen te lezen.
Huh? is dat nieuw blackdress? Dat je niet zomaar wordt geband bedoel ik?
Trolljagen is altijd al verboden geweest toch? Hoe er vanaf 1 maart mee omgegaan wordt weet ik niet.
quote:yvonjaspers schreef op 19 februari 2012 @ 19:34:

Trolljagen is altijd al verboden geweest toch? Hoe er vanaf 1 maart mee omgegaan wordt weet ik niet.Oke. Dan wordt er slecht op gemodereerd.
Ik forum mobiel en kan dus niet staffen, maar ene edwin68 is in het topic over Huwelijkscadeaus op Geld & recht zijn eigen website aan het spammen.
beste mods, zouden. Jullie mijn Pfaff topics samen kunnen voegen tot 1 groot fan van de pfaffs topic? Mvg, mademees.
Test. Ben ik nu niet aan het dubbelnicken?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
piratorart, 27 seconden geleden

Test. Ben ik nu niet aan het dubbelnicken?

Iedereen die langer dan drie dagen forumt, weet dat "dubbelnicken" betekent, niet met meer dan 1 nick meepraten in een en hetzelfde topic. Het HEBBEN van een dan meer dan 1 nick is niet strafbaar.
Wish I could be home, with my head in a toilet, like all normal people...
Maar dát ging toch ook verboden worden, het HEBBEN van meer dan 1 nick? Dat las ik althans in de nieuwe regels.
quote:erg_fruitig schreef op 19 februari 2012 @ 21:29:

Hallo mensen, wakker worden. Iedereen die langer dan drie dagen forumt, weet dat "dubbelnicken" betekent, niet met meer dan 1 nick meepraten in een en hetzelfde topic. Het HEBBEN van een dan meer dan 1 nick is niet strafbaar.Dat is toch niet helemaal duidelijk erg_fruitig, want met ingang van de nieuwe forumregels geldt dit: Indien iemand een tweede nick om specifieke redenen wil aanmaken, zal hij/zij eerst toestemming moeten vragen aan de moderators.. Er is, vanuit de mods, nog steeds niet opgehelderd hoe deze regels in de praktijk gaan werken en of het hebben van meerdere nicks nou wel of niet is toegestaan.
Ach, dit komt toch vanuit een hoek die het niet kan hebben dat een aantal forummers onder een andere nick is gaan forummen? En nu zijn ze de controle kwijt, oeh en ah, paniek! Als je je niet veilig voelt omdat andere forummers wel eens onder meer dan een nick forummen, zegt dat verdomd heel veel over jezelf
Nu is dubbelnicken inderdaad het met 2 nicks in 1 topic posten, vanaf 1 maart zou iedereen nog maar 1 nick mogen hebben. Maar volgens mij zouden de mods hier nog op terugkomen.
quote:yvonjaspers schreef op 19 februari 2012 @ 21:59:

Nu is dubbelnicken inderdaad het met 2 nicks in 1 topic posten, vanaf 1 maart zou iedereen nog maar 1 nick mogen hebben. .

Ah okee. Maar dan zorgt iedereen toch gewoon dat ie voor 1 maart nog maar 1 nick heeft? Of vraagt men nu de hele tijd naar de bekende weg?

Misschien snap ik het probleem niet hoor.
Wish I could be home, with my head in a toilet, like all normal people...
quote:erg_fruitig schreef op 19 februari 2012 @ 22:02:

[...]

Ah okee. Maar dan zorgt iedereen toch gewoon dat ie voor 1 maart nog maar 1 nick heeft? Of vraagt men nu de hele tijd naar de bekende weg?

Misschien snap ik het probleem niet hoor.

Volgens mij heeft Viva dit zelf niet echt helder. Tuurlijk mag je niet dubbelnicken in één discussie, dat is een regel die al vanaf het begin geldt.

Of je een tweede nick mag hebben, om nog anoniemer te forummen dan je al deed, dat was ook nooit een probleem. Dit is nooit een probleem geweest, en waarom zou het ook?

Maar door gezeik van derden, en anoniem natuurlijk, moet dit ineens niet kunnen in het kader van je veilig voelen? BullShit!! En ik ben echt benieuwd of Viva zich zover door bepaalde intriganten voor het karretje laten spannen. Je kan verdorie toch voor jezelf denken!!
Beste forummers,

Wij willen even wat opheldering geven wat betreft het hebben van meerdere nicks, gezien hier blijkbaar veel onduidelijkheid over is.

Het is toegestaan met meerdere verschillende nicks op het forum actief te zijn. Het is alleen NIET toegestaan met meerdere van je 'eigen' nicks onder één topic te posten ( dubbelnicken).

Wij hopen jullie hier mee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ha moderator, bedankt voor de opheldering.

Eigenlijk verandert er dus niks, op dat gebied
quote:ModeratorViva schreef op 19 februari 2012 @ 22:12:

Beste forummers,

Wij willen even wat opheldering geven wat betreft het hebben van meerdere nicks, gezien hier blijkbaar veel onduidelijkheid over is.

Het is toegestaan met meerdere verschillende nicks op het forum actief te zijn. Het is alleen NIET toegestaan met meerdere van je 'eigen' nicks onder één topic te posten ( dubbelnicken).

Wij hopen jullie hier mee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.Helder! Dank je, er is dus niets veranderd m.b.t. het hebben van meerdere nicks.
Mods, nu jullie er toch zijn, zouden jullie dit nog kunnen doen:

mademees, 2 uur geleden

beste mods, zouden. Jullie mijn Pfaff topics samen kunnen voegen tot 1 groot fan van de pfaffs topic? Mvg, mademees.
Die onduidelijkheid over het hebben van meerdere nicks komt door jullie eigen berichtgeving daarover. In de terugkoppeling nav. de klankbordgroep staat namelijk dat mensen expliciet toestemming moeten vragen als ze een tweede nick willen gebruikn. Misschien kan dat daar dan ook nog even aangepast worden
Ja precies! Goed nieuws hoor, maar zo staat het niet in de nieuwe regels.
quote:Maja82 schreef op 14 februari 2012 @ 10:53:

Mod, wat zijn de richtlijnen w.b. anorexiagerelateerde onderwerpen op dit forum?Kunnen jullie hier nog antwoord op geven?
Beste Mod,

We zijn alweer toe aan deel 18. Mag er een slotje op deel 17?

Brandende vragen aan het andere geslacht 17

Thnx.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven