Wat is jouw passie?

14-11-2007 00:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw passie?



Veel mensen hebben wel iets waar ze alles voor opzij willen zetten (of hebben gezet) en waar ze helemaal voor gaan.

Bij sommige mensen begint dit in hun kindertijd al. Bij de 1 is dit een sport, zoals voetbal, skaten, bmx en zo ongeveer ieder vrij uurtje wordt hier aan besteed. Bij een ander heeft dit met een beroep te maken, zo iemand weet bij wijze van spreken al meteen na de geboorte dat ze boer, chauffeur, advocaat of dokter willen worden en werken hier gepassioneerd hun hele leven naar toe.



Ik vind het erg mooi om te zien hoe gepassioneerd iemand voor iets kan gaan en ben dan ook benieuwd wat jouw passie is en wat je daar mee doet, of wat dat met jou doet.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
@Miss Poezz:

Vertel eerst eens wat jouw "passie" is?
Alle reacties Link kopieren
Die heeft Poezzie nog niet ontdekt en is mede daardoor benieuwd naar die van een ander. Wellicht word ik geprikkeld. Of worden mijn ogen geopend door bepaalde reacties.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Dat voorbeeld van een chauffeur slaat op een familielid van me, die heeft daar werkelijk alles voor gedaan, zo mooi om te zien dat na verscheidene tegenslagen hij nu dan echt heeft bereikt wat hij altijd al wilde.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik niet een passie waar ik alles voor opzij zou zetten. Maar ik schrijf erg graag en dat is wel meer en meer mijn passie.



Mijn vriend is muzikant en muziek is echt zijn passie! Op sommige momenten is muziek ook echt belangrijker dan dat ik dat ben. ik vind het vooral erg inspirerend en heb er respect voor, hoewel het soms voor mij even balen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal wat je bedoelt.

Ik heb mijn werk, huisje, sport, mijn vriend en vrienden/vriendinnen waar ik mee afspreek en leuke dingen doe. Maar toch ben ik ook jaloers op mensen die een hobby hebben waar ze een hoop voor over hebben. Als ik zo om me hen kijk zijn er genoeg dingen waarvan ik denk o ja dat is leuk. Maar al gauw kom ik er achter dat het niet betaalbaar is, of op dagen dat ik 's avonds moet werken. Toch zou ik het geweldig vinden om zelf echt een leuke hobby te hebben waar ik mijn ding in kwijt kan.

ZOu ook bijvoorbeel wel een cursus willen volgen ofzo, maar die zijn echt zo duur allemaal.... en om nou aan iets te gaan beginnen waar je niet helemaal zeker over bent als het zoveel kost kan ik nou ook niet veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt de indruk dat niet zo vreselijk veel mensen een passie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Koken en eten :)
boeken en sporten en feyenoord
Alle reacties Link kopieren
Misschien denken mensen bij een passie aan iets uitzonderlijks? Het kan ook gewoon lezen zijn of kennis vergaren. Is een passie iets wat je moet zoeken en dan gaat vinden of is het enkel voor sommige mensen weggelegd. Iets wat je hebt of niet hebt?

Ik heb het duidelijk niet in elk geval, want wat dat betreft is er niks wat ik specifiek op kan noemen. Ik heb wel interesses of dingen die ik graag of zelfs automatisch doe maar dat ik er ieder vrij uurtje aan besteed? Nou nee, daar ben ik veel te veranderlijk voor.

Zou wel graag een passie willen hebben waar ik dan ook nog munt uit kon slaan, als iets beroepsmatigs. Helaas, het mocht niet zo zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Zonder mijn passies kom ik nergens: bankpassie, biebpassie, anwbpassie................ O.o



Maar serieus:

Voor ik thuis belandde, was mijn grote passie televisie maken. Het begon bij de lokale tv met een paar uur per week, maar uiteindelijk was ik er bijna 24 uur per dag mee bezig. Geweldig. Ik weet zeker dat ik het weer op ga pakken zodra ik er de tijd voor heb. Misschien als hobby, maar het liefst natuurlijk als werk. Ik hoop het dan wel binnen de perken te houden. Want het is verslavend.

Ik kan trouwens erg genieten van mensen met een passie. Vind het heerlijk om die gedrevenheid te zien.
Alle reacties Link kopieren
mijn grote passie is mijn paard, ik wordt wakker met haar in mijn hoofd en ben wel 3 a 4 uurtjes per dag met haar bezig. Ik weet het kost veel tijd, ik heb kinderen een baan mijn man en het huishouden.



Maar zij is de beste therapeut wat je je kunt voorstellen, bij haar kom ik tot rust ik heb haar gewoon nodig. Een dag zonder haar is voor mij een dag niet geleefd! Mijn man en kinderen weten dat ik graag bij haar ben en gunnen me gelukkig alle tijd met haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er wel een verschil is tussen een hobby en een passie. Een passie is veelomvattender, staat op nummer 1, is constant je motivator en doel.

Een hobby is iets waar je plezier aan beleeft.
Alle reacties Link kopieren
(aan een passie beleef je overduidelijk ook plezier natuurlijk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven