Gruwelijk irritante uitspraken
zondag 28 oktober 2012 om 13:35
Gisteren kwamen er ineens een aantal uitspraken in me op waarbij ik dacht 'gatver wie zegt dat nou?' Kan die mensen wel slaan die zich daar dan schuldig aan maken (niet letterlijk natuurlijk, meer zo ).
Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen
Ik trap alvast af:
Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah
Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.
Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.
En nu jullie!
Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen
Ik trap alvast af:
Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah
Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.
Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.
En nu jullie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 28 oktober 2012 om 14:06
zondag 28 oktober 2012 om 14:08
quote:Tweezer schreef op 28 oktober 2012 @ 14:06:
Moeders die het hebben over 'mijn kind komt wel elk uur 's avonds'. Ik stel me daar in eerste instantie voor dat de baby al kan lopen en bij het bed moeder wakker rammelt. Klinkt natuurlijk wel beter dan 'mijn kind jankt me wakker elke uur omdat hij een fles wil".Wel altijd nog beter dan wanneer ze zouden zeggen 'mijn man komt wel elk uur 's avonds'. Gevalletje (weer een erger-woord! ik ben goed op dreef al zeg ik het zelf) too-much-information
Moeders die het hebben over 'mijn kind komt wel elk uur 's avonds'. Ik stel me daar in eerste instantie voor dat de baby al kan lopen en bij het bed moeder wakker rammelt. Klinkt natuurlijk wel beter dan 'mijn kind jankt me wakker elke uur omdat hij een fles wil".Wel altijd nog beter dan wanneer ze zouden zeggen 'mijn man komt wel elk uur 's avonds'. Gevalletje (weer een erger-woord! ik ben goed op dreef al zeg ik het zelf) too-much-information
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 28 oktober 2012 om 14:10
quote:secondhandsuus schreef op zondag 28 oktober 2012 14:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lislislislis in "Gruwelijk irritante uitspraken"" class="messagelink">lislislislis schreef op 28 oktober 2012 @ 14:05</a>:</b>
"Ik ga een peuk of peukje roken " zo ordinair !</div></blockquote>
Precies!
Daarom zeg ik altijd "ik ga even aan mijn nicotinebehoefte voldoen"
netjes ...
"Ik ga een peuk of peukje roken " zo ordinair !</div></blockquote>
Precies!
Daarom zeg ik altijd "ik ga even aan mijn nicotinebehoefte voldoen"
zondag 28 oktober 2012 om 14:11